vristo
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 4,139
Rhein-Ruhrin alueella, kuten monilla muilla Saksan alueilla, on toki käytössä urbaanin raideliikenteen lisäksi melkoisen kattava S-Bahn-verkko sekä ICE-junien yhteydet kaupungeista toiseen. Kokemukseni mukaan toistakymmentävaunuiset ICE-rungot ovat varsinkin ruuhkareiteillä aivan täysiä ja paikkalippu onkin syytä olla, jos mielii istumaan. Kaikenkaikkiaan koko Saksan rataverkko, niin kaukoliikenteessä, paikallisliikenteessä kuin aivan urbaanissa kaupunkiympäristössä on kyllä kadehdittavan laaja.
Mutta niille, jotka eivät julkiseen kulkuneuvoon astu on tarjolla autobahn-verkko, jonka monilla osuuksilla ei ole kattonopeusrajoitusta ollenkaan. Nykyään autojen valmistajat kuitenkin rajoittavat tehokkaimpien autojensa nopeudet elektroonisesti 250 kilometriin tunnissa.
(lähteet wikipediasta)
Saksassa on siis tarjolla jokaiselle jotakin.
Mutta niille, jotka eivät julkiseen kulkuneuvoon astu on tarjolla autobahn-verkko, jonka monilla osuuksilla ei ole kattonopeusrajoitusta ollenkaan. Nykyään autojen valmistajat kuitenkin rajoittavat tehokkaimpien autojensa nopeudet elektroonisesti 250 kilometriin tunnissa.
(lähteet wikipediasta)
Saksassa on siis tarjolla jokaiselle jotakin.