Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
En lähtisi syyttämään Onnibus Oy:tä tässä asiassa. Uskon siihen, mitä tj. Pekka Möttö kumppaneineen on kertonut: he maksavat palkat vähintään TES:n mukaisesti. Samaa olen kuullut henkilökohtaisesti eräältä Mötön palveluksessa olleelta, joten pidetään heidät näiden syytösten ja epäilyjen ulkopuolella.Jos asia on niin kuin tektissä kerrotaan, jää Onnibus täten ilman yhtä asiakasta, eli minua. Yhtään puolustusta ei yhtiö minulta saa, jos asia todella on näin, mutta onko se Onnibus vai Rindell joka noilla TES säännöksillä leikkii?
En lähtisi syyttämään Onnibus Oy:tä tässä asiassa. Uskon siihen, mitä tj. Pekka Möttö kumppaneineen on kertonut: he maksavat palkat vähintään TES:n mukaisesti. Samaa olen kuullut henkilökohtaisesti eräältä Mötön palveluksessa olleelta, joten pidetään heidät näiden syytösten ja epäilyjen ulkopuolella.
Asia selvä, ja anteeksi ylireagointi. Ja tosiaan Rindell on sitten se joka säädöksiä rikkoo, jos rikkoo. Mikä taho on tämä "Turun Seudun Linja-autohenkilökunta ry"?
Aivan, nyt on oleellista tietää, mitä Rindell ja muut nahkatakkimiehet touhuavat sen sijaan, että leimataan Onnibus syylliseksi. Koko (halpabussi)alan uskottavuus on koetuksella, jos työsuhdeasioissa tötöillään.En lähtisi syyttämään Onnibus Oy:tä tässä asiassa. Uskon siihen, mitä tj. Pekka Möttö kumppaneineen on kertonut: he maksavat palkat vähintään TES:n mukaisesti. Samaa olen kuullut henkilökohtaisesti eräältä Mötön palveluksessa olleelta, joten pidetään heidät näiden syytösten ja epäilyjen ulkopuolella.
Osoitteen oikeellisuutta en epäile. Mutta mikäli aihetta narinaan tai valituksiin todella on, niin miksipä sitä ei voitaisi käydä läpi myös aivan julkisesti. Samaa "peliä" julkisuudellahan on Onnibusin toimesta pelattu jo hyvän aikaaAivan, nyt on oleellista tietää, mitä Rindell ja muut nahkatakkimiehet touhuavat sen sijaan, että leimataan Onnibus syylliseksi. Koko (halpabussi)alan uskottavuus on koetuksella, jos työsuhdeasioissa tötöillään.
Oikea kohde valituksille sis. kopiot työsopimuksista, työvuorolistoista ja palkkakuiteista on:
Onnibus Oy
℅ Pekka Möttö
Kiviaidankatu 2 C
33200 Tampere
Aivan, nyt on oleellista tietää, mitä Rindell ja muut nahkatakkimiehet touhuavat sen sijaan, että leimataan Onnibus syylliseksi. Koko (halpabussi)alan uskottavuus on koetuksella, jos työsuhdeasioissa tötöillään.
Oikea kohde valituksille sis. kopiot työsopimuksista, työvuorolistoista ja palkkakuiteista on:
Onnibus Oy
℅ Pekka Möttö
Kiviaidankatu 2 C
33200 Tampere
Eikö oikea osoite olisi AKT:n paikallisosasto tai mikäli työntekijä ei kuulu liittoon, niin työsuojeluhallinto?
Varmasti myös se, mutta Onnibus Oy sen takia, että sillä on sopimusoikeudellinen klausuuli, joka mahdollistaa Rindellin pakottamisen ruotuun, mikäli tämä on todella syyllistynyt TES:n rikkomiseen. Turun linjalle voidaan rekrytoida tarvittaessa uusi yrittäjä, joka noudattaa voimassaolevaa lakia, mikäli Rauno ei sitä noudata.Eikö oikea osoite olisi AKT:n paikallisosasto tai mikäli työntekijä ei kuulu liittoon, niin työsuojeluhallinto?
Onko Raisio-Helsinki -reittilupa Rindellin vai Onnibusin nimissä myönnetty? Mikäli ensiksi mainitun, voi "ruotuun pakottaminen" olla melko mutkikasta. Toki aina voi vaikkapa sulkea nettilipunmyynnin ja poistaa ko. reitin www.onnibus.fi -sivustolta, mutta se ei estäne luvanhaltijaa halutessaan jatkamasta reitin hoitamista nykyiseen malliin?Varmasti myös se, mutta Onnibus Oy sen takia, että sillä on sopimusoikeudellinen klausuuli, joka mahdollistaa Rindellin pakottamisen ruotuun, mikäli tämä on todella syyllistynyt TES:n rikkomiseen. Turun linjalle voidaan rekrytoida tarvittaessa uusi yrittäjä, joka noudattaa voimassaolevaa lakia, mikäli Rauno ei sitä noudata.
En ota siihen kantaa, onko Rindell lakia noudattanut vai ei. Mutta ei tällaiset mielipidekirjoitukset hyvältä tietenkään kuulosta.
Jos joku yritys saisi potkut Onni Allianssista, se tarkoittaisi tietenkin sitä, että joutuisi käyttämään jotain muuta lipunmyyntijärjestelmää kuin Onnibussin, ei koko liikennettä voi kieltää kuin viranomainen.Onko Raisio-Helsinki -reittilupa Rindellin vai Onnibusin nimissä myönnetty? Mikäli ensiksi mainitun, voi "ruotuun pakottaminen" olla melko mutkikasta. Toki aina voi vaikkapa sulkea nettilipunmyynnin ja poistaa ko. reitin www.onnibus.fi -sivustolta, mutta se ei estäne luvanhaltijaa halutessaan jatkamasta reitin hoitamista nykyiseen malliin?
Möttö vastaa: https://www.facebook.com/Onnibus/posts/360879457319716Lain lisäksi myös Rindelliä käsittääkseni sitoo alan yleissitova TES.