Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Tiistaiselle matkalleni Salosta Turkuun haluaisin kokea jonkin näistä OB lähdöistä ja vaihtoehtoina olisi nämä:
OB11
OB12
OB77

Olisikos kenelläkään ideaa mitä kalustoa näillä linjoilla liikkuu? Ja mihin aikaan?
Näitä linjoja ei ole ajettu vielä vuoroakaan, joten vaikea aukottomasti sanoa mitä niillä tulee näkymään. Todennäköisesti ykköstiellä tulee olemaan 1- ja 2-kerroskalustoa sekaisin eri tarpeiden mukaan.
 
Tiistaiselle matkalleni Salosta Turkuun haluaisin kokea jonkin näistä OB lähdöistä ja vaihtoehtoina olisi nämä:
OB11
OB12
OB77

Olisikos kenelläkään ideaa mitä kalustoa näillä linjoilla liikkuu? Ja mihin aikaan?
Niinkun täällä sanottiin jo niin Flex linjoilla on mielenkiintoisempaa kalustoa. Flex linjoja ei kuitenkaan enää huomisesta alkaen ole. OB 12 on noista todennäköisimmin se linja mitä liikennöidään Flex autoilla. Ja kyllähän Onnibussin sivuilta näkyy onko sillä lähdöllä yksi-, vai kaksikerrosauto. Ja yksikerroskalustohan on Satakunnan Liikenteen kalustoa.
 
Yksikerroksisiin on pikku hiljaa siirtynyt myös entisiä vainiolaisia. 30xx-sarjalaiset taitavat olla niitä?
 
Yksikerroksisiin on pikku hiljaa siirtynyt myös entisiä vainiolaisia. 30xx-sarjalaiset taitavat olla niitä?
Entiset Vainion autot on juurikin 3xxx-sarjassa, sitä en tiedä että onko tuo pysyvämpikin ratkaisu vai muokkaantuuko numerointi sitten myöhemmin. Tyhjiä numeroita on kyllä välissä vapaana.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

Niinkun täällä sanottiin jo niin Flex linjoilla on mielenkiintoisempaa kalustoa. Flex linjoja ei kuitenkaan enää huomisesta alkaen ole. OB 12 on noista todennäköisimmin se linja mitä liikennöidään Flex autoilla. Ja kyllähän Onnibussin sivuilta näkyy onko sillä lähdöllä yksi-, vai kaksikerrosauto. Ja yksikerroskalustohan on Satakunnan Liikenteen kalustoa.
Onhan niitä yksikerrosautoja myös muuallakin konsernissa kuin vaan Satakunnassa..
 
Viimeksi muokattu:
31.12.2024
Vanhool TDX27 Astromega
Onnibus F339 SNJ-739
OB11 Helsingistä Poriin
Kuva: Piihovi ramppi (Salo) 10:05
1000032056.jpg
 
Niin mutta Helsinki-Turku välinen liikennöinti hoidetaan oikeastaan kokonaan Mega-autoilla tai SatLin kalustolla.
Eikö tuo nyt ole vähän vanhaa tietoa, sehän on nykyään Koiviston auto länsi, ja paljon tuolla näkyy vanhoja Vainion jonkheeriä ja vdl:ää kulkevan uusissa väreissä
 
Eikö tuo nyt ole vähän vanhaa tietoa, sehän on nykyään Koiviston auto länsi, ja paljon tuolla näkyy vanhoja Vainion jonkheeriä ja vdl:ää kulkevan uusissa väreissä
No siis vaan vanhat termit. SatLi=Koiviston auto Länsi. Nuo Vainion entiset autothan mitä siellä pyörii on myös KaLä:n autoja.
 
Kiinnosta myös Turku-Helsinki välin kalusto.

Aivan annelista koko uudistus näin viikottaispendlaajan näkökulmasta. Yliopiston kulkee harvemmin vuoroja ja enää ei ole takeita mistään kuin OB1 non-stopista, että onko linjalla kaksikerrosbussi vai yksikerroksinen jolla saa pelata rulettia, että onko yksikerroksisena joku pistokkeeton, ikkunatiivisteet falskaava vanha rupunen vai F1 vuorolla käytetty parannettu auto. Paikkavarausten puute yksikerroksisissa narisuttaa itseäni, eli jos haluaa haluaman paikan yksikerroksisesta autosta on noustava jo linja-autoasemalta kyytiin tai saa tyytyä jämiin.

Erityisesti kun matka-ajat pitenee ei-nonstop lähdöillä Tour de Kaarinan takia ja myöhäisillasta on jatkossa enemmän/vain Helsinki-Vantaan kautta kulkevia maisemalinjoja, on tämä heikomman palvelutason yksikerroksisuuteen painostaminen paluu Onnibusin alkujuurien tilanteeseen.

Mielenkiintoinen havainto näin vuodenvaihteen jälkeen, että VR on pystynyt jo parin päivän ja kuukausien aikaikkunoissa polkaisemaan opiskelijalipun hintaa halvemmaksi kuin Onnibusilla. Ostin tälle iltapäivälle Helsinki-Turku lipun junaan 14€, kun samaan aikaan lähtevä suora OB oli varausmaksun kanssa 19€.
 
Takaisin
Ylös