Samppa
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 23 Joulukuu 2007
- Viestit
- 627
Tuosta rohkenen olla eri mieltä. Että oikein asukkaiden etua. Kyllä YTV ajattelee ensisijaisesti omaa etua, eli sitä, millä voitto saataisiin maksimoitua. Mikäli YTV kilpailutuksella saisi halvemman operaattorin ajamaan lähiliikennettä, niin "asukkaiden" liput siitä tuskin halpenisivat. YTV vaan käärisi isommat voitot kun menot olisivat pienentyneet, asiakkaan kukkarossa tämä tuskin näkyisi.
Äärimmilleen viety kilpailu aiheuttaa sen, että kalusto, huolto, turvallisuus, yms heikkenevät, tai jopa rapistuvat. YTV:tä ei kiinnosta minkäkuntoisella kalustolla ajetaan, onko kalusto huollettu asianmukaisesti, onko meno ylipäätään turvallista. Sitä kiinnostaa vain se, mitä touhusta joutuu maksamaan, piste. Mitä vähemmän touhu maksaa, sitä enemmän jää voittoa, yksinkertaista.
Toki näin toimitaan jo suuressa osassa yrityksissä, toivottavasti ihmiskuljetuksiin ei tuoda tällaista ajatusmallia, että rahanteko on ensisijaisuus, turvallisuuden ja kalustohuollon laiminlyönnin kustannuksella.
Bussipuolella kilpailutuksen tulos näkyy kaikessa. Kaluston kunto on heikkotasoinen, riittää kunhan bussi joten kuten liikkuu. Bussikuskit rekrytoidaan maahanmuuttajista, palkat on poljettu jo ajat sitten alas. Turvallisuus on mitä on, joka päivä tapahtuu vaaratilanteita bussiliikenteessä, välillä isompia, välillä pienempiä. Uskon että nykyistä halvemmalla bussiliikennettä tuskin pystytään hoitamaan. YTV sen sijaan tästäkin huolimatta vain joka vuosi korottaa lipun hintoja, nurinkurista.
Toivottavasti samaa ajatusmallia ei tuoda rautateille.
???
Aivan käsittämätön kirjoitus. (Lainatun tekstin lihavointi tämän allekirjoittaneen.)
Ensinnäkään YTV:aa ei ole ollut olemassakaan enää tänä vuonna.
Helsingin seudun joukkoliikennettä suunnittelee ja sen ostaa HSL, Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymä, jonka tavoitteena ei todellakaan ole voiton tuottaminen organisaatiolle (eikä ollut YTV:n tavoitekaan).
Tarjouspyynnöissä ja niiden perusteella tehdyissä liikennöintisopimuksissa on eritelty tarkastikin kalustoon, varusteisiin ja niiden kuntoon liittyviä vaatimuksia. Liikennöintisopimusten noudattamista HSL seuraa aktiivisesti ja poikkeamista seuraa sanktioita liikennöitsijälle.
Bussinkuljettajien palkoista sovitaan työnantajajärjestöjen ja ammattiliittojen välisissä neuvotteluissa.
Kuljettajien rekrytointi on työnantajan, liikennöitsijän asia.
Vaaratilanteisiin bussiliikenteessä vaikuttaa eniten kuljettajan toiminta.
Huh, kuinka iso osa ihmisistä ymmärtääkään asiat Murzun kanssa samoin?
---------- Viesti lisätty kello 15:57 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 15:52 ----------
Näinhän se on. YTV:n osakkeenomistajat kun ovat ahneita kvartaalitalouspaskiaisia, jotka ovat vielä järjestäneet YTV:n johtajille sellaiset optiojärjestelyt, että johtajia kiinnostaa ainoastaan YTV:n osakkeen arvo pörssissä!
Että YTV:lla osakkeenomistajia ja (olematon) yhtiö vielä pörssissä! Toivottavasti tämä on trollausta. Jos ei ole, olen todella huolissani keskustelijoiden tiedon tasosta.
---------- Viesti lisätty kello 15:58 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 15:57 ----------
Viimeksi muokattu: