- Liittynyt
- 11 Toukokuu 2006
- Viestit
- 365
Useamman aseman Pisaralla saisi lähijunan palvelemaan kantakaupunkiin tulevia matkustajia yhtä hyvin kuin metro. Tämäkin voi tuoda uusia matkustajia kyytiin. Pisara on kuitenkin melko kallisi hanke, joten se kannattaa toteuttaa samalla kertaa kunnolla. Kantakaupungissa maankäyttö on muutenkin sen verran tehokasta, että matkustajia olettaisi riittävän, varsinkin kun kantakaupungin ulkopuolellakin juna-asemien ympäristöissä suoritetaan täydennysrakentamista, esimerkiksi Espoon keskuksessa on rakenteilla radan eteläpuolella aivan aseman läheisyydessä pari uutta kerrostaloa ja Valakujan varteen on aloitettu tekemään lisää. Tuo on tietenkin vasta alkua. Kun kunnolla aletaan Espoon keskuksessa toteuttamaan rakennusprojekteja, tulee siitä paljon kaupunkimaisempi.
Kyllä tällä hetkellä vaihto junasta ratikkaan vie aikaa nykyään keskustassa aika paljon, varsinkin jos juna jää kauimmaisille laitureille. Olisikohan tällä hetkellä hankalin vaihto Kaisaniemen puiston puoleisilta laitureilta nelosen ratikalle Lasipalatsin luona (jos vaikka haluaa Katajanokalle). Kyllä siinäkin jonkun verran aikaa menee.
Onhan se tietenkin aika hölmöä, että Länsimetron tunneliin riittää rahaa ja halua toteuttaa hanke, mutta esimerkiksi Toisen linjan kiskojen yhdistämistä muuhun rataverkkoon jatkamalla kiskoja pohjoisen suuntaan ei sitten riitäkään. Nyt hyvät kiskot on siellä turhan panttina odottamassa käyttöä. Samaten Käpylään vievät raitiokiskot ovat vajaakäytössä.
Kyllä tällä hetkellä vaihto junasta ratikkaan vie aikaa nykyään keskustassa aika paljon, varsinkin jos juna jää kauimmaisille laitureille. Olisikohan tällä hetkellä hankalin vaihto Kaisaniemen puiston puoleisilta laitureilta nelosen ratikalle Lasipalatsin luona (jos vaikka haluaa Katajanokalle). Kyllä siinäkin jonkun verran aikaa menee.
Onhan se tietenkin aika hölmöä, että Länsimetron tunneliin riittää rahaa ja halua toteuttaa hanke, mutta esimerkiksi Toisen linjan kiskojen yhdistämistä muuhun rataverkkoon jatkamalla kiskoja pohjoisen suuntaan ei sitten riitäkään. Nyt hyvät kiskot on siellä turhan panttina odottamassa käyttöä. Samaten Käpylään vievät raitiokiskot ovat vajaakäytössä.