Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
No miksi ei? Nykyäänkin ainakin Helsingissä ajetaan Kirkkonummelle, Pornaisiin ja Porvooseen ihan sähköbusseilla, välillä niillä korkeaselkänojasilla ja joskus niillä Kielin romupenkeilläEn vaan niin millään ymmärrä minkä takia tuollaisille maaseutulinjoille edes ehdotetaan mitään sähköbussia.
Tuollaisiin kohteisiin pitäisi vaatia erilaista kalustoa. Korkeat selkänojat vähintään ja jos (ja kun) koululaisia kulkee niin turvavyöt. Ovetkin riittäis 1+1+0.
Sähkökatureilla ei tee yhtään mitään noilla linjoilla.
Varmaan jäänyt viime vuoden tekstit vielä sivuille.Nobina on omien työnhakusivujensa mukaan aloittamassa Oulussa ensi keväänä? Mitähän siellä sekoillaan?
Näytä liitetiedosto 9519
Oulun kaupunki on varmaan vain listannut kaikki "puhtaat" käyttövoimat, jota EU-laki nyt hankinnoissa vaatii. Epäilen kyllä kovasti, että tuonne ei sähköbusseja ole tulossa. Sopimuskausi on keskipitkä, keski-ikävaatimukset korkeat ja halvimmalla mahdollisimmalla mennään. Eikai ole mitään järkeä ostaa uusia kalliita busseja tällaista kohdetta varten. Varmaan saadaan Revon korkeapenkkisiä Subeja sinne ajelemaan biodieselillä, niinkuin siellä nytkin on.En vaan niin millään ymmärrä minkä takia tuollaisille maaseutulinjoille edes ehdotetaan mitään sähköbussia.
Tuollaisiin kohteisiin pitäisi vaatia erilaista kalustoa. Korkeat selkänojat vähintään ja jos (ja kun) koululaisia kulkee niin turvavyöt. Ovetkin riittäis 1+1+0.
Sähkökatureilla ei tee yhtään mitään noilla linjoilla.
Nobina saa siis pitkästä aikaa sekä pikkubusseja että korkealattiaisia autoja.Toimijat vähenee, Nobina ostoksilla https://www.nobina.fi/uutiset/2025/...htiota-ja-vahvistaa-asemaansa-oulun-seudulla/
Jääkö tuo Revon nimi autoihin vielä jatkossakin vai vaihtuuko Nobinaksi?En nyt muistakaan, miksi Nallikariin menevällä linjalla 15 on etenkin arkena vakiokalustona sinisiä VDL:iä. Pyhäpäivinä, jolloin uudempaa kalustoa liikenee arkeen verrattuna useammalle linjalle, 15:llä voi kyllä nähdä Yutongin ajankohtaisissa tilaajaväreissä.
Noin kaiken kaikkiaan Oulu on ottanut hurjan askeleen kohti suurkaupunkimaista meininkiä. Torikadulla ja Tuirassa painelee tiheään tahtiin huomattavan tuoretta täyssähkökalustoa. Vielä muutama vuosi sitten en olisi osannut edes haaveilla, että jo 2025 kaupunkiautonäkymät Pohjois-Pohjanmaan metropolissa voisivat näyttää siltä, mitä kuluneella viikolla olen kokenut.
Osa kuvistani on täällä, kuvia tullee lisää ja kansiorakenteeseenkin voi tulla päivityksiä.
Olen myös miettinyt samaa. Nobinan tiedotteessa kerrottiin Ari Revon jatkavan Revon turistiliikenteen toimitusjohtajana, joten mahdollisesti Revon turistiliikenne voisi säilyä toistaiseksi ainakin tytäryhtiönä joka vain on Nobinan omistuksessa.Jääkö tuo Revon nimi autoihin vielä jatkossakin vai vaihtuuko Nobinaksi?
Tarjousten jättöaikaa on pidennetty kuukaudella 28.3.2025 asti tarjouspyynnön asiakirjavirheen vuoksi.