339-DF
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 8 Elokuu 2005
- Viestit
- 8,468
Miten sinä olisi ratkaissut asian tuossa tilanteessa?
Tuomalla jokerille vihdoinkin ne ratikat.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Miten sinä olisi ratkaissut asian tuossa tilanteessa?
Totta, taitaa kyllä mennä vielä tovi aikaa, valitettavasti. Vaihtoehtoisten bussityyppien testailukin kertoo mielestäni siitä.Tuomalla jokerille vihdoinkin ne ratikat.
Mielestäni esim. h65A/66A, h70V, h71, h79, 132, 147, 150. Tilanne siis nyt. Muutaman vuoden päästä voi olla toisenlainen asetelmaJokerin raiteistuttuakin seudulla kyllä riittää linjoja, joilla isompi kalusto olisi tarpeen, ainakin osapäiväisesti. Jokeri II? h58? v62?
Oman kokemukseni mukaan ns. "tuulilasikuormia" olen kuljettanut ainakin linjoilla h58, h58B ja h59 (näissä telibusseilla) sekä erityisesti linjalla h67, jossa ei enää kaksiakselinen bussi riitä, vaikka vuoroväli on ruuhka-aikaan tiheä. Muina aikoinakin ko. bussilinjan suosio on taattua.Jokerin raiteistuttuakin seudulla kyllä riittää linjoja, joilla isompi kalusto olisi tarpeen, ainakin osapäiväisesti. Jokeri II? h58? v62?
Oman kokemukseni mukaan ns. "tuulilasikuormia" olen kuljettanut ainakin linjoilla h58, h58B ja h59 (näissä telibusseilla) sekä erityisesti linjalla h67, jossa ei enää kaksiakselinen bussi riitä, vaikka vuoroväli on ruuhka-aikaan tiheä. Muina aikoinakin ko. bussilinjan suosio on taattua.
...Ja myös h54...myös h14 kuuluu ruuhka-aikaan tähän
150:n entisenä vakikäyttäjänä en vahvista tätä tietoa. Täyttä on vain aamun ensimmäisissä vuoroissa, kun vuoroväli on vielä harva. Eli jo hyvin aikaisesta aamusta olisi aihetta ajaa tiheämmin. Aamuruuhkassa, kun vuoroväli on 4-6 minuuttia, eivät autot ole täysiä. Joskus saattaa Isolta Omenalta tulla suuri määrä matkustajia, mutta on täysin sattumaa, mikä linja ne ottaa kantaakseen.Mielestäni esim. 150.
Tämä olikin juuri pointti, että minkä ihmeen takia vuorovälin täytyy olla näin tiheä, kun isommilla autoilla voisi ajaa esim. 8-10 minuutin välein. Tällainenkin vuoroväli olisi ainakin minun käsitykseni mukaan erittäin tiheä. Millaiset kustannukset syntyykään siitä, kun tällä, ja muutamilla muillakin linjoilla ajellaan ruuhkissa näin tiheästi ja muulloin 3-4 kertaa tunnissa? Ruuhkasivut ne kaikkein kalliimpia ovat, ja kalustoa sitten seisotetaan käyttämättömänä suuret määrät ruuhka-ajan ulkopuolella...Aamuruuhkassa, kun vuoroväli on 4-6 minuuttia, eivät autot ole täysiä.
Ja asiasta kukkaruukkuun, onkos tätä Volvo-hybridiä jo näkynyt h55:lla? Ja missä vuorossa tarkemmin sanottuna?
Tämä olikin juuri pointti, että minkä ihmeen takia vuorovälin täytyy olla näin tiheä, kun isommilla autoilla voisi ajaa esim. 8-10 minuutin välein. Tällainenkin vuoroväli olisi ainakin minun käsitykseni mukaan erittäin tiheä. Millaiset kustannukset syntyykään siitä, kun tällä, ja muutamilla muillakin linjoilla ajellaan ruuhkissa näin tiheästi ja muulloin 3-4 kertaa tunnissa? Ruuhkasivut ne kaikkein kalliimpia ovat, ja kalustoa sitten seisotetaan käyttämättömänä suuret määrät ruuhka-ajan ulkopuolella...?
Nobina testaa Volvon hybridibussia Helsingin linjalla 55 viikolla 6
Linjoja 55 ja 506 ei muuten ajeta toistaiseksi Kumpulan mäen kautta paljon lumen vuoksi; mahtaako syynä itse asiassa olla liian kauaksi reunasta parkkeeratut autot kuten muualla.