Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Uudet linjanumerot vaikuttavat harvinaisen järkeviltä. Uuden OB6:n ja OB71:n myötä voisi myös olettaa, että Loviisan keskustan kautta alkaa kulkea merkittävästi enemmän vuoroja, myös Porvooseen ja Kotkaan.

Mega- ja Flex-konseptien poistuminen on siinä mielessä harmillista, että tulevaisuudessa saattaa olla vaikeampi selvittää onko tiedossa mukava yksikerroksinen bussi vain entisen Mega-konseptin polvienleikkuukone.

EDIT: Aikataulut näkyvätkin jo Onnibussin sivuilla ja näköjään uusi OB71 on ihan yhtä hyödytön kuin entinen Porvoo–Loviisa–Kotka-reitillä kulkenut vuoro. OB6 onneksi parantaa tarjontaa yksinkin, mutta asiointimatka Loviisasta esimerkiksi Porvooseen on edelleen aika haastava.
 
Viimeksi muokattu:
Loviisa-Porvoo-väliähän täydennetään Ely-hankinnoilla ja mm Tidstrandin markkinaehtoisilla vuoroilla.
 
OB77:n reitti Turusta Porvooseen on muuten aika kiinnostava Pasilan kohdalla. Pysäkit ovat …Meilahti – Teollisuuskatu/Ratapihantie – Pasilan asema (oletettavasti nykyinen 848:n pysäkki) – Vaihdemiehenkatu (Messukeskus) – Veturitie/Hakamäentie – Kauppakeskus Tripla (Veturitie) – Pasilan konepaja (Teollisuuskatu) – Kalasatama… Toiseen suuntaan reitti on loogisempi, ja kulkee Teollisuuskadulta Ratapihantietä pohjoiseen, Hakamäentien kautta Triplan pysäkille ja siitä edelleen kohti Meilahtea.
 
Eiliseen Sipoon ketjun viestiini liittyen, saa nähdä myös, miten kapasiteetti riittää Porvoossa aamuruuhkan osalta. Aamuruuhkassa Porvoo–moottoritie–Kamppi-vuoroväli on tasainen 20 minuuttia verrattuna nykyiseen epätasaiseen vuoroväliin, joka on parhaimmillaan 10 minuuttia Helsinkiin klo 7.55-8.15 saapuvien vuorojen osalta. Ehkä idea on, että klo 8.00 Pasilaan saapuva OB77 keventää kuormaa tarpeeksi, kun Itä-Helsinkiin ja Pasilaan matkustavat siirtyvät sen kyytiin. On myös tietysti mahdollista, että aamun ruuhkalähdöillä alkaa näkyä kaksikerroksisia busseja myös OB72:lla.
 
On myös tietysti mahdollista, että aamun ruuhkalähdöillä alkaa näkyä kaksikerroksisia busseja myös OB72:lla.
OB72:lla, eli nykyisellä M77:lla ei ole tähän mennessä näkynyt juuri mitään muuta kuin kaksikerroksisia Astromegoja. Outo näky, kun ihmiset kulkevat Porvoossa niillä lyhyitä paikkurihyppyjä Kevätkummusta Porvoon torille.

Yksikerroksisia autoja on tähän mennessä näkynyt vain F77:lla, eli sillä linjalla Porvoo-Helsinki, josta nyt tulee OB71.
 
OB72:lla, eli nykyisellä M77:lla ei ole tähän mennessä näkynyt juuri mitään muuta kuin kaksikerroksisia Astromegoja. Outo näky, kun ihmiset kulkevat Porvoossa niillä lyhyitä paikkurihyppyjä Kevätkummusta Porvoon torille.

Yksikerroksisia autoja on tähän mennessä näkynyt vain F77:lla, eli sillä linjalla Porvoo-Helsinki, josta nyt tulee OB71.
Porvoossa ei ole juuri ylimääräisiä ykskerrosautoja joten se on varmasti osasyy sille ettei niitä noilla Porvoon megalinjoilla ole näkynyt.
 
OB72:lla, eli nykyisellä M77:lla ei ole tähän mennessä näkynyt juuri mitään muuta kuin kaksikerroksisia Astromegoja. Outo näky, kun ihmiset kulkevat Porvoossa niillä lyhyitä paikkurihyppyjä Kevätkummusta Porvoon torille.

Yksikerroksisia autoja on tähän mennessä näkynyt vain F77:lla, eli sillä linjalla Porvoo-Helsinki, josta nyt tulee OB71.
Niinpä onkin. Kaikki panokset pistetään sitten siihen, että OB77 keventää kuormaa tarpeeksi.
 
Takaisin
Ylös