Vs: Uusi linjaus vs. lisäraide
En usko, että kaikkia Parkanonradan junia olisi missään nimessä laitettu pysähtymään väliasemilla. Nopeita Pendolinoja ja IC-junia kulkisi varmasti useita kertoja päivässä kuten nytkin ja erityisesti "prime timena". Arkiaamuisin olisi varmasti kannattavaa ajaa ainakin yksi taajamajuna Seinäjoelta Tampereelle ja iltapäivällä takaisin (ja ehkä toisinkin päin ainakin Tampere - Ikaalinen aamulla ja Ikaalinen - Tampere iltapäivällä, tuolla kun kulkee useampi bussilastillinen opiskelijoita päivittäin).
Muusta tarjonnasta voisivat huolehtia noin kolmen tunnin välein kulkevat IC:t (eli entiset pikajunat), joiden 7 tunnin kokonaismatka-ajassa Ylöjärven, Hämeenkyrön ja Ikaalisten pysähdykset tuntuisivat sen 10 min verran.
Jos rata kiertäisi Hämeenkyrön ja Ikaalisten kautta ja näissä vielä pysähdyttäisiin Ylöjärvi mukaanluettuna niin henkilöauto ja lentokone tuntuisivat äkkiä houkuttelevilta vaihtoehdoilta esimerkiksi Helsingistä Seinäjoelle tai Vaasaan matkustettaessa ja Helsingistä Ouluun junalla ei taitaisi mennä kohta kukaan.
En usko, että kaikkia Parkanonradan junia olisi missään nimessä laitettu pysähtymään väliasemilla. Nopeita Pendolinoja ja IC-junia kulkisi varmasti useita kertoja päivässä kuten nytkin ja erityisesti "prime timena". Arkiaamuisin olisi varmasti kannattavaa ajaa ainakin yksi taajamajuna Seinäjoelta Tampereelle ja iltapäivällä takaisin (ja ehkä toisinkin päin ainakin Tampere - Ikaalinen aamulla ja Ikaalinen - Tampere iltapäivällä, tuolla kun kulkee useampi bussilastillinen opiskelijoita päivittäin).
Muusta tarjonnasta voisivat huolehtia noin kolmen tunnin välein kulkevat IC:t (eli entiset pikajunat), joiden 7 tunnin kokonaismatka-ajassa Ylöjärven, Hämeenkyrön ja Ikaalisten pysähdykset tuntuisivat sen 10 min verran.