Rattivaunu
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 24 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 5,982
HSL voi päättää pikaraitiolinjan 15 liikenteen käynnistämisen tarkan ajankohdan aikaisintaan elokuun lopussa.
Teknisen koeliikenteen päätyttyä ja ennen matkustajaliikenteen alkua tehdään vielä liikennöintiin ja matkustajapalveluun liittyviä kaupallisia koeajoja ja koulutetaan kuljettajia.
Viimeistelytöiden ja koeajojen lisäksi liikenteen aloittamisen ajankohta riippuu vaunujen ja kuljettajien määrästä.
Škoda Transtech on toimittanut toistaiseksi Kaupunkiliikenne Oy:lle 10 Artic X54 -vaunua. Yhteensä pikaraitiolinjalle 15 on tulossa 29 vaunua, joista viimeiset on määrä toimittaa kesällä 2024.
HSL päättää vaunutilanteen perusteella myöhemmin, millä vuorovälillä liikenne alkaa. 10 minuutin vuoroväliin tarvitaan 15 vaunua. Linjaa on myöhemmin tarkoitus ajaa 6 minuutin vuoroväleillä.
Tästä ja pikaraitiolinja 15:stä muutenkin enemmän täällä.
Teknisen koeliikenteen päätyttyä ja ennen matkustajaliikenteen alkua tehdään vielä liikennöintiin ja matkustajapalveluun liittyviä kaupallisia koeajoja ja koulutetaan kuljettajia.
Viimeistelytöiden ja koeajojen lisäksi liikenteen aloittamisen ajankohta riippuu vaunujen ja kuljettajien määrästä.
Škoda Transtech on toimittanut toistaiseksi Kaupunkiliikenne Oy:lle 10 Artic X54 -vaunua. Yhteensä pikaraitiolinjalle 15 on tulossa 29 vaunua, joista viimeiset on määrä toimittaa kesällä 2024.
HSL päättää vaunutilanteen perusteella myöhemmin, millä vuorovälillä liikenne alkaa. 10 minuutin vuoroväliin tarvitaan 15 vaunua. Linjaa on myöhemmin tarkoitus ajaa 6 minuutin vuoroväleillä.
Tästä ja pikaraitiolinja 15:stä muutenkin enemmän täällä.