Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Eilen saapui WE 313CP...
Kamppiin saapui hetki sitten vielä teipitön Altano GLK-988, jonka tuulilasilla oli tarrassa vanha rekisteri: WE289CP.
Onnibushan on Suomen herkkähipiäisin linja-autoliikenneyritys. Heidän julkisilla sivuillaanhan mm. Facebookissa ei suvaita lainkaan negatiivisia kommentteja tai kysymyksiä yrityksen palveluista, hinnoista tms.. Jos asiakas tarpeeksi ärsyttää Onnibussin some-puolen vastaavia, häneltä evätään täysin kommentointi, kysely sekä myöskin esimerkiksi Facebook sivuilla oleviin kilpailuihin osallistuminen tai yksinkertaisimmillaan koko palvelusta tykkääminen. Olen kuullut, että myös negatiivisilta asiakkailta olisi evätty lippujenostomahdollisuus.. Mitähän mieltä lienee KUVI, tuosta OB:n Stasi-tyyppisestä sensuroinnista, sattanee kuulla noin puolen vuoden sisään....Kirjoitin kymmenisen päivää sitten Onnibussin fb-sivuille ao. palautteen/kysymyksen. Tietenkin kun negatiivinen palaute oli, ei siihen kukaan ikinä vastannut.
"Onkos teidän asematyöntekijöillä mitä lie ovat Kampissa, useinkin tapana heitellä matkustajien laukkuja takaboksista niihin rullakoihin? Eikö niitä voisi ihan vaan laittaa siihen? Pisti vaan sivusilmällä hiukan silmään kun omaa bussiani odottelin Kampissa n. klo 19:15. Olishan se varmaan mukava sanoa matkustajillekkin, jos tuo siis teillä tapana, että laukut voivat joutua lentokoneen ruumista tuttuun käsittelyyn. En mä ainakaan arvaisi et bussilla matkustaessa laukkuja heitellään enkä sitä ole kyllä nähnyt tapahtuvan normaaleissa sivusta lastattavissa busseissa."
Vähän keskustelun herättämiseksi tän tänne jaoin myös. Lentokoneissa nyt on tottunut siihen et laukkuja heitellään, mutten ehkä ihan ajattelisi bussiliikenteessä tätä tapahtuvan. Ainakin yksikerrosautoihin kuljettajat näyttävät laittavan laukun ihan nätisti, eikä heitellen. Useimmiten tosin otan oman reppuni vaan suoraan autoon sisälle, hattuhyllylle menee. Mutta mitä vaikka nainen matkalaukun ja käsilaukun kanssa. Ei se nyt varmaankaan ajattele et bussiyhtiön heittelevät laukkuja lentoyhtiöitten tapaa, joten ei tietysti osaa varata niin suurta käsimatkatavaraa et saisivat särkyvät jutut autoon sisälle eikä "ruumaan".
Hki - Porvoo -liikenteen toteutuessa, on mielenkiintoista nähdä millaisella hinnottelumallilla siihen rydytään. Reitin ja liikenteen luonteen vuoksi asiakaskunta tullee koostumaan pääasiassa säännöllistä työ- ja koulumatka-asiointia suorittavista henkilöistä, joten nykymallin mukainen hinnoitteluperiaate, jossa erikseen ostetaan lippu tietylle vuorolle lienee turhan vaivalloinen (sopimaton) tällaiseen liikenteeseen, kun kuukaudessa asiakas saattaa suorittaa yli 40 yhdensuuntaista matkaa. Näemmekö siis mahdollisesti kysyntään perustuvan liukuvan hinnoittelun jatkossa myös kuukausilippujen osalta?!
Eikö nyt tule sillä tavalla huono tilanne että pitää valita joko Porvoon liikenne tai Onnibus ja sitoutua sitten käyttämään sitä?