Oulun seudun joukkoliikenteen sääntely ja organisointi

Kari Sankala sanoi:
Oulun joukkoliikenne matalammalle tasolle

Valtuusto leikkasi joukkoliikenteen määrärahoja asiantuntijaelimen Oulun joukkoliikennejaoston alkuperin esittämästä tasosta noin miljoonalla eurolla. Oulun kaupunki ottaa vastuun joukkoliikenteen järjestämisestä heinäkuun alusta 2014. Valtuusto varasi ensi vuodelle joukkoliikennepalvelujen ostoon 15,5 miljoonaa euroa, kun lähtöesitys oli 16,8 miljoonaa euroa. Valtuustolla oli realismia, kun se laski lipputulojen tuottotavoitetta samalla 8,4 miljoonasta eurosta 7,5 miljoonaan euroon. Joukkoliikennemenojen leikkaus paransi kaupungin toimintakatetta 362 000 eurolla. Vuosien 2015 ja 2016 osalta joukkoliikenteen määrärahoja leikattiin toimintamenojen ja tehtävien ostojen kohdalla ensin miljoonalla eurolla ja vuonna 2016 1,5 miljoonalla eurolla. Päätös joukkoliikenteen palvelutasosta vaati äänestyksen. Se syntyi äänin 40–27.

Lue lisää huomisen Kalevasta.

Lähde: http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/oulun-joukkoliikenne-matalammalle-tasolle/649802/

Mitäs tämä tarkoittaa tarjousten kannalta? Uutta kierrosta?
 
Oulun tulokset ovat kuulemma nämä:

Kohteet:
1. Koskilinjat
2. Koskilinjat
3. Koskilinjat
4. Oubus
5. otp
6. Koskilinjat
7. Koskilinjat
8. otp
9. Suorsa
10. Koskilinjat
 
Oulun tulokset ovat kuulemma nämä:

Kohteet:
1. Koskilinjat
2. Koskilinjat
3. Koskilinjat
4. Oubus
5. otp
6. Koskilinjat
7. Koskilinjat
8. otp
9. Suorsa
10. Koskilinjat

Koskilinjat menestyi siis aika hyvin, sillä noiden muiden liikennöitsijöiden palikat ovat kovin suppeita liikennöinnin suhteen.
 
Koskilinjat menestyi siis aika hyvin, sillä noiden muiden liikennöitsijöiden palikat ovat kovin suppeita liikennöinnin suhteen.
Suurin häviäjä taisikin olla oikeastaan V. Alamäki, joka menetti nykyisensä vaikka tarjosi. Toisaalta eipä vahvasti mennyt Pohjolan Matkalla eikä Kylmäselläkään, joista jälkimmäinen ilmeisesti jätti tarjoamatta.
 
Oulun tulokset ovat kuulemma nämä:

Kohteet:
1. Koskilinjat
2. Koskilinjat
3. Koskilinjat
4. Oubus
5. otp
6. Koskilinjat
7. Koskilinjat
8. otp
9. Suorsa
10. Koskilinjat
Lieneekö tietokanavassasi virhe, vai missä tästä listasta ovat sellaiset "maan osaavimmat alan tekijät" kuten Onnibus, tai Oulun Onnikka?
 
Lieneekö tietokanavassasi virhe, vai missä tästä listasta ovat sellaiset "maan osaavimmat alan tekijät" kuten Onnibus, tai Oulun Onnikka?

Halpabussiyhtiöt ovat köyhille kunnille liian kalliita, joten joudutaan tyytymään heikompiin suorittajiin.
 
Halpabusseja edustaa Oulun Työväen Palloilijat :)
Pieni pettymys, kun voittivat vain kaksi kohdetta ;)
 
Ja kaikki bongaajat HUOM! Niitä EI saa kuvata! Se on poliisiasia jos näin tekee. ;)
Olisihan se perin ikävää, jos bongari sattuisi nappaamaan valokuvan vaikkapa täyttä sairaseläkettä nauttivasta "kuljettajasta", jolle palkka tahi muu vastike työstä maksetaan ei-niin-vakiintuneen tavan mukaisesti...

