Paras liikennöitsijä? osa 2

Paras liikennöitsijä? osa 2

  • Etelä-Suomen Linjaliikenne

    Äänet: 0 0.0%
  • Helsingin Bussiliikenne

    Äänet: 12 13.6%
  • Nobina

    Äänet: 5 5.7%
  • Pohjolan Kaupunkiliikenne

    Äänet: 28 31.8%
  • Tammelundin Liikenne

    Äänet: 3 3.4%
  • Veolia Transport

    Äänet: 22 25.0%
  • Westendin Linja

    Äänet: 5 5.7%
  • Åbergin Linja

    Äänet: 13 14.8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    88
Hirveästi en WL:n rähjillä kulje mutta aika järkyttäviähän nuo ovat. Crosswayt lienee tuossa firmassa ainoita joissa toimii pysäkkijarru ja siivoojaa tuossa firmassa ei taida olla ollenkaan. Jotenkin sellainen fiilis että tuo firma on pyörinyt viimeisillä pennosilla jo monta vuotta.

Samoin kuin Tammelundilla, Wessulla kuljettajat siivoavat ja tankkaavat autot itse.
 
Hirveästi en WL:n rähjillä kulje mutta aika järkyttäviähän nuo ovat. Crosswayt lienee tuossa firmassa ainoita joissa toimii pysäkkijarru ja siivoojaa tuossa firmassa ei taida olla ollenkaan. Jotenkin sellainen fiilis että tuo firma on pyörinyt viimeisillä pennosilla jo monta vuotta.

Kovasti mollataan wessun kalustoa mutta itse en ainakaan heidän laivueestaan hirveästi huonoja autoja löydä, nyt poistettiin vm-95 City L:t ja loput Wiima K202:t(harmi kyllä) Omien havaintojeni mukaan tämän hetken surkeimmat autot ovat concordialta hankitut Ikarukset jotka ovat ainakin ulkoisesti aika kaameassa kunnossa mutta näistäkin on jo ensimmäiset yksilöt poistettu ja toivon mukaan poistettaisiin loputkin. Muutoin wessun autokanta näyttää varsin siistiltä ja ainakin täällä Länsi-Vantaan suunnalla linjoilla 452,453,516 ja 530 kalusto on oikein hyväkuntoista, linjoja 452,453 ja 516 ajetaan uusilla ivecoilla ja linjalta 530 löytyy lähinnä melko uutta scalaa.
 
Mitä itse olen seuraillut WL:n autoja niin sisältä suurin osa autoista on siistimpiä kuin isoilla yrityksillä (lue= ulkoistetuilla siivouspalveluilla) Ainakin näyttää välillä että näissä E94F:ssä suorastaan lattiapinnat kiiltelee, jos vertaa muiden liikennöitsijöiden autoihin. Tankkarit kun tuppaa minuutissa pyyhkäisemään isolla harjalla huitoen lattioilta roskat ja sillä siisti. Monesti olen nähnyt kun westendin kuski harjailee elielin taukoparkissa lattoita. Itsekin harjailen silloin tällöin, jos autosta sattuu harja löytymään, vaikka se ei varsinaisesti minulle kuulu. Ulkoisesti WL:n autot alkaa muistuttamaan valitettavasti isompien mallia. Luukkuja, puskureita ja laseja puuttuu ja kolhuja siellä täällä. Pysäkkijarru tosiaan toimii/on käytössä harvemmassa westendin autossa :icon_frown:
 
Aika paljonhan autojen ikä liittyy siihen ja samalla autojen kunto missä vaiheessa sopimuskautta ollaan. Esim. juuri länsi-Vantaalla WL:lla on aika tuoretta ja siistiä kalustoa, koska siellä esim. linjoilla 452, 453 ja 516 on aika tuore sopimus.
 
