Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Pileus Oy on jättänyt eilen runsaasti reittiliikennelupahakemuksia 1.7.2014 alkavaan liikenteeseen. Ainakaan kaikki ELY-keskukset eivät vielä ole julkaisseet hakemuksia sivuillaan. Liikennepalvelu jakaantuisi kaksikerrosbusseilla liikennöitäviin reitteihin F1, F2, F3, F4, F5, F7 ja F9 sekä yksikerrosbusseilla liikennöitäviin reitteihin F8, F10, F11, F21, F41 ja F45. Linjassa numero kuvaa kuljettajavan tien numeroa eli esim. F1 menisi ykköstietä Helsinki - Turku ja F9 ysitietä Turku - Tampere - Jyväskylä. Tarkemmat tiedot palveluista tulevat hakemuksen mukaan myöhemmin Pileus Oy:n www-sivuille www.onnibus.com
Yrityshaun mukaan Pileus Oy:n hallituksesta löytyy Pekka Möttö, Lauri Helke ja joukko Stagecoach-taustaisia bussialan veteraaneja.
Vastuuhenkilöt - Pileus Oy Roger William Bowker puheenjohtaja
John Douglas Berthinussen varsinainen jäsen
Keith John Barclay varsinainen jäsen
Pileus Oy on jättänyt eilen runsaasti reittiliikennelupahakemuksia 1.7.2014 alkavaan liikenteeseen.
Uudenmaan ELY-keskuksen mukaan Helsinki-Kotka-reitille on jätetty Onnibussin väreissä ajettavasta liikenteestä hakemus sekä Mikko Rindell Oy:ltä että Pileus Oy:ltä.
Ja Rindell Oy:llä 4 lähtöä suuntaansa (Kotkasta: 5.00, 7.00, 12.50 ja 14.20 ja Kampista: 8.45, 10.35, 16.30 ja 18.45) ja Pileus Oy:llä 3 lähtöä (Kotkasta: 7.20, 12.50 ja 17.50 ja Kiasmalta: 10.15, 15.05 aj 20.30). Molemmat mainitsevat myynti- ja markkinointikanavaksi Onnibussin.
Onpas merkillistä kun noin päällekkäisiä lähtöaikoja ovat laittaneet, varsinkin tuo 12:50 Kotkasta.
Vaikuttaa siltä, että 'emo-Onnibus' ulkomaisine liikekumppaneineen tulee ennen pitkää "syömään" nämä pikkuruiset Rindellit ja Vuolteet, jotka osaltaan mahdollistivat Onnibusin menestystarinan.
Vielä viime vuoden puolella tässä ketjussa päiviteltiin, kuinka Onnibus voi tehdä yhteistyötä "Rindell-raukan" ja muiden työehtosopimuksia rikkovien sekä muutenkin tuhmien firmojen kanssa. Nyt taas...
Mutta tuossa on varmaan yksi iso syy tähän vetoon: Onnibus ei enää välitä nähdä otsikoita tyyliin "halpabussiyhtiössä rikotaan työehtosopimuksia." Tai joutua tiedottamaan: "ensi viikosta alkaen onnibussin liput eivät kelpaa yhteysvälillä X - Y."
Kukapa sitä haluaisi negatiivista julkisuutta...
Halusi tai ei, niin sitä Onnibus on itselleen hankkimassa http://yle.fi/uutiset/onnibusin_toiminta_arsyttaa_raakaa_touhua/7156435