Antero Alku
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 7,552
Arvelen syyksi sitä, että HKL:n virallinen näkemys on, että vuorovälin tulee olla mahdollisimman lyhyt. Sen vuoksi tarpeettomia ovat perävaunut tai multippeliajo. Ja siksi Nr-vaunuista lähtien HKL:n raitiovaunut eivät enää ole olleet yhteisajokelpoisia.R.Silfverberg sanoi:Miksi ei Helsingissä harrasteta multippeliajoa? Asettaako tieliikennelaki jotain rajoituksia raitiovaunun pituudelle Suomessa?
Näin juuri on. Yleensä raitiovaunuliikenne ei kärsi sumppuuntumisesta, ainoastaan bussiliikenne, jossa junakokoa ei voi kasvattaa. Mutta meillä Helsingissä ongelma on myös raitiovaunuissa ja jatkuvasti. Ja tätä ongelmaa on sitten ryhdytty ratkomaan täysin nurinkurisella tavalla, eli hidastamalla raitioliikennettä.R.Silfverberg sanoi:Joillakin vuoroilla on niin kova tungos että tarvetta kokonaisille junille olisi. Eivät kaikki matkustajat jaksa jäädä odottamaan sitä seuraavaa vaunua jonka saapumisesta ei ole varmaa tietoa, vaan sisään ängetään aina jo valmiiksi täyteen vaunuun.
Antero