Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Onnibus.com kertoi perjantaina lisäävänsä 30 prosenttia bussivuoroja 7-tielle Helsingin ja Kotkan välille. Porvoossa pysähtyviä vuoroja tulee lisää ensi maanantaista 11. marraskuuta alkaen. Uudet vuorot ajoittuvat aamuun ja alkuiltaan. äytännössä tarjonnan lisääminen tarkoittaa kahden vuoroparin lisäämistä joka päivälle. Jatkossa Onnibus vie matkustajia Porvoosta Helsinkiin entisten vuorojen lisäksi arkisin kello 9.10 ja 17.10 ja viikonloppuisin kello 11.50 ja 17.10. Helsingistä Porvooseen Onnibus tuo arkisin kello 10.50 ja 18.25 ja viikonloppuisin kello 13.05 ja 18.25.

Myös Kotkan suuntaan pääsee jatkossa päivittäin kahdesti aiempaa useammin.

https://www.uusimaa.fi/artikkeli/81...en-taysissa-busseissa-onnibus-lisaa-vuorojaan
 
VR 1 - Souter 0. Kävi varmaan niin, että VR:n hintauudistuksen seurauksena Souter ei saanut OnniBusista haluamaansa tuottoa, joten hän myi koko lafkan.

Vaikka tiedotteessa lupaillaan OnniBusille ruusuista tulevaisuutta, niin itse en usko siihen. Souterin ja hänen adjutanttiensa osaaminen häviää kaupassa ja sillähän OB on rakennettu (yhdessä Souterin pääomien kanssa). Tuotantokustannuksia tietysti laskee jonkun verran synergia KA:n nykyisen toiminnan kanssa ja lisäkauppaa tulee vähän KA:n omien reittien liittämisestä OB-verkostoon, mutta ne ovat kuitenkin molemmat isossa kuvassa pikkujuttuja.

Tätä voi arvioida SI:n julkaisemasta 3-vuotiskertomuksesta, jonka sivun 17 vesiputouskaaviossa on OnniBus.com-sijoitukselle 10,5 miljoonan punnan nettovoitto.

https://www.souterinvestments.com/media/1161/souterinvestments_report.pdf

Näyttökuva 2020-01-13 kello 16.44.11.png

Iso-Britannian suurimman bussivalmistajan ADL:n myynnistä tuli toki ainakin absoluuttisesti isommat voitot.

Puolan tai jäljellä olevan Uuden-Seelannin afääreitä ei näy eroteltuna vihreinä palkkeina, joten ne löytynevät punaisesta palkista.
 
Löytyyhän tuosta kaaviosta sentään kaksi Uudessa-Seelannissa vaikuttanutta yhtiötä: Howick & Eastern ja Mana Coach. Kumpikaan ei toki pikavuoroliikenteessä varsinaisesti operoinut.
 
SL.n Huittisten varikon pihassa näkyi loppuviikosta OB.com teipattu auto, kylkinumero pisti silmään ollen P141. Lisää Puolassa ajossa olleita sitten tulossa ilmeisesti
 
Matkustaja väittää Ob:n kuljettajan käyneen tähän käsiksi. Tarinan todenperäisyyden kertoo tämä matkustajan lause. Varsinkin iltalehti tuntuu julkaisevan kaikki jutut mitä tälle tarjotaan sen kummemmin taustoja tutkimatta.

"– En haluaisi mennä asiassa niin pitkälle, että tutkimme tapahtunutta mahdollisten valvontakameroiden kautta, hän selittää."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/780e91c3-5584-49f3-a546-a2e55d1d6a49
 
Pe 25.9.

JL 585 ajoi kierroksen linjaa C4 (klo 16.25 Jyväskylästä ja klo 19.25->19.50 Helsingistä), tässä se Lahdessa mielenkiintoisella kilvityksellä. Melko harvinaista herkkua tällä hetkellä nähdä C-vuoroilla joku muu auto kuin Astromega.
 
Kuljettaja käytti ajaessaan matkapuhelinta ja tablettia.

Iltalehti: Onnibusin toimitusjohtaja Lauri Helke ei osaa sanoa, onko kyseinen tapaus yhtiön tiedossa. Hän toteaa yleisellä tasolla, että jos kuljettajan mobiililaitteen käyttö ajon aikana näkyy videolla, se on kiistatonta ja kuljettajalle annetaan kirjallinen varoitus.

– Sehän [kännykän tai tabletin käyttö ajon aikana] on tietysti meillä erittäin kiellettyä, Helke sanoo.

Yhtiön kuljettajat ovat ennenkin jääneet kiinni mobiililaitteen käytöstä ajon aikana.

– Ei tämä ole ainutkertaista, vaan on näin käynyt ennenkin, Helke sanoo.
 
Minulle noissa uutisissa oli uutta se, että myös nuo Flex-vuorot ovat Onnibus.comin vuoroja.
Tähän asti olen ollut uskossa, että ne ovat noiden alueellisten yhtiöiden tuotantoa, joita markkinoidaan OnnibusFlex-brändillä.
No, kaikkea sitä oppii, kun vanhaksi elää.
 
Takaisin
Ylös