Onnibus - Uusi pikavuoroyritys

Mitä negatiivista tuossa on? Lähinnähän siinä sanotaan, että kotimaisia bussiliikenneyrittäjiä ärsyttää markkinatalous.

Yhteiskunnan kannalta paljon muulla ei ole väliä kuin että kuinka tehokkaasti liikkuminen on maassa järjestetty. Kärjistäen konkurssit ovat hyvä asia, koska se tarkoittaa, että tehottomin toiminta karsiutuu pois. Ja väittäisin, että mitä tehokkaammin bussiliikenne toimii, sitä enemmän maassa liikutaan ja sitä suurempi osuus bussialan työstä tapahtuu hallinnon sijaan ratin takana ja varikoiden huoltomontuissa. Mikä on ainakin meikäläisen kaltaisen henkisen duunarin mielestä mitä mainioin asia.

Olen samaa mieltä. Yrityksillä jotka eivät kykene uusiutumaan on suuri riski kuolla pois. On luonnollista että konkurssit ovat henkilökohtaisia onnettomuuksia monille yksilöille, mutta kuitenkin muutos toivottavasti koituu kuluttajan hyväksi.

Itse nostan Mötölle ja Helkelle hattua. Heidän kaltaisia yrittäjiä tarvitaan lisää bussialle. Muutosten tuulet puhaltavat ja vain parhaat pysyvät mukana.
 
Viimeksi muokattu:
Kukapa sitä haluaisi negatiivista julkisuutta...

Onnibus Oy (nykyisin Paikkuri Oy, omistajana Metsäpietilä Oy) on kuitenkin itse syyllistynyt työsuojelutarkastuksessa virheisiin ja tänään sanonut irti kaikki kuljettajansa. Sekava on vyyhti ja ei ehkä paras aloitus Skotille tulla tänne Pohjolan perukoille yrittämään.

Itse ymmärsin, että Onnibus myy kaukoliiketoimintansa uudelle yritykselle. Normaalisti liiketoiminnan mukana siirtyy kuljettajatkin, joita itse asiassa tarvitaan moninverroin entiseen verrattuna. Vaan voi olla, että olen ymmärtänyt väärin ja kuljettajille on annettu kenkää.

---------- Viestit yhdistetty klo 18:54 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:42 ----------

Ja juuri saamani tiedon mukaan kuljettajille ei siis tosiaankaan olla antamassa potkuja. Kuten sanottu, Onnibus mieluumminkin tarvitsee lisää kuskeja, kun kerta ajettavan määrä lisääntyy.
 
Onnibus Oy (nykyisin Paikkuri Oy, omistajana Metsäpietilä Oy) on kuitenkin itse syyllistynyt työsuojelutarkastuksessa virheisiin ja tänään sanonut irti kaikki kuljettajansa. Sekava on vyyhti ja ei ehkä paras aloitus Skotille tulla tänne Pohjolan perukoille yrittämään.
Olisiko tälle "irtisanomisuutiselle" jotain tarkentavaa faktatietoa tarjolla? Mikä oli irtisanomisten syy? Tämähän koskisi lähinnä niitä kuljettajia, jotka Tampereen linjan 25 liiketoiminnan myötä siirtyy kaupan mukana uudelle isännälle... Jyväskylään ei varmaankaan olleet ehtineet palkata kuljettajia ainoatakaan ennen liiketoimintakauppaa?

Jos tämän tasoisia huhuja/syytöksiä heitellään ilmoille ilman varmaa tietoa asioista, niin aika heikoilla jäljillä mennään.
 
Onnibus Oy:n pääluottamusmies Markus Riihimäki lienee hyvin kiinnostunut näistä irtisanomisista. Yhtiön johdolla ei ole niistä tietoa.
 
ELY-keskus voikin sitte laittaa JL- ja reittiluvat kuivumaan jos näkee tarpeelliseksi. Onko näin ees koskaan tehty kenellekkään..
 
Minusta on oikeastaan ihan kiinnostavaa nähdä mitä tapahtuu ja millaisessa ja minkä yhtiön bussissa sitä joku päivää istuu. Toivottavasti myös kaikki se roskan jauhaminen ja kitinä lehdissä loppuu niin tästä voi tulla jopa ihan siedettävä uudistuksen jälkeen.
 
