Pääte- ja väliaikapysäkeiltä etuajassa lähtevät bussit

Ette voi oikeasti olla noin yksinkertaisia!! Helbilläkin on sarjakirjassa merkittynä väliaikoja vaikka kuinka paljon monella linjalla missä ei tasaus pysäkkiä olekaan. Ei varmaan liian suuri työ katsoa esim. aikataulukirjasta mitkä pysäkit ovat niitä missä pitää odottaa!?! Sen informaation mukaan varmaan toimitaan mikä matkustajille on annettu, ei välipysäkkiajat aikataulussa kuljettajaa varten ole, eihän??

Nyt meni kyllä yli ymmärryksen tämä viesti. Enkö juuri selvittänyt samaa asiaa kun sinä? Väliajat on merkitty ajosarjoihin noudatettavaksi vaikka eivät tasausaikoja ole!

Linjalla h73 ei ole tasauspysäkkiä vaan ihan tavallinen ohitusaikapysäkki ja siihen on junamatkustajia ajatellen laitettu kuljettajille ajat joita ei saa ohittaa.

Sitten toisiin asiohin. Äsken tuli taas todistettua tuolla aiemmin väännetystä 5sek aiemmin lähtemisestä että kyllä silläkin jopa voi olla merkitystä. Olin linjalla h94A "takana" ajava auto ja normaalisti ehtii saamaan edellisen lähdön auton kiinni kontulan metroaseman tasauspysäkillä. No tulin asemalle kellon näyttäessä vielä 19.41 ja avasin ovet kun edellä oleva auto laittoi vilkun päälle. Mies lähti juoksemaan sinne ja kun tämä edellä oleva auto oli jo mennyt ilman kyydistäni juossutta miestä ja itse laitoin ovet kiinni niin kello kääntyi vasta 19.42:een jolloin tällä olisi ollut lähtöaika. Mies tuli sitten tästä syystä odottelemaan kyytiin kymmeneksi minuutiksi
 
Niin eli onko sillä h73:lla välipisteaika Malmilla vai ei? Aikataulukirjassahan h73:n Malmin lähtöajat Suutarilan/Ala-Tikkurilan suuntaan ovat olleet vuodesta 1996 lähtien.
Juu olen pahoillani, näköjään toiseen suuntaan ne Malmin lähtöajat h73:lla on todella virallisia. Eli välipisteaika on!! Sen saa jokaisen linjan kohdalla selville aikataulukirjasta, ei kuljettajan sarjakirjasta!

---------- Viesti lisätty kello 22:27 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 22:15 ----------

Nyt meni kyllä yli ymmärryksen tämä viesti. Enkö juuri selvittänyt samaa asiaa kun sinä? Väliajat on merkitty ajosarjoihin noudatettavaksi vaikka eivät tasausaikoja ole!

Linjalla h73 ei ole tasauspysäkkiä vaan ihan tavallinen ohitusaikapysäkki ja siihen on junamatkustajia ajatellen laitettu kuljettajille ajat joita ei saa ohittaa.
Minä en sanonut että AJOSARJOISSA olevat väliajat olisivat niitä noudatettavia vaan ne MATKUSTAJILLE näytettävät aikataulut, kaksi eri asiaa! Miksi niitä ajosarjan väliaikoja pitäisi noudattaa jos matkustajat eivät niitä aikoja näe? Ja kuten juuri selvitin, 73:lla on toiseen suuntaan Malmilla virallinen lähtöaika jota ennen ei saa lähteä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Juu olen pahoillani, näköjään toiseen suuntaan ne Malmin lähtöajat h73:lla on todella virallisia. Eli välipisteaika on!! Sen saa jokaisen linjan kohdalla selville aikataulukirjasta, ei kuljettajan sarjakirjasta!

Katos mokomaan. Kyllä on muute lisätty AIKATAULUKIRJAAN h73:n lähtöaika Suutarilaan. Eipä ole ennen ollut. Mutta olen kyllä kanssasi erimieltä, sitä ei näy läheskään jokaisen linjan kohdalla jolla väliaikapysäkki on.
 
