Ei ole ongelma. Kantakaupungissa voidaan ajaa linjan 10X tapaan Sprintereillä
No Pikku-Huopaladessa on Mansku ja Vihdintie kävelymatkan päässä, niin ei ole Sprintereissä paljoa matkustajia.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Ei ole ongelma. Kantakaupungissa voidaan ajaa linjan 10X tapaan Sprintereillä
Ei ole ongelma. Kantakaupungissa voidaan ajaa linjan 10X tapaan Sprintereillä
Kuinkahan vaikeaa olisi taas ollut rakentaa samassa projektissa kiskot Korppaanmäentieltä Vanhan Turun maantien kautta kiinni Jokeriin? Olisi saatu vaikka vetäistyä 10 Pajamäkeen asti samalla ja yhteys Kantakaupungin verkkoon, vaikka, tiedän, täysin eri vaunuthan tuolla Jokerilla ajavat.
Ei ole ongelma. Kantakaupungissa voidaan ajaa linjan 10X tapaan Sprintereillä
Kuinkahan vaikeaa olisi taas ollut rakentaa samassa projektissa kiskot Korppaanmäentieltä Vanhan Turun maantien kautta kiinni Jokeriin? Olisi saatu vaikka vetäistyä 10 Pajamäkeen asti samalla ja yhteys Kantakaupungin verkkoon, vaikka, tiedän, täysin eri vaunuthan tuolla Jokerilla ajavat.
Oon samaa mieltä. Mutta eipä ne HSL:llä tajua mitään. Ruskeasuon uudessa hallissa (rakenteilla) voisi siten säilyttää osaa Jokeriratikoistakin
Yhdysraiteen piti tulla Oulunkyläntielle, mutta eipä sille ollut rahaa. Jokeri on pysynyt budjetissaan hienosti, mutta ei se ihan itsestään ole tapahtunut. Sieltä on napsittu pois yhtä sun toista.
Kuinkahan vaikeaa olisi taas ollut rakentaa samassa projektissa kiskot Korppaanmäentieltä Vanhan Turun maantien kautta kiinni Jokeriin? Olisi saatu vaikka vetäistyä 10 Pajamäkeen asti samalla ja yhteys Kantakaupungin verkkoon, vaikka, tiedän, täysin eri vaunuthan tuolla Jokerilla ajavat.
Jokerin radalle voi aivan hyvin ajaa kantakaupungin kalustolla, tosin sinne on tehty huvin ja näön vuoksi yksi keskilaituripysäkki, joka on juuri Pajamäen pysäkki (sillä on muistaakseni joku muu nimi, mutta kuitenkin).
Jokerin varikon sijoittuminen linjan toiseen päähän on kyllä aikamoisen kallis ratkaisu. Kallista on myös ajaa Laajasalon vaunut Ruskeasuolta käsin, mutta niin siinä käy nyt, kun Laajasalon varikko säästettiin pois (ja tuo on laskettu halvemmaksi kuin Laajasalon varikon tekeminen, eli kyllä niitä on verrattu).
Yhdysraiteet Koskelasta taisivat olla poistettu jo ennen rakentamisen aloittamista, kun hankesuunnitelman päivitystä hyväksyttiin keväällä 2019.
Muistaakseni 2018 jokerivaunun maketin esittelytilaisuudessa kaupungin suunnittelija selitti, että pääasiallinen yhteys kantakaupungin verkolle tulee olemaan Vihdintien ratikka.
Kyllä tuo Pajamäen eli Talin siirtolapuutarhan pysäkki näyttää ainakin Rattivaunun kuvissa olevan ihan perinteinen.
Tosin sitten on sellainen ongelma, että Helsingin suunnittelukapasiteetti vaikuttaa olevan täysin käytössä jo. Tuohon varikkohommaan sitä tuskin olisi saanut, kun se on tuplasti lisää verrattuna nyt rakennettavaan ja uusittavaan rataan verrattuna. Erikseen on myös aika paha. Jokerin jälkeen piti käynnistyä Vihdintien ratikan rakentaminen, mutta ei sen suunnittelusta ole kuulunut mitään yleissuunnitelman jälkeen. Se kai odottaa Mannerheimintien peruskorjausta. Samoin Viiman yleissuunnitelma on jäänyt jonnekkin. Sen piti alkaa Kruunusiltojen jälkeen 2027, mutta nyt onkin Kruunusillat hajotettu useampaan osaan ja radanparannus Hakaniemestä Länsiterminaaliin tehdään ensin. Mihin väliin uuden yhdysraiteen Vihdintien alkua saisi mahtumaan, kun lisäksi on muutkin ratojen peruskorjaukset ja pienet laajennukset.
Ei kai Laajasalon linjoja ole tarkoitus ajaa Ruskeasuolta kuin vain mikäli Koskela uudelleenrakentaminen on vielä kesken, kun ollaan valmiita rupeamaan ekaa vaihetta liikennöimään.
Kyllä se kuva on ihan aito eli normaalit reunalaiturit sinne on rakennettu.Kyllä tuo Pajamäen eli Talin siirtolapuutarhan pysäkki näyttää ainakin Rattivaunun kuvissa olevan ihan perinteinen. https://jno.1g.fi/kuvat/erikoisteema/Raide-Jokeri/IMG_21244A.jpg Takkatien ja Kutomotien eivät näytä olevan myöskään saarimallisia, vaan jopa limitettyjä, vaikkakin Kutomotien länsipuolella rata haarautuu puurivin kummallekin puolelle pysäkkialueella, mikä hämää.
Kauheaa räpellystä tää Helsingin kehittely. Valmis kaupunki tai jotain. Tulis jo se merenpinnan nousu ja hukuttaisi Helsinginniemen talot alleen.
Yhdysraiteet Koskelasta taisivat olla poistettu jo ennen rakentamisen aloittamista, kun hankesuunnitelman päivitystä hyväksyttiin keväällä 2019. Muistaakseni 2018 jokerivaunun maketin esittelytilaisuudessa kaupungin suunnittelija selitti, että pääasiallinen yhteys kantakaupungin verkolle tulee olemaan Vihdintien ratikka.