Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Nyt on #104 siirretty museon kokoelmakeskukseen.
Nyt on #104 siirretty museon kokoelmakeskukseen.
Onko sille mitään suunnitelmia vai jääkö seisomaan yleisöltä piilossa? Tai tuleeko joku peruskorjaus?
Entä onko 103 jo romutettu?
Onko sille mitään suunnitelmia vai jääkö seisomaan yleisöltä piilossa? Tai tuleeko joku peruskorjaus?
Entä onko 103 jo romutettu?
Nyt on #104 siirretty museon kokoelmakeskukseen.
Ei ole tietoa nutta kuten sanoit esille laittaminen ei olisi huono idea!Onko kellään mitään uusia tietoja aiheeseen liittyen? Onko 104 vain varastoitu vai onko esim. kunnostus käynnissä ja tulossa jonnekin esille?
Tässä kuvassa otettu 2010 vaunussa #102 on ainakin valkoisella fontillaVaunuparien 103+104 ja 105+106 mustat kylkinumerot korvattiin jossain vaiheessa tätä vuosituhatta valkoisilla. Vaunupariin 101+102 jäi mustat, ja vielä alkuperäisessä muodossa eli M101 ja M102. Kahden edellä mainitun vaunuparin alkuperäiset kylkinumeromerkinnät olivat alkujaan olleet myös M:lliset eli M103, M104, M105 ja M106. Sarjajunien kylkinumeroissahan ei ollut milloinkaan M-kirjainta, ja niissäkin mustaa väriä oli esiintynyt jonnekin 141+142:een saakka, ei sen pidemmälle. Kylkinumero terminä tässä yhteydessä on vähän väkinäinen, sivustalle sijoitettu numerohan on vaunun sivun yläkulmassa. M101+M102 Vuosaaressa 29.10.2008. Tuolloin kaikissa Nokkajunan vaunupareissa oli mustat kylkinumerot M-kirjaimineen.
Eipä sen kylkinumero tuosta kuvasta erotu. Koko ajan kirjoitin nimenomaan kylkinumeroista. M100-sarjan Valmeteissa päätynumerot ovat olleet valkoisia koko historian ajan, paitsi alkupään junissa ei ollut päätynumeroita ollenkaan kun ne tulivat tehtaalta Helsinkiin.Tässä kuvassa otettu 2010 vaunussa #102 on ainakin valkoisella fontilla