Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Istuskelen tässä parhaillaan Helsinki-Kotka -pikavuorossa. Hintaa matkalle tuli kokonaiset viisi euroa. Kiitos Onnibussin! :)
 
Oulun Onnikat yhtiöllä on vissiin ollut vähän vanhempaa kalustoa linjalla. Ensimmäisenä päivänä oli Omniexpress.

Minkälaista kalustoa noilla Onnibus linjoilla on sitten ollut?
 

Kyseessä on siis lukijan kirjoitus, mutta kirjoittajana Mikko Ahomäki puheenjohtaja Turun Seudun Linja-autohenkilökunta ry. Ei siis varsinainen uutinen.

Jos asia on niin kuin tektissä kerrotaan, jää Onnibus täten ilman yhtä asiakasta, eli minua. Yhtään puolustusta ei yhtiö minulta saa, jos asia todella on näin, mutta onko se Onnibus vai Rindell joka noilla TES säännöksillä leikkii?

---------- Viestit yhdistetty klo 15:52 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:47 ----------

Luin uutisen vielä uudestaan. Varmalta vaikuttaa ja Rindell se joka säädöksiä rikkoo. Voi olla että ei minua enää Rindelin bussissa nähdä.
 
Jos asia on niin kuin tektissä kerrotaan, jää Onnibus täten ilman yhtä asiakasta, eli minua. Yhtään puolustusta ei yhtiö minulta saa, jos asia todella on näin, mutta onko se Onnibus vai Rindell joka noilla TES säännöksillä leikkii?
En lähtisi syyttämään Onnibus Oy:tä tässä asiassa. Uskon siihen, mitä tj. Pekka Möttö kumppaneineen on kertonut: he maksavat palkat vähintään TES:n mukaisesti. Samaa olen kuullut henkilökohtaisesti eräältä Mötön palveluksessa olleelta, joten pidetään heidät näiden syytösten ja epäilyjen ulkopuolella.
 
En lähtisi syyttämään Onnibus Oy:tä tässä asiassa. Uskon siihen, mitä tj. Pekka Möttö kumppaneineen on kertonut: he maksavat palkat vähintään TES:n mukaisesti. Samaa olen kuullut henkilökohtaisesti eräältä Mötön palveluksessa olleelta, joten pidetään heidät näiden syytösten ja epäilyjen ulkopuolella.

Asia selvä, ja anteeksi ylireagointi. Ja tosiaan Rindell on sitten se joka säädöksiä rikkoo, jos rikkoo. Mikä taho on tämä "Turun Seudun Linja-autohenkilökunta ry"?
 
En lähtisi syyttämään Onnibus Oy:tä tässä asiassa. Uskon siihen, mitä tj. Pekka Möttö kumppaneineen on kertonut: he maksavat palkat vähintään TES:n mukaisesti. Samaa olen kuullut henkilökohtaisesti eräältä Mötön palveluksessa olleelta, joten pidetään heidät näiden syytösten ja epäilyjen ulkopuolella.
Aivan, nyt on oleellista tietää, mitä Rindell ja muut nahkatakkimiehet touhuavat sen sijaan, että leimataan Onnibus syylliseksi. Koko (halpabussi)alan uskottavuus on koetuksella, jos työsuhdeasioissa tötöillään.

Oikea kohde valituksille sis. kopiot työsopimuksista, työvuorolistoista ja palkkakuiteista on:

Onnibus Oy
Pekka Möttö
Kiviaidankatu 2 C
33200 Tampere
 
Aivan, nyt on oleellista tietää, mitä Rindell ja muut nahkatakkimiehet touhuavat sen sijaan, että leimataan Onnibus syylliseksi. Koko (halpabussi)alan uskottavuus on koetuksella, jos työsuhdeasioissa tötöillään.

Oikea kohde valituksille sis. kopiot työsopimuksista, työvuorolistoista ja palkkakuiteista on:

Onnibus Oy
Pekka Möttö
Kiviaidankatu 2 C
33200 Tampere
Osoitteen oikeellisuutta en epäile. Mutta mikäli aihetta narinaan tai valituksiin todella on, niin miksipä sitä ei voitaisi käydä läpi myös aivan julkisesti. Samaa "peliä" julkisuudellahan on Onnibusin toimesta pelattu jo hyvän aikaa ;)

Korostan edelleen, että toivon, että Onnibus Oy:tä ei leimata huijariyhtiöksi, vaikka nahkatakkimiehet touhuilisivat mitä. Leimataan ne nahkatakkimiehistä, ketkä sen ansaitsevat, ja surutta minun puolestani...
 
