Raide-Jokeri

Lieneekö kohtalon ivaa, että sama vaunu #624 joutui kolariin niin ikään Pirkkolantiellä 18.10. kuluvana vuonna? Lokakuinen tapahtumapaikka ei ole kaukana tämänpäiväisestä.
 
1.1.2025 10:57 - 12:30

Raitiovaunut: 15. Epäsäännölliset vuorovälit. Syy: Este raiteilla. Paikka: Oulunkylän asema . Arvioitu kesto: 10:57 - 12:30
 
Mikähän on este joka kestää raahata pois puolitoista tuntia?
Ei kai ihan noin ole sanottu missään. Häiriötiedotteessa varoitetaan varmuuden vuoksi, että epäsäännölliset vuorovälit voivat kestää siinä ilmoitetun ajan eli 12:30 saakka. Itse este lienee poistettu alle puolessa tunnissa.
 
Osaako joku sanoa miksi pikaratikan tunnistimet laittaa nämä liikennevalot punaisiksi Roihupellossa vaikka ratikka ei käänny varikolle, tuo on aika typerä keksintö / idea kun estää muuta liikennettä liikkumasta sen takia koska ratikka ei edes käänny tuonne. Tänään jouduin odottamaan 1-3 minuuttia noissa valoissa
1735758878231.png
 
2.1.2025 05:10 - 09:00

Raitiovaunut: 15. Mahdollisesti myöhässä. Syy: Tekninen vika. Paikka: Roihupellon varikko. Arvioitu kesto: 5:10 - 9:00

2.1.2025 05:15
Raitiovaunu 15 Keilaniemi (M) - Itäkeskus (M) via Aalto-yliopisto (M) kello 05:15 on peruttu.
Viesti yhdistetty automaattisesti:

2.1.2025 05:10 - 09:00

Raitiovaunut: 15. Mahdollisesti myöhässä. Syy: Tekninen vika. Paikka: Roihupellon varikko. Arvioitu kesto: 5:10 - 9:00

2.1.2025 05:15
Raitiovaunu 15 Keilaniemi (M) - Itäkeskus (M) via Aalto-yliopisto (M) kello 05:15 on peruttu.
Raitiovaunu 15 Itäkeskus (M) - Keilaniemi (M) via Viikki kello 06:23 on peruttu.
 
Viimeksi muokattu:
Osaako joku sanoa miksi pikaratikan tunnistimet laittaa nämä liikennevalot punaisiksi Roihupellossa vaikka ratikka ei käänny varikolle, tuo on aika typerä keksintö / idea kun estää muuta liikennettä liikkumasta sen takia koska ratikka ei edes käänny tuonne. Tänään jouduin odottamaan 1-3 minuuttia noissa valoissa
Veikkaan syyksi sitä, että muuten Tulppatien risteyksen valoihin pysähtyvä autojono tukkisi varikon raiteet (esim. tilanteessa, jossa Itäkeskuksen suunnalta tulee kaksi vaunua joista jälkimmäinen on menossa varikolle).
 
Viimeksi muokattu:
Veikkaan syyksi sitä, että muuten Tulppatien risteyksen valoihin pysähtyvä autojono tukkisi varikon raiteet (esim. tilanteessa, jossa Itäkeskuksen suunnalta tulee kaksi vaunua joista jälkimmäinen on menossa varikolle).
Siihenhän voi laittaa vaan "Ei saa pysähtyä" merkin
 
Siihenhän voi laittaa vaan "Ei saa pysähtyä" merkin
Ei sellaista juuri kukaan autoilija noudata, aivan takuuvarmasti olisi jokaisissa punaisissa valoissa autoja kiskojen päällä. Esimerkkiä voi käydä katsomassa muutamansadan metrin päässä Sahaajankadun ja Pikkupurontien risteyksestä, todella harvoin näkee että risteysruudukko olisi asiallisesti tyhjänä kun Mekaanikonkadun risteyksessä on punaiset.

Ja muutenkin, eihän siitä ole edes mitään haittaa liikenteelle että varikon risteyskin on punaisella? Kuitenkin pitäisi pysähtyä alle sadan metrin päässä oleviin valoihin jotka ovat yhtä pitkään punaiset.
 
Viimeksi muokattu:
Ei sellaista juuri kukaan autoilija noudata, aivan takuuvarmasti olisi jokaisissa punaisissa valoissa autoja kiskojen päällä. Esimerkkiä voi käydä katsomassa muutamansadan metrin päässä Sahaajankadun ja Pikkupurontien risteyksestä, todella harvoin näkee että risteysruudukko olisi asiallisesti tyhjänä kun Mekaanikonkadun risteyksessä on punaiset.
Samaa voi myös käydä katsomassa niinkin isoissa risteyksissä kuin Meripellontie/Kauppakartanontie/Rusthollarintie tai Meripellontie/Kehä I/Itäväylä. Harvinaisen hyvin näkee monen autoilijan minä minä minä-mentaliteetin jopa sellaisessa risteyksessä, jossa jokainen risteyksen keskelle pysähtyminen johtaa (ihan syystä) torven soimiseen toisesta suunnasta tulevilta.
 
Takaisin
Ylös