Nobinan kuljettajat ovat törkeitä ja jollain tavalla yrittää ahnia rahaa matkustajilta. Tulin 550 itiksessä siinä oli nainen ennen minua en kuullut mitä hän sanoi mutta osti 3 kerta lippua mutta kuljetta yritti myydä 7vuorokauden lipuja naiselle. Kun jouduin sitten istumaan hänestä yhden penkki parin taempana niin hän vaan puhui jollekkin hänen kavereilleen ja sanoi että on sitä ennenkin yritetty tyrkyttää noita lippuja. Nobinan kuljettajille tai ainkin osalle tarvii jonkinlaisen kuulolaitteen kun ei ne kuule kun joku on painannnut stoppia! Eilen olin 65A:ssa painoin stoppia että jään salmisaaressa niin eihän se mitään ku otti matkustajat kyytiin eikä avannut ovia minulle. Päätin sitte huutaa että voisitko avata nämä ovet! Heti kyllä ovet aukesivat ja seisoin takana!
 
Nobinan kuljettajat ovat törkeitä ja jollain tavalla yrittää ahnia rahaa matkustajilta. Tulin 550 itiksessä siinä oli nainen ennen minua en kuullut mitä hän sanoi mutta osti 3 kerta lippua mutta kuljetta yritti myydä 7vuorokauden lipuja naiselle. Kun jouduin sitten istumaan hänestä yhden penkki parin taempana niin hän vaan puhui jollekkin hänen kavereilleen ja sanoi että on sitä ennenkin yritetty tyrkyttää noita lippuja.

Tässä voisi olla kuljettajalle oppitunti (?) kohdallaan kun kuljettaja pystyy myymään maksimissaan vain 1vrk lippuja
 
Eiku niin se olikin että yhden vuorokauden lippua hän yritti myydä.


Saattaahan olla että kyseessä oli hyvää asiakaspalveluakin, jos tekivät useamman matkan saman vuorokauden aikana. Silloinhan se 1 vuorokauden lippu saattaa olla jopa edullisempi käyttää. Jo kolme matkaa vuorokauden aikana tekee sen edullisemmaksi. Ja kelpaa myös yölinjoilla. :)

Jos et kuullut mitä matkustaja puhui kuljettajan kanssa, et voi myöskään arvostella kuljettajan toimintaa.
 
Nobinan kuljettajat ovat törkeitä ja jollain tavalla yrittää ahnia rahaa matkustajilta. Tulin 550 itiksessä siinä oli nainen ennen minua en kuullut mitä hän sanoi mutta osti 3 kerta lippua mutta kuljetta yritti myydä 7vuorokauden lipuja naiselle. Kun jouduin sitten istumaan hänestä yhden penkki parin taempana niin hän vaan puhui jollekkin hänen kavereilleen ja sanoi että on sitä ennenkin yritetty tyrkyttää noita lippuja. Nobinan kuljettajille tai ainkin osalle tarvii jonkinlaisen kuulolaitteen kun ei ne kuule kun joku on painannnut stoppia! Eilen olin 65A:ssa painoin stoppia että jään salmisaaressa niin eihän se mitään ku otti matkustajat kyytiin eikä avannut ovia minulle. Päätin sitte huutaa että voisitko avata nämä ovet! Heti kyllä ovet aukesivat ja seisoin takana!

Tuohon ensimmäiseen tapaukseen en ota kantaa, koska ei ole kerrottu, olisiko vuorokauden lipusta oikeasti ollutkin matkustajalle hyötyä - jos hän oli vaikkapa turisti tms?

Toinenkin tapaus vaikuttaa aika inhimilliseltä - on minullekin käynyt monella liikennöitsijällä niin, että kuljettaja on epähuomiossa unohtanut avata takaovet. Pääasia kuitenkin oli että kyseinen kuljettaja pysähtyi pysäkille, ettei tarvinnut Lauttasaaren sillalla pysähdellä? :)

Väitteeseesi siitä, että Nobinan kuljettajat yrittävät ahnia rahaa matkustajilta, yhdyn kuitenkin joissakin tapauksissa - olen useasti nähnyt kahden eri aamuyökuljettajan (molemmat siis Nobinalla töissä) vieneen itselleen yötaksalippujen rahoja. Matkustajan siis kysyessä, mitä lippu maksaa, kuski napsauttaa lipun hinnan näytölle, rahastaa normaalisti, muttei kuitenkaan tulosta lippua. Parhaassa tapauksessa eräällä 09N-vuorolla laskin kuljettajan rahastaneen näin yhteensä 22 matkustajaa Rautatientorilla. Siitä voi laskea, paljonko rahaa HSL:ltä jäi saamatta. Kuljettaja kuitenkin tulosti lipun, mikäli matkustaja sitä erikseen pyysi - tätä tosin pyysi vain 1 matkustaja niistä 23:sta, joiden näin ostavan lipun käteisellä.
 