Aivan, nyt on oleellista tietää, mitä Rindell ja muut nahkatakkimiehet touhuavat sen sijaan, että leimataan Onnibus syylliseksi. Koko (halpabussi)alan uskottavuus on koetuksella, jos työsuhdeasioissa tötöillään.

Oikea kohde valituksille sis. kopiot työsopimuksista, työvuorolistoista ja palkkakuiteista on:

Onnibus Oy
Pekka Möttö
Kiviaidankatu 2 C
33200 Tampere

Eikö oikea osoite olisi AKT:n paikallisosasto tai mikäli työntekijä ei kuulu liittoon, niin työsuojeluhallinto?
 
Eikö oikea osoite olisi AKT:n paikallisosasto tai mikäli työntekijä ei kuulu liittoon, niin työsuojeluhallinto?

Riippuu vähän tilanteesta. Jos yrittäjän arvelee olevan kunniallinen, on reilua alkuun kertoa hänelle ja tarjota mahdollisuus laittaa asiat kuntoon. Johto ei (välttämättä) tiedä asioiden todellista laitaa. Mutta pakko ei tietenkään ole toimia näin, sillä periaatteessa yrityksen johdon pitäisi tietää, mitä yrityksessä ja sen alihankkijoiden parissa tapahtuu. Kukin voi miettiä, miten hyvät mahdollisuudet johdolla on käytännössäoolut tietää. Se sitten paljon ratkaisee, kehen kannattaa tai pitäisi olla yhteydessä.
 
Eikö oikea osoite olisi AKT:n paikallisosasto tai mikäli työntekijä ei kuulu liittoon, niin työsuojeluhallinto?
Varmasti myös se, mutta Onnibus Oy sen takia, että sillä on sopimusoikeudellinen klausuuli, joka mahdollistaa Rindellin pakottamisen ruotuun, mikäli tämä on todella syyllistynyt TES:n rikkomiseen. Turun linjalle voidaan rekrytoida tarvittaessa uusi yrittäjä, joka noudattaa voimassaolevaa lakia, mikäli Rauno ei sitä noudata.

En ota siihen kantaa, onko Rindell lakia noudattanut vai ei. Mutta ei tällaiset mielipidekirjoitukset hyvältä tietenkään kuulosta.
 
Varmasti myös se, mutta Onnibus Oy sen takia, että sillä on sopimusoikeudellinen klausuuli, joka mahdollistaa Rindellin pakottamisen ruotuun, mikäli tämä on todella syyllistynyt TES:n rikkomiseen. Turun linjalle voidaan rekrytoida tarvittaessa uusi yrittäjä, joka noudattaa voimassaolevaa lakia, mikäli Rauno ei sitä noudata.

En ota siihen kantaa, onko Rindell lakia noudattanut vai ei. Mutta ei tällaiset mielipidekirjoitukset hyvältä tietenkään kuulosta.
Onko Raisio-Helsinki -reittilupa Rindellin vai Onnibusin nimissä myönnetty? Mikäli ensiksi mainitun, voi "ruotuun pakottaminen" olla melko mutkikasta. Toki aina voi vaikkapa sulkea nettilipunmyynnin ja poistaa ko. reitin www.onnibus.fi -sivustolta, mutta se ei estäne luvanhaltijaa halutessaan jatkamasta reitin hoitamista nykyiseen malliin?

Lain lisäksi myös Rindelliä käsittääkseni sitoo alan yleissitova TES.
 
Viimeksi muokattu:
Onko Raisio-Helsinki -reittilupa Rindellin vai Onnibusin nimissä myönnetty? Mikäli ensiksi mainitun, voi "ruotuun pakottaminen" olla melko mutkikasta. Toki aina voi vaikkapa sulkea nettilipunmyynnin ja poistaa ko. reitin www.onnibus.fi -sivustolta, mutta se ei estäne luvanhaltijaa halutessaan jatkamasta reitin hoitamista nykyiseen malliin?
Jos joku yritys saisi potkut Onni Allianssista, se tarkoittaisi tietenkin sitä, että joutuisi käyttämään jotain muuta lipunmyyntijärjestelmää kuin Onnibussin, ei koko liikennettä voi kieltää kuin viranomainen.

Lain lisäksi myös Rindelliä käsittääkseni sitoo alan yleissitova TES.
Möttö vastaa: https://www.facebook.com/Onnibus/posts/360879457319716
 
Takaisin
Ylös