Kyllä tarkoittaa.Tarkoittaako bruttokilpailu sitä, että periaate on sama kuin HSL-alueella: kaupunki määrää reitit ja aikataulut sekä pitää lipputulot, liikennöitsijä vain ajaa?
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä tarkoittaa.Tarkoittaako bruttokilpailu sitä, että periaate on sama kuin HSL-alueella: kaupunki määrää reitit ja aikataulut sekä pitää lipputulot, liikennöitsijä vain ajaa?
Kyllä tarkoittaa.
Mitä tuo mahtaa merkitä Oulun joukkoliikenteen palvelutason suhteen? Tuleeko siihen suuria muutoksia kilpailutetun liikenteen alkaessa?
Kaleva: Oulun joukkoliikennejaosto päätti eilen torstaina valita Oulun sisäiseen liikenteeseen parannetun mallin, jossa liikenteen taso kohoaa neljäsosalla. Kustannuspuolella valittu malli kustantaa vuodessa 3 miljonaa € enemmän kuin hylätyksi tullut karsittu malli. Karsitussa mallissa liikennettä oltaisiin vähennetty vajaan kymmenyksen.
Oulun joukkoliikenteen tulevasta palvelutasosta on puhuttu jo aiemmin tässä ketjussa:
Selailin noita kalustovaatimuksia (liite 2, s.3) ja panin merkille että busseissa vaaditaan vähintään kolme lastenvaunupaikkaa, joista yksi pyörätuolivarauksella.
Oulun kilpailukierroksen tulos ratkaistaan ensi keskiviikon (20.11.) joukkoliikennejaoston kokouksessa: http://asiakirjat.ouka.fi/ktwebbin/dbisa.dll/ktwebscr/epj_asil_tweb.htm?+bid=3783
Sellainen kutina, että tulokset tulevat kuiteskin vasta 18.12., vaikka tuollainen esityslistalla onkin.