Mutta olen kyllä kanssasi erimieltä, sitä ei näy läheskään jokaisen linjan kohdalla jolla väliaikapysäkki on.
Kertoisitko millä perusteella jollakin linjalla olisi väliaikapysäkki jos sitä ei ole mihinkään merkitty? Aikataulut ovat edelleen MATKUSTAJIA varten, jos heillä ei ole tietoa väliaikapysäkistä ei sellaista silloin ole! Laitan nyt yhden esimerkin; h41; kuljettajan sarjakirjassa väliajat Ruskeasuolla ja Huopalahdessa, kummassakaan ei kuitenkaan aikaa tasata koska aikataulussa ei sitä lue! Ja näin kaikilla Ruhasta ajettavilla linjoilla. Monilla seutulinjoilla nämä väliaikapysäkit kyllä on olemassa, esim. 510:llä toiseen suuntaan 2 ja toiseen suuntaan 3 pysäkkiä ja aikatauluissa lukee "ohjeaika jota ennen vuoro ei ohita pysäkkiä" Se on väliaikapysäkki. Samoin 550:llä Oulunkylä, Huopalahti ja Leppävaara...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kertoisitko millä perusteella jollakin linjalla olisi väliaikapysäkki jos sitä ei ole mihinkään merkitty? Aikataulut ovat edelleen MATKUSTAJIA varten, jos heillä ei ole tietoa väliaikapysäkistä ei sellaista silloin ole! Laitan nyt yhden esimerkin; h41; kuljettajan sarjakirjassa väliajat Ruskeasuolla ja Huopalahdessa, kummassakaan ei kuitenkaan aikaa tasata koska aikataulussa ei sitä lue! Ja näin kaikilla Ruhasta ajettavilla linjoilla. Monilla seutulinjoilla nämä väliaikapysäkit kyllä on olemassa, esim. 510:llä toiseen suuntaan 2 ja toiseen suuntaan 3 pysäkkiä ja aikatauluissa lukee "ohjeaika jota ennen vuoro ei ohita pysäkkiä" Se on väliaikapysäkki. Samoin 550:llä Oulunkylä, Huopalahti ja Leppävaara...

Ensinnäki, voisit vähän rauhottua. Toiseksi, otetaanpa esimerkkinä h73 josta aikasemmin olemme jo puhuneet. h73 on jo aineki viime kesän ja sitä edellisen kauden pysähtynyt tasaamaan aikaa Malmilla Ala-Tikkurilaan mentäessä, mutta väliaika on merkitty vasta tämän kauden kirjaan! h70T ja h70 jää myös odottamaan Malmille usein Suutarilaan mentäessä, enkä niiltäkään löytänyt mitään merkintää väliaikapysäkistä, ja tiedän kyllä hyvin miten väliaikapysäkit on merkitty aikataulukirjaan tai hsl:n sivuille.

Mutta pointtinahan on ollut se, että liikennöitsijä on itse määrännyt joillekkin linjoille ohjeaika, jota ennen ei sitä pysäkkiä saisi ohittaa, mutta todennäköisesti HSL ei ole tietoinen näistä, joten niitä ei ole periaatteessa merkitty mihinkään. Pysäkkiaikatauluissa (netistä ja pysäkeiltä löytyvissä) on merkitty normaalina arvioituna ohitusaikana.
 
Kertoisitko millä perusteella jollakin linjalla olisi väliaikapysäkki jos sitä ei ole mihinkään merkitty? Aikataulut ovat edelleen MATKUSTAJIA varten, jos heillä ei ole tietoa väliaikapysäkistä ei sellaista silloin ole!
Matkustajilla on tiedossa aikataulu ihan joka pysäkille, löytyy tuolta HSL:n sivuilta ja yleensä myös itse pysäkiltä...
 
Ymmärsin nyt että kyse on siitä että liikennöitisijä on itse määränyt yhtiön autoille epävirallisen ajanatasauspysäkin.

Mikä siinä ärsyttää?
 
Ymmärsin nyt että kyse on siitä että liikennöitisijä on itse määränyt yhtiön autoille epävirallisen ajanatasauspysäkin.

Mikä siinä ärsyttää?

Ei minua mikäään. Omasta mielestäni se on hyvä asia, koska ne epäviralliset ajantasauspysäkit ovat ihan hyväksi vaan. Eikös muutan ratikka kasilla ole Oopperan pysäkillä Arabiaan mentäessä? Virallinen tai epävirallinen?
 
Ymmärsin nyt että kyse on siitä että liikennöitisijä on itse määränyt yhtiön autoille epävirallisen ajanatasauspysäkin.