Vs: OnniExpress

Onnibus myy kuitenkin edelleen lippuja reiteille jotka siirtyvät huomenna Maanantaina onniexpressin ajamiksi. Tänään ennakkoon ostetut liput pitäisi siis vielä käydä onniexpressin busseissa. Huomisesta lähtien onnibussin sivuilla ei sitten pitäisi enää olla kuin murto-osa reiteistä lipunmyynnissä. OB on tunnetusti kommentoinut ja uutisoinut etenkin kilpailijoitaan koskevia asioita hyvin tehokkaasti. Nyt Möttö on kuitenkin ollut autuaan tietämätön liikennöitsijöiden aikeista irtautua yhteistyöstä. OB:n omilla sivuilla sekä FB:ssa kyllä uutisoidaan uudesta kansainvälisestä yhteistyökumppanista mutta mitään tiedotetta ei ole julkaistu Maanantaina onniexpressille siirtyvistä reiteistä. Onko oman brändin suojeleminen niin iso asia ettei mitään negatiivistä haluta kertoa asiakkaille? Kyllä kai lipunmyynnistä vastaavan tahon pitäisi kertoa asiakkaille jos merkittävälle osalle reiteistä ei myydä lippuja enää seuraavana päivänä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: OnniExpress

OB:n omilla sivuilla sekä FB:ssa kyllä uutisoidaan uudesta kansainvälisestä yhteistyökumppanista mutta mitään tiedotetta ei ole julkaistu Maanantaina onniexpressille siirtyvistä reiteistä.

En muista nähneeni mitään tiedotetta Helsinki - Kajaani ElinaExpressin loppumisestakaan, vaan se lopetettiin kaikessa hiljaisuudessa.
 
Vs: OnniExpress

En muista nähneeni mitään tiedotetta Helsinki - Kajaani ElinaExpressin loppumisestakaan, vaan se lopetettiin kaikessa hiljaisuudessa.

OB:n sivuilla on kuitenkin maininta ElinaExpressin aikataulusta. "Aikataulu voimassa 31.3.2014 asti. Olemme jättäneet reitin liikennöinnistä reittiliikennelupahakemuksen Pohjois-Suomen ELY-keskukseen siten, että liikennöintiä Kajaanin ja Helsingin välillä on tarkoitus jatkaa Heinäkuussa 2014 yhdeksällä vuoroparilla viikossa"
 
Vs: OnniExpress

Onnibus myy kuitenkin edelleen lippuja reiteille jotka siirtyvät huomenna Maanantaina onniexpressin ajamiksi. Tänään ennakkoon ostetut liput pitäisi siis vielä käydä onniexpressin busseissa. Huomisesta lähtien onnibussin sivuilla ei sitten pitäisi enää olla kuin murto-osa reiteistä lipunmyynnissä. OB on tunnetusti kommentoinut ja uutisoinut etenkin kilpailijoitaan koskevia asioita hyvin tehokkaasti. Nyt Möttö on kuitenkin ollut autuaan tietämätön liikennöitsijöiden aikeista irtautua yhteistyöstä. OB:n omilla sivuilla sekä FB:ssa kyllä uutisoidaan uudesta kansainvälisestä yhteistyökumppanista mutta mitään tiedotetta ei ole julkaistu Maanantaina onniexpressille siirtyvistä reiteistä. Onko oman brändin suojeleminen niin iso asia ettei mitään negatiivistä haluta kertoa asiakkaille? Kyllä kai lipunmyynnistä vastaavan tahon pitäisi kertoa asiakkaille jos merkittävälle osalle reiteistä ei myydä lippuja enää seuraavana päivänä.

Olosuhteet huomioonottaen epäilen, etteivät Onniexpressliikennöitsijät ole vaivautuneet ilmoittamaan Onnibussille irtautumisestaan.
 
Vs: OnniExpress

Olosuhteet huomioonottaen epäilen, etteivät Onniexpressliikennöitsijät ole vaivautuneet ilmoittamaan Onnibussille irtautumisestaan.

Vai niinpäin että Onnibus ei halua kertoa yleisölle että maanantaista Onnibussin reitistö pienenee huomattavasti.
 
Takaisin
Ylös