Tämä tosin vain ja ainoastaan oman mielikuvitukseni mahdollistama, kuvitteellinen skenaario :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Olisko mitään et liikenteen aloituspäivänä miitti Oulussa ja miitin pääpaino OTP:n kuvaamisessa ;)

Kannatan täysin. Tarviikin katsoa, että ko ajankohtana on vapaapäivä, jotta moinen onnistuu :D Kuvat voitaneen toimittaa OSOon, joka toivottavasti vihdoin tajuaa ottaa OTP:n listoillensa. Muistelisin ylläpitäjän valitelleenkin, ettei ole kuvia riittävästi OTP:n autoista. No, kohta on ;)
 
Kilpailun tarjoajat ja vertailuhinnat:

Kohde 1:
1. Koskilinjat, 6800390 €
2. Yhteenliittymä Onnibus ja Oulun Onnikka, 7468333 €

Kohde 2:
1. Koskilinjat, 2376081 €
2. Yhteenliittymä Onnibus ja Oulun Onnikka, 2696227 €

Kohde 3:
1. Koskilinjat, 4129204 €
2. Yhteenliittymä Onnibus ja Oulun Onnikka, 4661084 €

Yhdistelmätarjous kohteista 1+3:
1. Koskilinjat, 10508273 €
2. Yksittäistarjousten halvimmat, 10929594 €

Kohde 4:
1. Oubus, 1243439 €
2. Oulun Taksipalvelut, 1280475 €
3. Koskilinjat, 1284740 €
4. Yhteenliittymä Onnibus ja Oulun Onnikka, 1314558 €

Kohde 5:
1. Oulun Taksipalvelut, 479847 €
2. Oubus, 523948 €
3. Koskilinjat, 564513 €
4. Revon turistiliikenne, 611962 €
5. Yhteenliittymä Onnibus ja Oulun Onnikka, 613700 €
6. Pohjolan Matka/Pohjolan Turistiauto, 949314 €

Kohde 6:
1. Koskilinjat, 1686023 €
2. Yhteenliittymä Onnibus ja Oulun Onnikka, 1873325 €

Kohde 7:
1. Koskilinjat, 4006048 €

Kohde 8:
1. Oulun Taksipalvelut, 1013039 €
2. Revon turistiliikenne, 1031625 €
3. Koskilinjat, 1113522 €
4. Yhteenliittymä Onnibus ja Oulun Onnikka, 1225264 €
6. Pohjolan Matka/Pohjolan Turistiauto, 1417164 €

Kohde 9:
1. Suorsan liikenne, 412911 €
2. Koskilinjat, 526947 €
3. Oulun Taksipalvelut, 527078 €
4. Revon turistiliikenne, 639801 €
5. Pohjolan Matka/Pohjolan Turistiauto, 741244 €
6. Yhteenliittymä Onnibus ja Oulun Onnikka, 824992 €

Kohde 10:
1. Koskilinjat, 3483545 €
 
Eli kukaan suuri kansainvälinen toimija ei ole viitsinyt tarjota näistä pikkupaketeista mitään. En ihmettele.
 
Eli kukaan suuri kansainvälinen toimija ei ole viitsinyt tarjota näistä pikkupaketeista mitään. En ihmettele.

Olisihan kohteiden 1-3 yhdistelmätarjouksella saanut jo 50 auton liikenteen. Olisi sen jo luullut houkuttelevan Nobinaa tai Oveliaa. Onko muuten niin että kohteista on pakko jättää yksittäistarjoukset eikä pelkkää yhdistelmätarjousta voi jättää? Jos on pakko jättää yksittäistarjous, niin se kyllä karkottaa suuret kansainväliset firmat pois jos vaarana on että käteen jää pelkkä 10 tai 16 auton yksittäiskohde.

Kohteiden 5 ja 9 huikeat hintaerot halvimman ja kalliimman tarjouksen välillä hämmästyttävät. Miten hintaero voi olla jopa lähes 50%? Ilmeisesti jossain firmassa ei osata käyttää laskukonetta tai sitten kallein tarjoaja on kokeillut tietoisesti kepillä jäätä.
 
Takaisin
Ylös