Miksei OB voisi käyttää Elielinaukiolla tyhjäksi jääneitä laitureita 20 tai 21. Ne entiset h15A:n ja h40:n laiturit..
Se varmaan maksaa jotain ja firma ei varmaan halua.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Miksei OB voisi käyttää Elielinaukiolla tyhjäksi jääneitä laitureita 20 tai 21. Ne entiset h15A:n ja h40:n laiturit..
Se varmaan maksaa jotain ja firma ei varmaan halua.
Totuushan on, että Kampin-kaukoliikenneterminaali on Matkahuollolla käyttöoikeuksin vuokralla Helsingin kaupungilta ja Matkahuollonhan omistavat linja-autoliiton jäsenyritykset, jotka myös maksavat jäsenmaksuissaan Kampin-terminaalin käyttöoikeudesta sekä myös joka lähdöstä Kampista, parkista ja rahtiajasta em. paikassa. Mikään maailman laki ei voi rajoittaa yhdistyksen jäsenilleen hankkimia jäsenetuja, kuten vakuutus-, matka- tai sitten tuon Kampin-terminaalin käyttömaksualennuksia.
Matkahuolto on kuitenkin osakeyhtiö eikä yhdistys, ja osakeyhtiö ei periaatteessa saa (nykyään) myydä palveluja halvemmalla osakkailleen - se katsotaan lain verotusmenettelystä 29 § mukaan piilo-osingoksi.
Tuossa aiemminhan on linkattuna Kilpailuviraston tutkintaa aiheesta ja ainakin Kilpailuvirasto oli päätynyt siihen, että Onnibussin ja Lallilaisten Kampin käytöstä aiheutuvassa tosiasiallisessa kustannuksessa ei ole sellaista eroa joka vahingoittaisi markkinoiden toimivuutta. Toisin sanoen, Lallin porukat maksavat Kampin käytöstä useamman kanavan kautta ja Onnibus yhden kanavan kautta lopullisen kustannustason jäädessä kummassakin tapauksessa ilmeisen lähelle toisiaan.
Huomauttaisin, että Linja-autoliitto on yhdistys ja yhdistyshän voi neuvotella erinäisiä alennuksia jäsenistölleen. Otetaan nyt esimerkiksi vaikkapa SLHS, jonka jäsenistölle on neuvoteltu alennuksia mm. Matkahuollolta, Onnibussilta, A- Katsastukselta, Lomalinjalta jne.. Eipä oikein Matkalainen ymmärtänyt pointtiani.
Onnibus ottanut käyttöön saman ylibuukkauksen kuin mitä halpalentoyhtiöt harrastavat?https://www.facebook.com/ville.willman.5/posts/691297057572406
trafi sanoi:Ylivaraustilanteissa tai linja-auton lähdön viivästyessä terminaalista tai pysäkiltä yli 120 minuuttia, matkustaja voi valita jommankumman seuraavista vaihtoehdoista:
• matkan jatkamisen tai uudelleenreitityksen ilman lisäkustannuksia lopulliseen määräpaikkaan
• lipun hinnan palautuksen ja tarvittaessa mahdollisimman pian ilmaisen paluukuljetuksen linja-autolla lähtöpaikkaan.
Jos liikenteenharjoittaja ei tarjoa matkustajalle tätä valintamahdollisuutta, on matkustajalla oikeus saada korvaus. Korvauksen suuruus on 50 % lipun hinnasta, ja se on maksettava kuukauden kuluessa.
Korvaus matkalipusta on maksettava 14 päivän kuluessa siitä, kun pyyntö on vastaanotettu. Maksun on katettava lipusta maksettu koko hinta matkustamatta jääneen osuuden tai osuuksien osalta ja, jos matkasta ei ole enää matkustajan alkuperäisen matkasuunnitelman tarkoituksen kannalta hyötyä, jo matkustetun osuuden tai osuuksien osalta. Näyttölippujen tai kausilippujen osalta maksun on oltava yhtä suuri kuin sen suhteellinen osa lipun täydestä hinnasta. Palautus on maksettava rahana, paitsi jos matkustaja hyväksyy muunlaisen palautustavan.
Onnibus ottanut käyttöön saman ylibuukkauksen kuin mitä halpalentoyhtiöt harrastavat?https://www.facebook.com/ville.willman.5/posts/691297057572406
Mitäpä muuten luulet, miksiköhän Onnibus lopetti yksin matkustavien lasten kuljetuksen?Todella luokatonta toimintaa. Mitä jos ulos olisi heitetty vaikka joku lapsi jolla ei olisi ollut rahaa junalippuun?
Katselin tässä Tämänpäiväisiä Kajaani-Helsinki vuoroja. Esimerkiksi Kajaanista klo 9.00 lähtevälle vuorolle ei enää löydy vapaita paikkoja välille Kajaani-Jyväskylä. Sen sijaan Kajaanista Helsinkiin lipun pystyi vielä ostamaan samalle vuorolle. Sitten jos yritti ostaa erikseen lipun Jyväskylästä klo 13.30 Helsinkiin (joka on vaihtobussi Kajaanista saapuville matkustajille) niin siihenkään ei enää paikkoja ollut. Panee kyllä miettimään että mahtaako varausjärjestelmä toimia niinkuin pitää. Periaatteessahan järjestelmän pitäisi tietää kuinka paljon tyhjiä penkkejä Jyväskylästä Helsinkiin lähtevässä bussissa pitää olla jotta kaikki Kajaanin vaihtomatkustajat kyytiin mahtuvat. Olisi hauska tietää onko tuossa ylibuukkaustilanteessa toimittu tietoisesti vai onko tilausjärjestelmässä ollut jokin virhe? Jos tällaisia tilanteita tulee jatkossakin, niin OB:n tunnussloganista halpa-nopea-LUOTETTAVA pitäisi tiputtaa tuo viimeinen sana pois.
Tuskin ainakaan on ostettu sitä halvinta tarjolla ollutta vaihtoehtoa...Sama tilanne tänään Porista Helsinkiin klo 12:30. Vuoro on täyteen buukattu välille Pori -Helsinki, mutta välille Pori -Espoo lippuja saa 5 euron hintaan. Tälläkin vuorolla taitaa ylibuukkaustilanne syntyä helposti. Luulenpa että verkkokaupan osalta on ostettu ratkaisu mikä ei oikein toimi tämän tyyppisessä käytössä.
Luulenpa että verkkokaupan osalta on ostettu ratkaisu mikä ei oikein toimi tämän tyyppisessä käytössä.