Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
No eikös tuo ole sama kuin Töölön metroAlan vähän kallistua sille kannalle että tekisi vaan ympyräjokerin Itis - Huopalahti - Meilahti - Pasila - Itis. Joko Viikin kautta tai Itäväylää. Tuo ei välttämättä edes maksaisi enempää kuin koko Raide-Jokeri.
Toi ei mene Kamppiin, ja minä ajattelin että pinnassa.No eikös tuo ole sama kuin Töölön metro
Alan vähän kallistua sille kannalle että tekisi vaan ympyräjokerin Itis - Huopalahti - Meilahti - Pasila - Itis. Joko Viikin kautta tai Itäväylää.
Alan vähän kallistua sille kannalle että tekisi vaan ympyräjokerin Itis - Huopalahti - Meilahti - Pasila - Itis. Joko Viikin kautta tai Itäväylää. Tuo ei välttämättä edes maksaisi enempää kuin koko Raide-Jokeri.
En itse asiassa ole tuota noteerannut. Ihan vaan sitä ajan takaa että yleensä asiat etenee nopeammin kun ei tarvitse leikkiä ylikunnallista demokratiaa. Sitäpaitsi se Helsingissä oleva osuus on sekä kuormitetumpi että halvempi.Johtuiko tämä päätelmä nyt siitä, että Espoo ei ole varautumassa Raide-Jokeriin uusiksi menevissä liikekortteleissa? Vähän raju vastine yhdelle mahdollisesti huonosti sijoitetulle pysäkille. Tietty jos todella on näin, että Tapiolan metroasemalle ollaan väsäämässä huolella vaihtopaikkaa liityntäbusseille ja samaan aikaan pikaratikka jätetään sivuun, kertonee se siitä, että Raide-Jokeria ei aiotakaan toteuttaa.
Juuri näinhän toimittiin Espoon metron kanssa – sen lisäksi, että laskelmat sisälsivät monta muuta virhettä, jotka kaikki vaikuttivat metron rakentamisen kannalta myönteiseen suuntaan. Koivusaaren ja Niittymaan asemat eivät kuuluneet siihen tarkasteluun, jonka perusteella laskettiin kustannuksia ja matka-aikoja. Erityisesti matka-aikojen osalta kahden aseman jättäminen pois oli erittäin merkittävää. Näillä asemilla ja oikein lasketuilla metron ajoajoilla aikahyödyt olisivat kääntyneet negatiivisiksi. H/K-laskelma olisi näyttänyt miinusmerkkisiä lukuja eli osoittanut, että metroinvestointi on haitaksi.Selvityksissä pohditaan myös parin pysäkin pois jättämistä, jotta linja nopeutuisi ja H/K sitä kautta nousisi. Minun puolestani tällainen on ihan ok kunhan pysäkkien myöhempää toteuttamista ei estetä maastossa – saadaan nyt H/K kuntoon ja sitä myöten rakennustyöt alkamaan. Kyllä ne tarpeelliset pysäkit sitten myöhemmin rakennetaan.
KSV on tehnyt valtavasti töitä Raide-Jokerin kanssa pitämättä asiasta sen kummempaa meteliä. Ensi viikolla lautakunnalle esitetään päätettäväksi, että jokerista tehdään hankesuunnitelma. Byrokratia etenee niin, että lautakunta pyytää kaupunginhallitusta pyytämään lautakuntaa päättämään hankesuunnitelman tekemisestä. Menipä monimutkaiseksi
Miksei tasan Myllärintien ja Roihupellon väliin ole harkittukaan raitiotiepysäkkiä?
Tulee mieleen, että miten mahtavat valtion rahoitusosuudet ratketa, jos Tampereen ja Turun raitioteiden rakentaminen sattuisi olla käynnistymässä yhtä aikaa Raide-Jokerin kanssa?