Tuohon ensimmäiseen tapaukseen en ota kantaa, koska ei ole kerrottu, olisiko vuorokauden lipusta oikeasti ollutkin matkustajalle hyötyä - jos hän oli vaikkapa turisti tms?
Toinenkin tapaus vaikuttaa aika inhimilliseltä - on minullekin käynyt monella liikennöitsijällä niin, että kuljettaja on epähuomiossa unohtanut avata takaovet. Pääasia kuitenkin oli että kyseinen kuljettaja pysähtyi pysäkille, ettei tarvinnut Lauttasaaren sillalla pysähdellä?
Väitteeseesi siitä, että Nobinan kuljettajat yrittävät ahnia rahaa matkustajilta, yhdyn kuitenkin joissakin tapauksissa - olen useasti nähnyt kahden eri aamuyökuljettajan (molemmat siis Nobinalla töissä) vieneen itselleen yötaksalippujen rahoja. Matkustajan siis kysyessä, mitä lippu maksaa, kuski napsauttaa lipun hinnan näytölle, rahastaa normaalisti, muttei kuitenkaan tulosta lippua. Parhaassa tapauksessa eräällä 09N-vuorolla laskin kuljettajan rahastaneen näin yhteensä 22 matkustajaa Rautatientorilla. Siitä voi laskea, paljonko rahaa HSL:ltä jäi saamatta. Kuljettaja kuitenkin tulosti lipun, mikäli matkustaja sitä erikseen pyysi - tätä tosin pyysi vain 1 matkustaja niistä 23:sta, joiden näin ostavan lipun käteisellä.