Mikä siinä ärsyttää?
ei siinä mikään ärsytä, en vain ymmärrä mikä liikennöitsijä sellaisia määrää kun ei ole 15 vuoteen kohdalle sattunut....? Ja Zige94, olen aivan rauhallinen, haluaisin vain tietää mihin ne sinun mainitsemasi välipysäkki ajat on merkitty ja millä tavalla?
 
ei siinä mikään ärsytä, en vain ymmärrä mikä liikennöitsijä sellaisia määrää kun ei ole 15 vuoteen kohdalle sattunut....? Ja Zige94, olen aivan rauhallinen, haluaisin vain tietää mihin ne sinun mainitsemasi välipysäkki ajat on merkitty ja millä tavalla?

Kuljettajan sarjakirjoihin suomen kielellä.. Tässä voi ehkä olla liikennöitsijöiden välillä eroa, sillä aikanaan kun aloitin nobinalla, niin minulle sanottiin, että aina jos on lähtö ja päätepysäkin väliin merkitty joku paikka ja aika niin siinä pitää odotella sitä kellonaikaa...
 
Viimeksi muokattu:
Ei minua mikäään. Omasta mielestäni se on hyvä asia, koska ne epäviralliset ajantasauspysäkit ovat ihan hyväksi vaan. Eikös muutan ratikka kasilla ole Oopperan pysäkillä Arabiaan mentäessä? Virallinen tai epävirallinen?

Pysäkki on väliaikapiste molempiin suuntiin, sen päälle on talon määräys että Arabian suuntaan on etuajassa lähtö kielletty. En tiedä onko idea suunnittelijoilta vai liikennöitsijältä lähtöisin, eikä tuota varmaan mistään aikataulukirjasta löydä. Parantaa kuitenkin vaihtoyhteyksien toimivuutta Manskun linjoilta idän suuntaan. Eikä tuota kaikki kuljettajat noudatakaan, mutta ehkä nyt ajoajan lisäyksen jälkeen tilanne on vähän parantunut.
 
Ensinnäki, voisit vähän rauhottua. Toiseksi, otetaanpa esimerkkinä h73 josta aikasemmin olemme jo puhuneet. h73 on jo aineki viime kesän ja sitä edellisen kauden pysähtynyt tasaamaan aikaa Malmilla Ala-Tikkurilaan mentäessä, mutta väliaika on merkitty vasta tämän kauden kirjaan!

Kuten jo aiemmin tässä ketjussa kerroin, linjalla 73 on ollut Malmilla välipisteaika Suutarilan suuntaan vuodesta 1996 lähtien ja koko tuon ajan aikataulukirjassa on kerrottu nuo Malmin lähtöajat.
 
Kuljettajan sarjakirjoihin suomen kielellä.. Tässä voi ehkä olla liikennöitsijöiden välillä eroa, sillä aikanaan kun aloitin nobinalla, niin minulle sanottiin, että aina jos on lähtö ja päätepysäkin väliin merkitty joku paikka ja aika niin siinä pitää odotella sitä kellonaikaa...
Juu miksi vain sarjakirjoissa olevia aikoja pitäisi noudattaa jos ei matkustajilla samaa tietoa! Edelleen kysyn samaa kun ei vastausta tule.... No Helbillä ei ainakaan onneksi näin ole. Voisi olla aika ruuhkat pysäkillä esim. Manskulla Ruhan varikon kohdalla jos kaikki helbin auton siinä tasaisivat aikaa molempiin suuntiin.... Edelleen se matkustajille näkyvä informaatio se ratkaiseva välipysäkkiajoissa...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Juu miksi vain sarjakirjoissa olevia aikoja pitäisi noudattaa jos ei matkustajilla samaa tietoa! Edelleen kysyn samaa kun ei vastausta tule.... No Helbillä ei ainakaan onneksi näin ole. Voisi olla aika ruuhkat pysäkillä esim. Manskulla Ruhan varikon kohdalla jos kaikki helbin auton siinä tasaisivat aikaa molempiin suuntiin.... Edelleen se matkustajille näkyvä informaatio se ratkaiseva välipysäkkiajoissa...

Huudahan vielä lisää, niin ehkä sitten uskomme että pysäkkiaikatauluja ei olekaan olemassa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös