Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kaikki ratikkamallit tietenkin kilpailevat toistensa kanssa, mutta Solaris on eri sarjassa kuin Transtech. Solaris on perusrakenteeltaan samanlainen kiinteätelinen moninivelvaunu kuin Variotram (muualla Variobahn). Se ei sovellu kaupunkeihin, joiden rataverkoilla esiintyy jyrkkiä vaaka- ja pystykaarteita. Transtechin vaunu on suunniteltu toimimaan jyrkissä vaaka- ja pystykaarteissa. Siksi siinä on vapaasti kääntyvät telit.Olen ollut ainakin siinä tiedossa, että Solariksen Traminoissa on kääntyvät telit?
Eikö kiilakumi-ikkunoita tulekaan? Tuo musta surureuna ikkunoiden ympärillä pistää ikävästi minun silmääni. -- Tuttu keltavihreä väritys näyttää ihan toimivalta, kun vaan se musta kenttä ikkunoiden ympäriltä saadaan pois. Mitä mieltä muut ovat?
Ihanneratkaisu on näiden kiinnitystapojen yhdistelmä, jossa lasi on liimattu nopeasti irroitettavaan ja kiinnitettävään kehykseen. Kehys voi olla tiivistetty näkymättömiin jäävällä kumitiivisteellä, jonka muotoa ei rajoita lasia varten oleva ura.
Missäköhän peilit ovat? Eivät näy ainakaan havainnekuvissa.
Ja jostain luin, että transtechit olisivat vähän leveämpiä kuin muut ratikat. Onko tämä huomioitu pysäkeillä?
Tuollainen samanlainen "surureuna" löytyy kyllä Varioista ja Flirteistäkin. Häiritseekö se sinua niissäkin?
Podestereista voi todeta, että ne antavat tilaa teleille kääntyä, mutta myös helpottavat istuinten käyttöä. Erityisesti iäkkäiden ihmisten on helpompi istuutua siten, että istuutuessa tarvitsee taittaa polvia mahdollisimman vähän. Sitten kun takapuoli on penkillä, on helppo nostaa jalat podesterin päälle. Samasta syystä katumaasturiin on helpompi istua kuin tavalliseen henkilöautoon, saati vaikka Ferrariin. Podesterit ovat hyvin yleiset myös matalalattiaisissa busseissa. Niissä voikin verrata istuutumisen helppoutta kokeilemalla, kummalle on mukavampi istuutua, normaalille podesteri-istuimelle vai lastenvaunutilan taittoistuimelle, joka on podesterin verran muita istuimia alempana suhteessa keskikäytävään.
Onko kenelläkään tietoa tuleeko näihin uusiin raitiovaunuihin led-kilvet?
Onko kenelläkään tietoa tuleeko näihin uusiin raitiovaunuihin led-kilvet?
Muistuu mieleen HKL 87, johon laitettiin 2004 Mobitecin kilvet (numeron ja tekstin väriä voi kai luonnehtia oranssiin vivahtavaksi punaiseksi).Tämä on hyvä pointti. Nykyiset - niin NR:ien kuin Varioiden kilvet ovat jokseenkin kelvottomat toteutukseltaan.