Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä, ulkomaalaisia ratkaisuja voidaan soveltaa Suomeen. Olen yhden ajokaistojen yhdistymisen (ns. vetoketju) kohteen suunnitellut Suomeen. Suomen suunnitteluohjeista tai laista ei löytynyt tuon mitoituksesta juuri mitään. Otin käytännössä kopion kohteista mitä Tanskasta löysin ja pistin vähän varmuus kertoimia.Tämä on täysin totta enkä ehdotakaan, että alankomaalaisia suunnittelupohjia pitäisi tuoda suoraan Suomeen. Samoja periaatteita voisi kuitenkin soveltaa Suomen talveen sopivilla tavoilla. Esimerkiksi ylijatkettujen jalkakäytävien kärkikolmion puutteen voisi korjata.
Hienoa että tuollaisia oikeasti tulee nyt kun ne ovat tieliikennelaissa! Niillä on varmasti paljon potentiaalia sujuvoittaa liikennettä oikein käytettynä.Kyllä, ulkomaalaisia ratkaisuja voidaan soveltaa Suomeen. Olen yhden ajokaistojen yhdistymisen (ns. vetoketju) kohteen suunnitellut Suomeen. Suomen suunnitteluohjeista tai laista ei löytynyt tuon mitoituksesta juuri mitään. Otin käytännössä kopion kohteista mitä Tanskasta löysin ja pistin vähän varmuus kertoimia.
Linja 15, Poikkeusreitti: Ajetaan Keilaniemi - Latokartano. Ei liikennettä välillä Latokartano -Itäkeskus, Syy: Väärin pysäköity auto, Arvioitu kesto: 21:37 - 22:30
On siellä ainakin yksi vaunu käännetty Latokartanossa takaisin Keilaniemen suuntaan. Reittilokista saa lisäksi sen käsityksen, että yksi normaalisti Itäkeskukseen lopettava vuoro (liikenteen harvenemisen takia) on lopettanut jo Kauppamyllyntielle ja jatkanut siitä suoraan varikolle. Tapahtuneen vaikutukset jäivät kaiken kaikkiaan melko vähäisiksi paljolti senkin takia, että liikenne oli tosiaan jo harvenemassa. Noihin aikoihin Itäkeskuksesta länteen lähti aikataulun mukaan vaunuja enää 20 minuutin välein, kun taas lännen suunnasta Itäkeskukseen päin oli ensi alkuun tulossa vaunuja jopa 10 minuutin välein.Instassa on kuva autosta Kauppamyllyntien eteläpuolella, jossa etelänsuuntainen autokaista ylittää radan.
Vaikutus liikenteeseen näyttää olleen vähäinen, yksi vuoro on seissyt 30min Kauppamyllyntiellä, mutta muuten myöhästymiset ovat ollaat alle 10min luokkaa.
Vastaus tuleekin jo tässä: 620 on aivan vastikään saapunut Helsinkiin. Screenshot valmistajan tuoreesta ig-päivityksestä.Ja sitten: vaunun 619 tulosta on kulunut tasan neljä viikkoa. Luulisi pian jo seuraavan (620:n) saapuvan?
Miten tämä suhtautuu bussin 550 matkustajamääriin?Itseltä oli mennyt ohi, mutta toissaviikkoisessa tiedotteessa vuorovälin tihentymisestä https://www.hsl.fi/hsl/uutiset/liik...ikataulu-tihenee-8-minuuttiin-maanantaina-4.3 oli maininta matkustajamäärien olemisesta jo noin 40 000 päivässä.
Taidetaan tosiaan mitata (tai kertoa) matkustajamäärät vain kymmenien tuhansien tarkkuudella. Samalla tarkkuudella on myös tammikuun matkustajamäärät kerrottuOnko tuolla säännöllisesti matkustajien laskentaa suorittavia henkilöitä vai onko arvio tehty vain yhden merkitsevän numeron tarkkuudella? Matkustanlaskentalaitteiden hankinta on HSL:n toimitusjohtajan kolmen viikon takaisen päätöksen mukaan vasta aloitettu. Outoa, ettei niitä hankittu jo alun perin kuten kantakaupungin Articeihin.
Tasan tuo 40k ainakin jonkun aviisin mukaan.... On siellä täydenpää ollut selkeästi päivisinkin .... Ja seisomakuormassa ainakin mentiin tällä viikolla klo 16 aikaan kohti Maunulaa. (IK)Miten tämä suhtautuu bussin 550 matkustajamääriin?
Onko tuolla säännöllisesti matkustajien laskentaa suorittavia henkilöitä vai onko arvio tehty vain yhden merkitsevän numeron tarkkuudella? Matkustanlaskentalaitteiden hankinta on HSL:n toimitusjohtajan kolmen viikon takaisen päätöksen mukaan vasta aloitettu. Outoa, ettei niitä hankittu jo alun perin kuten kantakaupungin Articeihin.
Taidetaan tosiaan mitata (tai kertoa) matkustajamäärät vain kymmenien tuhansien tarkkuudella. Samalla tarkkuudella on myös tammikuun matkustajamäärät kerrottu
Miten tämä suhtautuu bussin 550 matkustajamääriin?
Tasan tuo 40k ainakin jonkun aviisin mukaan.... On siellä täydenpää ollut selkeästi päivisinkin .... Ja seisomakuormassa ainakin mentiin tällä viikolla klo 16 aikaan kohti Maunulaa. (IK)
Tämä on hyvä pointti. Liikennemäärät ovat etenkin maanantaisin ja perjantaisin pienemmät kuin ennen koronaa. Jos jotain vertailua halutaan tehdä, mielestäni se oli tiistain tai keskiviikon liikennemäärillä. Etätyö jäi pysyvästi työntekoon.Tiettävästi koronan jälkeen joukkoliikennematkustaminen on vähentynyt juuri arkipäiviltä ja ruuhka-ajoilta eli sillai loogista, että päästään yhtä suureen kokonaismäärään nousuja vaikka suurin piikki onkin vielä alempi.