Kajaanista tultaessa sekä yö- että päivävuoro pysähtyvät Lahden rautatieasemalla.
Pysähtyvät siinä sillan alla Uudenmaankadulla. Jatkavat sitten Launeen, Venetsia ja Renkomäen pysäkkien kautta takaisin motarille.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kajaanista tultaessa sekä yö- että päivävuoro pysähtyvät Lahden rautatieasemalla.
Mikäs noissa edessä ja takana olevissa tv näytöissä tökkii? Joissain busseissa takimmainen kadottaa kokoajan yhteyden ja etunmainen ei pätki ollenkaan, joskus taas päinvastoin. Joka kerta koko matkan ajan se on kokoajan sama ruutu joka pätkii. Parhaillaan olen bussissa jossa etunmainen ollut pimeänä pitkään kun taas takimmainen toimii moitteetta.
Tärinä varmasti on se suurin syy.
Pohjolan Liikenne tekee uuden päänavauksen ja hakee hyvin OnniBus-tyylisiä pikavuoroja välille Helsinki - Tampere 21.3.2016 alkaen. OnniBus-tyylistä on, että reitti menee Hervantaan ja Kalevaan, Keimolanportin ja Sääksjärven välillä ei pysähdyttäisi ollenkaan ja kaupungeissa ei pysähdytä kaikilla pikavuoropysäkeillä. Tampereen päässä reitti jatkuisi Kalevasta Keskustorin kautta Pyynikintorille.
Kun VR:kin alentaa lippujensa hintoja, niin näyttää vähän siltä, että imperiumi (VR) on aloittamassa laajaa vastaiskua OnniBusia vastaan.
Sinänsä tosin tässä on niukasti mitään yllättävää, koska näinhän VR:n vuodettu strategiakalvosetti esitti jo muutama vuosi sitten. Pyrkimys on segmentoida markkinoita niin että köyhät siirretään busseihin ja junalipuista nyhdetään kova hinta.
Tuota VR ei kuitenkaan lähtenyt toteuttamaan. Tämä on ensimmäinen PL:n pikavuoroliikenteen kunnon laajentuminen 1.7.2014 jälkeen, viimeisen vuoden ajan PL on lähinnä supistanut pikavuoroliikennettään. Tässä laajentumisessa tähtäimessä vaikuttaisi olevan enemmän matkustajien vieminen OnniBusilta kuin köyhien siirtäminen busseihin, kun kerran reitti menee Kalevan ja Hervannan kautta.
Sikäli se ei vaikuta ihan täysin puhtaasti taktiselta liikkeeltä vaan strategia on siellä jossain taustalla kyllä.
No lähes jokapäiväinen näky, neljänä päivänä vuodesta ei kuitenkaan liikennettä ole Tampereelle eikä Tampereelta.Ei PL ehkä sentään täysin tuntematon toimija Tampereenkaan suunnalla ole, onhan yhtiön bussi ollut jokapäiväinen näky paikkakunnalla sitten Onni Vilkkaan myynnin. Tokikaan yhden auton (kerrallaan) läsnäolo Tampereella ei ole mikään kovin ihmeellinen juttu.
Tässä laajentumisessa tähtäimessä vaikuttaisi olevan enemmän matkustajien vieminen OnniBusilta kuin köyhien siirtäminen busseihin, kun kerran reitti menee Kalevan ja Hervannan kautta.
Tässä varmaankin pääryhmänä on vakituiset työmatkaajat joita kosiskellaan halvoilla sarjalipuilla ja ja ne ob:n matkustajat jotka nyt joutuvat matkustamaan paikallisbussilla Kalevaan.