Tuossa toisesse ketjussa on nyt menny vähän offtopiciks ja on synnyttäny myös suurta keskustelua tämä aihe, joten ehkä onkin järkevää siirtää suoraan uuteen ketjuun!
Ainii, sinähän olet PL:llä, no sä varmaat tiedät sen että miten buscom tarkkailee sitä, että lähtikö etuajassa tms? Eihän se seuraavan pysäkin nimi siihen näyttöön heti ilmesty, n. puolessa välissa edellisen ja seuraavan pysäkin matkalla.
Ja olen myös parilta tutulta Nobinalla kuullut että jos etuovi on kiinni kun buscom piippaa niin pitää avata ja sulkea etuovet että sinne jotenkin rekisteröityy jokin asia?
Buscomin mukaan 5 sekuntia etuajassa ajettu lähtö, on liikenteentilaajan kannalta ja näkökulmasta ajamaton lähtö, josta ei korvauksia makseta. Kyllä asiakkaan on voitava luottaa siihen, että joukkoliikennevälineet liikkuvat ja lähtevät luotettavasti ja jossain vaihtotilanteessa tuo mitättömältä tuntuva viisi sekuntiakin saattaa olla se ratkaiseva.
Kyllä lähtökohta on se, että etuajassa lähteminen on yksi suurimpia piittaamattomuuksia, mitä maksavaa asiakasta kohtaan voi tehdä. Tämä on minun mielipiteeni, 20 vuotta joukkoliikenteen kuljettajana ja asiakaspalvelijana sekä yli 41 vuotta varsin kriittisenä joukkoliikenteen asiakkaana olleena.
Huutokauppa ja tinkiminen kuuluu toreille ja muihin sellaisiin, ei yhteiskunnan ja asiakkaiden rahoittamaan joukkoliikenteeseen.
Ainii, sinähän olet PL:llä, no sä varmaat tiedät sen että miten buscom tarkkailee sitä, että lähtikö etuajassa tms? Eihän se seuraavan pysäkin nimi siihen näyttöön heti ilmesty, n. puolessa välissa edellisen ja seuraavan pysäkin matkalla.
Ja olen myös parilta tutulta Nobinalla kuullut että jos etuovi on kiinni kun buscom piippaa niin pitää avata ja sulkea etuovet että sinne jotenkin rekisteröityy jokin asia?