- Liittynyt
- 22 Lokakuu 2005
- Viestit
- 3,382
Tossa oli kyllä mietitty ihan kaikki, voisiko sanoa että jopa liikaakin mikromanageroitu joitain asioita (esim. se taustamusiikki, mitä ihmettä?). Kiinnitin itse huomiota mm. seuraaviin asioihin:
- linjojen reitit lyöty lukkoon (”reitteihin tehdään muutoksia vain pakottavista syistä”), 8A/8B-variaatiosta luopuminen ja linjan päättäminen Kaipaseen. Olen tästä eri mieltä, 8A/8B-jako toimii mielestäni hyvin, ja myös 7 olisi syytä haaroittaa 7A Linnainmaa ja 7B Vehmainen (17:n siirtyessä kulkemaan Yrittäjänkatua) ja myös tuo Kalkun koukku seiskalla on edelleen mielestäni huonoa suunnittelua
- superbussikuljettajan määritelmä: nämä samat asiat voisi kyllä edellyttää ihan normibussikuljettajaltakin
- myös automaattikuulutukset voisi tuoda kaikkiin busseihin, kuten ainakin HSL:n ja Fölin liikenteessä
- vakioitu bussimalli/korimalli: Kaikilla linjoilla tulee operoida samalla bussimallilla liikennöitsijästä huolimatta. – mielestäni tässä mennään vikaan, jos ensimmäisen superbussikilpailutuksen voittajan valinta sitoo seuraavan kilpailutuksen kädet. Hyvin tehdyn brändityön pitäisi riittää tunnistettavuuteen.
- taustamusiikin lisäksi äänimerkki lähdettäessä ”superbussien oma melodia”, mikähän tämä on? ”Äänimerkki voi olla samankaltainen kuin raitiovaunuissa käytettävä ääni, mikä tekee siitä helposti tunnistettavan ja ymmärrettävän” – siis mekaaninen kello?
- USB: tuntuu jotenkin tarpeettomalta edellyttää USB-A-latausmahdollisuutta kalustossa, joka on käytössä arviolta 2028–2050. USB-A on vanhentunut standardi, joka on pitkälti jo poistumassa USB-C:n korvatessa sen.