Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Vaikka onnibus onkin nyt joutunut median silmätikuksi ja sitä kritisoidaan kovasti, niin on kyllä pakko sanoa että yhtiö hoitaa yleensä hommat kiitettävästi. Kuljettajat ovat asiakaspalvelutaitoisia, vuorot ovat pääsääntöisesti ajoissa ja kuljetus on luotettavaa ja halpaa. Mielestäni todella hyvä hintalaatusuhde, mieluummin kuljen onnibussilla kuin vr:llä. Toki näitä yksittäistapauksia on mutta niin niitä on myös muilla yhtiöllä ja etenkin VR:llä. Itsellä suurimmaksi osaksi pelkkiä positiivisia kokemuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Facebookin eräästä kommentista sain sen käsityksen, että ymmärtääkseni hinattu Helsinkiin Jyväskylästä kun joku oli nähnyt tuon Jyväskylässä törmäilleen bussin hinurin perässä Keravan kohdilla. Onko noilla jokin kolarikorjaamo Helsingissä vai mikä taho näitä korjaa?
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Vaikka onnibus onkin nyt joutunut median silmätikuksi ja sitä kritisoidaan kovasti, niin on kyllä pakko sanoa että yhtiö hoitaa yleensä hommat kiitettävästi. Kuljettajat ovat asiakaspalvelutaitoisia, vuorot ovat pääsääntöisesti ajoissa ja kuljetus on luotettavaa ja halpaa. Mielestäni todella hyvä hintalaatusuhde, mieluummin kuljen onnibussilla kuin vr:llä. Toki näitä yksittäistapauksia on mutta niin niitä on myös muilla yhtiöllä ja etenkin VR:llä. Itsellä suurimmaksi osaksi pelkkiä positiivisia kokemuksia.
No itsellä ei tämä yhtiö luottamusta herätä mihinkään suuntaan, jatkuvasti on jotain poikkeuksia, esimerkiksi jos vertaa johonkin toiseen isompaan yhtiöön niin häiriöiden määrä on muilla yhtiöillä huomattavasti vähäisempi. Onnibusilla tuntuu olevan jatkuvasti jotain ongelmia. Tuossa jossain vaiheessa taisinkin mainita että ottaisivat nyt tosissaan järjen käteen liikennesuunnittelussa kun paljon tuntuu olevan jollain välillä päällekkäisyyksiä niin riittäisi kalustokin ihan toisella tavalla. Pidemmän aikaa on tuntunut siltä että liikennettä senkuin lisätään ja järkeä tuossa ei ole käytetty tippaakaan..
 
Viimeksi muokattu:

Onnibusilla tuntuu olevan jatkuvasti jotain ongelmia. Tuossa jossain vaiheessa taisinkin mainita että ottaisivat nyt tosissaan järjen käteen liikennesuunnittelussa kun paljon tuntuu olevan jollain välillä päällekkäisyyksiä niin riittäisi kalustokin ihan toisella tavalla. Pidemmän aikaa on tuntunut siltä että liikennettä senkuin lisätään ja järkeä tuossa ei ole käytetty tippaakaan…

Sähän voisit inttämisen sijaan kertoa meille kaikille konkreettisesti miten itse kehittäisit toimintaa - minne lisätään, mistä karsitaan ja millaisella vuoromäärällä?

Parempi se, että siellä ajetaan mustalla, valkoisella tai pinkillä bussilla kuin ei ajeta ollenkaan. Muut liikennöitsijät ovat lopettaneet liikennöinnin aika päiviä sitten.
 
Vaikka onnibus onkin nyt joutunut median silmätikuksi ja sitä kritisoidaan kovasti, niin on kyllä pakko sanoa että yhtiö hoitaa yleensä hommat kiitettävästi. Kuljettajat ovat asiakaspalvelutaitoisia, vuorot ovat pääsääntöisesti ajoissa ja kuljetus on luotettavaa ja halpaa. Mielestäni todella hyvä hintalaatusuhde, mieluummin kuljen onnibussilla kuin vr:llä. Toki näitä yksittäistapauksia on mutta niin niitä on myös muilla yhtiöllä ja etenkin VR:llä. Itsellä suurimmaksi osaksi pelkkiä positiivisia kokemuksia.
Samaa mieltä. Ylipäätään Koiviston auton yhtiöt on ollut ainakin itselleni hyvin mieluisa valinta. Aina ollaan turvallisesti jokseekin joskus hieman vauhdikkaasti perille. Tuo ylinopeus kuitenkin on valtaosan kuljettajista pahe. Itselläni ei oo siis koskaan ollut Onnibussin kanssa mitään ongelmia ja mielelläni kyseisellä yhtiöllä matkustankin.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Vai käyköhän mutkan Buslandilla?
Voi olla että korjataan Ruhassa.
 
Tämä nyt olevan nykyistä trendiä. Onhan noita muitakin busseja kolareissa, muttei yhtiötä erikseen mainita ellei kyseessä ole Onnibus.
Esimerkiksi tämä: https://www.ts.fi/uutiset/6364719
tai tämä https://www.tamperelainen.fi/paikal...aem_AIIiw9kwd5cDHEdFVwhJhA#Echobox=1719235224
Ehkä kuitenkin sitä saa arvostella, jos yhdellä samalla firmalla näitä tapauksia sattuu jatkuvasti pari kertaa viikossa. Median hyssyttelyä parempi ratkaisu lienee huoltaa kalusto sellaiseen kuntoon, että eivät jatkuvasti jätä tien päälle?
 
Mikäköhän tämän Onnibus/Koiviston brändistrategia on?

Koivisto Porvoossa teipataan jo aikamoista Ely-pitäjä-paikkuria (KoivPo #4 Volvo 8700) yksinkertaisiin Onnibusteippeihin, jolloin "Onnibus" nyt aja myös kyläteitä Kerkkoon ja Henttalan kyläpahasiin tai lyhyitä kolmenvartin työssäkäyntivuoroja Lapinjärvelle.

Onko ideana, että konsernissa näkyy tulevaisuudessa vain joko Onnibusin värit tai paikallisia tilaajavärityksiä? Ja itse Koivistosta vain se pieni liikennöitsijäteippi jossain?
 
Mikäköhän tämän Onnibus/Koiviston brändistrategia on?

Koivisto Porvoossa teipataan jo aikamoista Ely-pitäjä-paikkuria (KoivPo #4 Volvo 8700) yksinkertaisiin Onnibusteippeihin, jolloin "Onnibus" nyt aja myös kyläteitä Kerkkoon ja Henttalan kyläpahasiin tai lyhyitä kolmenvartin työssäkäyntivuoroja Lapinjärvelle.

Onko ideana, että konsernissa näkyy tulevaisuudessa vain joko Onnibusin värit tai paikallisia tilaajavärityksiä? Ja itse Koivistosta vain se pieni liikennöitsijäteippi jossain?
Etenkin kun sinänsä sekavaa Flex -brändiä jätetään ainakin kyljistä pois.

Ostivat hyvin hoidetun selkeän brändin ja nyt se jätetään hoitamatta, sekä vielä lisäksi poistetaan selkeys siitä niin ei lupaa hyvää tulevaisuuden kannalta.
 
Myyvät, ovat myyneet jo yli 5 vuoden ajan. Ärrältä ostaessa tosin ei voi valita istumapaikkaa, vaan järjestelmä antaa pieninumeroisimman vapaan paikan Mega-vuoroilla.
 
Takaisin
Ylös