Tuohon ensimmäiseen tapaukseen en ota kantaa, koska ei ole kerrottu, olisiko vuorokauden lipusta oikeasti ollutkin matkustajalle hyötyä - jos hän oli vaikkapa turisti tms?

Toinenkin tapaus vaikuttaa aika inhimilliseltä - on minullekin käynyt monella liikennöitsijällä niin, että kuljettaja on epähuomiossa unohtanut avata takaovet. Pääasia kuitenkin oli että kyseinen kuljettaja pysähtyi pysäkille, ettei tarvinnut Lauttasaaren sillalla pysähdellä? :)

Väitteeseesi siitä, että Nobinan kuljettajat yrittävät ahnia rahaa matkustajilta, yhdyn kuitenkin joissakin tapauksissa - olen useasti nähnyt kahden eri aamuyökuljettajan (molemmat siis Nobinalla töissä) vieneen itselleen yötaksalippujen rahoja. Matkustajan siis kysyessä, mitä lippu maksaa, kuski napsauttaa lipun hinnan näytölle, rahastaa normaalisti, muttei kuitenkaan tulosta lippua. Parhaassa tapauksessa eräällä 09N-vuorolla laskin kuljettajan rahastaneen näin yhteensä 22 matkustajaa Rautatientorilla. Siitä voi laskea, paljonko rahaa HSL:ltä jäi saamatta. Kuljettaja kuitenkin tulosti lipun, mikäli matkustaja sitä erikseen pyysi - tätä tosin pyysi vain 1 matkustaja niistä 23:sta, joiden näin ostavan lipun käteisellä.

Nainen ei ollut turisti vaan ihan suomalainen. Hän itsekkin sanoi että tosta lipusta ei ole minulle mitään hyötyä. En muista tarkalleen mitä hän puhui.

---------- Viesti lisätty kello 15:33 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 15:29 ----------

Hyppäsin eilen linjaan h45 kampista mennäkseni kotiin kuljettaja surffaili puhelimella netissä lähes koko matkan ja ajoi 30km vauhtia kampista vihdintielle asti ja vilkuili välillä tielle.
 
Hyppäsin eilen linjaan h45 kampista mennäkseni kotiin kuljettaja surffaili puhelimella netissä lähes koko matkan ja ajoi 30km vauhtia kampista vihdintielle asti ja vilkuili välillä tielle.
Ei siinä, hyvä näkö sulla on että näit että surffaili netissä :lol: Mutta soitto liikennöitsijälle olisi voinut olla järkevin teko sinulta. Varsinkin jos ja kun tuo selvästi vaikutti ajamiseen...
 
Kerran Expressbusin (en muista, mikä yhtiö, olisiko ollut se rahaa huijannut kotkalaisyhtiö uutisista) kuljettaja linjalla 870 Kotka-Helsinki veloitti kolmisen euroa HSL-matkakortiltani, kun pyysin Helsingin sisäistä, enkä voinut edes vaihtaa 30 min myöhemmin toiseen linjaan siirrolla.
 
Kovasti mollataan wessun kalustoa mutta itse en ainakaan heidän laivueestaan hirveästi huonoja autoja löydä, nyt poistettiin vm-95 City L:t ja loput Wiima K202:t(harmi kyllä)

Onko tosiaan näin, että kaikki Torni-Volvot on muka poistettu? Viime viikolla ainakin WL 215 näkyi olevan Hop In Hop Off ajelulla muutamana päivänä! Mikä on muuten WL 96:n ja 25 laita, onko nekin kokonaan poistettu? Ei kannata sekoittaa poistettuja autoja niihin autoihin joilla ei todennäköisesti ajeta linjalla. Sanottiinhan jo syksyllä 2009, ettei K202:t tule enää olemaan linjalla mutta toisin kävi, ja varmaan tulee käymään jatkossakin.
 
Takaisin
Ylös