Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Mitä negatiivista tuossa on? Lähinnähän siinä sanotaan, että kotimaisia bussiliikenneyrittäjiä ärsyttää markkinatalous.
Yhteiskunnan kannalta paljon muulla ei ole väliä kuin että kuinka tehokkaasti liikkuminen on maassa järjestetty. Kärjistäen konkurssit ovat hyvä asia, koska se tarkoittaa, että tehottomin toiminta karsiutuu pois. Ja väittäisin, että mitä tehokkaammin bussiliikenne toimii, sitä enemmän maassa liikutaan ja sitä suurempi osuus bussialan työstä tapahtuu hallinnon sijaan ratin takana ja varikoiden huoltomontuissa. Mikä on ainakin meikäläisen kaltaisen henkisen duunarin mielestä mitä mainioin asia.
Kukapa sitä haluaisi negatiivista julkisuutta...
Onnibus Oy (nykyisin Paikkuri Oy, omistajana Metsäpietilä Oy) on kuitenkin itse syyllistynyt työsuojelutarkastuksessa virheisiin ja tänään sanonut irti kaikki kuljettajansa. Sekava on vyyhti ja ei ehkä paras aloitus Skotille tulla tänne Pohjolan perukoille yrittämään.
Olisiko tälle "irtisanomisuutiselle" jotain tarkentavaa faktatietoa tarjolla? Mikä oli irtisanomisten syy? Tämähän koskisi lähinnä niitä kuljettajia, jotka Tampereen linjan 25 liiketoiminnan myötä siirtyy kaupan mukana uudelle isännälle... Jyväskylään ei varmaankaan olleet ehtineet palkata kuljettajia ainoatakaan ennen liiketoimintakauppaa?Onnibus Oy (nykyisin Paikkuri Oy, omistajana Metsäpietilä Oy) on kuitenkin itse syyllistynyt työsuojelutarkastuksessa virheisiin ja tänään sanonut irti kaikki kuljettajansa. Sekava on vyyhti ja ei ehkä paras aloitus Skotille tulla tänne Pohjolan perukoille yrittämään.
OB:n omilla sivuilla sekä FB:ssa kyllä uutisoidaan uudesta kansainvälisestä yhteistyökumppanista mutta mitään tiedotetta ei ole julkaistu Maanantaina onniexpressille siirtyvistä reiteistä.
En muista nähneeni mitään tiedotetta Helsinki - Kajaani ElinaExpressin loppumisestakaan, vaan se lopetettiin kaikessa hiljaisuudessa.
Onnibus myy kuitenkin edelleen lippuja reiteille jotka siirtyvät huomenna Maanantaina onniexpressin ajamiksi. Tänään ennakkoon ostetut liput pitäisi siis vielä käydä onniexpressin busseissa. Huomisesta lähtien onnibussin sivuilla ei sitten pitäisi enää olla kuin murto-osa reiteistä lipunmyynnissä. OB on tunnetusti kommentoinut ja uutisoinut etenkin kilpailijoitaan koskevia asioita hyvin tehokkaasti. Nyt Möttö on kuitenkin ollut autuaan tietämätön liikennöitsijöiden aikeista irtautua yhteistyöstä. OB:n omilla sivuilla sekä FB:ssa kyllä uutisoidaan uudesta kansainvälisestä yhteistyökumppanista mutta mitään tiedotetta ei ole julkaistu Maanantaina onniexpressille siirtyvistä reiteistä. Onko oman brändin suojeleminen niin iso asia ettei mitään negatiivistä haluta kertoa asiakkaille? Kyllä kai lipunmyynnistä vastaavan tahon pitäisi kertoa asiakkaille jos merkittävälle osalle reiteistä ei myydä lippuja enää seuraavana päivänä.
Olosuhteet huomioonottaen epäilen, etteivät Onniexpressliikennöitsijät ole vaivautuneet ilmoittamaan Onnibussille irtautumisestaan.
Vai niinpäin että Onnibus ei halua kertoa yleisölle että maanantaista Onnibussin reitistö pienenee huomattavasti.