Porvoon paikallisliikenne

Ely-keskus ostaa kutsuliikenteen alueilla taksiyritykseltä Jimlog, 10 vuotta, hankinta 2014
Ely-keskus ostaa saaristoalueelta 4 ison bussin kouluvuoroa Kråkö, Sondby, Voolahti, Epoo Kaj Forsblomilta, 10 vuotta, hankinta 2014
Tirmon-Pellingin liikenne lienee vapaassa kilpailussa, Forsblom & Porvoon Liikenne
Veckjärvi-Isnäsin linja lienee talvisin siirtymäluvalla Porvoon Liikenteellä, kesäisin ostona Kajonilta (olisiko Porvoon kaupungin vanha osto?)
 
Näin oli alkuperäisessä hankintapäätöksessä tarkoitus, hankintaoikaisumenettelyn seurauksena palveluliikenteen hoitaa kuitenkin jatkossa Oy Kaj Forsblom Ab.
Niinpä näyttää käyneen. Tämä Forsblomin onneksi, kun yhtiö joutui melkoisiin vaikeuksiin kun pääasiakkaina olevien koulujen oppilaat, koulujen ilmoittamatta tästä, saivat 75 minuutin koulutunteja, ja muuttuneet kouluajat eivät enää täsmänneet liikenneluvan kanssa.
 
Aika kehnolle soratiepätkälle kaavaillaan busseja 20 min välein. Tie on tosin rakennettu kaasuvoimalan huoltotieksi mutta tällä hetkellä kyllä vain pyörätienä.

Siistimmin cool ;) Kehnoja sorateitä tässä pitkässä maassa riittää, nimim. "Matkakokenunna matalalattiabussi+kuoppainen soratie". Porvooseen on luvassa moderneja busseja. Koiviston Auton tuntien, "moderni" voi olla mitä vaan. Jesseteipille voisi olla
kysyntää, kun linkun koriin tulee halkeamia.

Tuo Harabackan pyörätie kuuluu vieläpä sarjaan "Ei talvikunnossapitoa". Pitääköhän liikennöitsijän itse aurata tie ajokuntoon, kuten 1930-luvun markkinaehtoisessa reittiliikenteessä oli tapana. Olisi siistiä, jos Kabussin nokassa olisi lumiaura. :biggrin:
 
No, tuon kun vähän vahvistavat ja asfaltoivat, niin ihan hyvä joukkoliikennekatu siitä tulee. Yhteen suuntaanhan sitä vain ajetaan. Porvoon oma Jokerikatu. Onhan siellä toinenkin siinä missä poistunut linja 4 ylitti raiteet Johannesbergin takana.
 
Tuota kilpailutusta ihmettelin alusta asti, kun vaatimukset oli hiukan oudot.

Onko tietoa miten vaikuttaa kuljettaja määrään nuo tulevat muutokset?

Vielä tuosta farssista puuttuu se, että jokin muu firma haluaisi tulla kilpailijaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Vielä tuosta farssista puuttuu se, että jokin muu firma haluaisi tulla kilpailijaksi.

Ei kai siinä mitään jos joku muukin firma haluaa niin lupahakemusta sisään vaan. Eikös se ihan mahdollista ole nyt näin kun on markkinaehtoinen liikenne... Kattoo siitä sopivan reitin mikä kattaa alueita missä Porvoon Liikenne ei aja ja niiltä ajelee keskustaan.
 
Porvoon Liikenne jatkaa maanantaina kaupunkiliikennettä vanhalla aikataululla talven 2014-15 yli. Yhtiö halusi yhdistää nykyiset neljä linjaa kahdeksi "lapamatolinjaksi", mutta kaupungin kanssa ei ehditty ajoissa sopia uusista pysäkki- ja katujärjestelyistä, kerrottiin paikallismedioissa. Odottamalla saadaan todennäköisesti myös uudet Toukovuoren ja mahdollisesti Skaftkärrin asuinalueet mukaan kuvioihin.

Julkisen hankinnan kaaduttua valtion rahan puutteeseen Porvoon Liikenne oli suunnitellut ajavansa reitit markkinaehtoisina 2½ vuotta. Kaupungin keskustaan Porvoon Liikenne suunnitteli uusien linjojen limittämistä niin, että Sibeliusbulevardi–Mannerheiminkatu–Aleksanterinsilta–Näsi S-Market-osuudelle olisi syntynyt 10 minuutin välein kulkevaa sukkulaliikennettä, jolle yhtiö jo lupaili edullista keskustataksaa.
 
Viimeksi muokattu:
Porvoon Liikenne jatkaa maanantaina kaupunkiliikennettä vanhalla aikataululla talven 2014-15 yli.

Ei aivan vanhalla aikataululla. Lauantain ja sunnuntain vastaisina öinä ajettuja lähtöjä klo 2.00 jälkeen ei enää ajeta. Painettuun aikatauluvihkoon lähtöajat jäivät - yhtiön kotisivulla virheestä on maininta. Aikatauluvihkon pdf-tiedostoon on korjaus tehty.

Lippujen hinnat muuttuvat maanantaina. Kertalippu halpenee 30 snt:llä kolmeen euroon. Edullinen keskustataksa (1,50 €) otetaan samalla käyttöön. Kuukausilippuun tulee toisaalta roima korotus: 50 € -> 65 €. Ans kattoo aiheutuuko tästä matkustajakato.
 
Ei aivan vanhalla aikataululla. Lauantain ja sunnuntain vastaisina öinä ajettuja lähtöjä klo 2.00 jälkeen ei enää ajeta. Painettuun aikatauluvihkoon lähtöajat jäivät - yhtiön kotisivulla virheestä on maininta. Aikatauluvihkon pdf-tiedostoon on korjaus tehty.

Lippujen hinnat muuttuvat maanantaina. Kertalippu halpenee 30 snt:llä kolmeen euroon. Edullinen keskustataksa (1,50 €) otetaan samalla käyttöön. Kuukausilippuun tulee toisaalta roima korotus: 50 € -> 65 €. Ans kattoo aiheutuuko tästä matkustajakato.

Myös Porvoo-Helsinki taksa halpenee 11,80 eurosta tasa 9 euroon.
 
HSL/PoL aloittaa ma 13.10 lisävuoron 788B Porvoo-Hinthaara-Nikkilä klo 19.10. Syksyn alkuperäisissä aikatauluissa viimeinen vuoro lähti arkisin 17.30 Porvoosta. Viikonloppuisin reitillä ajaa vain ELY:n hankkimaa liikennettä Porvoo-Järvenpää.
 
Tänään näkyi "uutta" kalustoa linjalla Porvoon Liikenne #2 muodossa. Ollut aiemmin Koiviston Auto #317.
 

Liitetiedostot

  • pl2.jpg
    pl2.jpg
    124.7 KB · Lukukerrat: 817
Tänään näkyi "uutta" kalustoa linjalla Porvoon Liikenne #2 muodossa. Ollut aiemmin Koiviston Auto #317.
Jaaha! Ihmettelinkin että minkä ihmeen takia nuo OmniLinkit ovat jääneet Lahteen roikkumaan, mutta näemmä on ainakin yhdelle niistä löytynyt työsarkaa Porvoosta. Vaan mahtaakohan noita olla useampikin tuonne siirtynyt? Ja kas kun tuota ei ole yhtymän uuteen ulkoasuun päivitetty samantien kun on kerran rantu vedetty auton ympäri.
 
ohi ketjun :wink: mutta onko hyvät sumpendeeraukset tuolla Lahtikossa taustalla?
 
Takaisin
Ylös