Raitiotiet, joilla olet matkustanut

Päivitetty tilanne:

Matkustettu: Helsinki, Tukholma, Lidingö, Norrköping, Oslo, Berliini, Schöneiche, Woltersdorf, Bremen, Suttgart (sekä kevytmetro että nyttemmin kadonnut 1000 mm raitiotie), Wien, Bratislava, Tallinna, Geneve, Pariisi (T2), Milano, Rooma, Lissabon, Manchester, Bryssel

Havainnoitu: Riika, Pietari, Gdansk, Nürnberg, Brno, Wien (Badenin rata), Zürich (kaupunkiraitiotie ja Forchbahn), Bern, Antwerpen, Lontoo (Croydon), Rooma (Pantano), Firenze. Newcastlen järjestelmän luokittelisin metroksi, mutta toisaalta radalla on ajojohtovirroitus ja muutama tasoristeys, joten kyse ei ole metrosta kaikkein puhtaimmassa ja tyypillisimmässä mielessä.
 
Lisäyksenä omaan listaan Tukholman nykyinen linja 7 (Spårväg City).
 
Lisätään myös omaan listaan Tukholman linja 7 (Spårväg City) sekä Saksan toiseksi laajin järjestelmä Berliinin jälkeen eli Leipzig.
 
Tilannepäivitys (maaliskuu 2011):

Belgia:
1. Antwerpen
2. Bryssel

Itävalta:
3. Graz
4. Innsbruck
5. Wien

Norja:
6. Oslo

Puola:
7. Gdansk

Ruotsi:
8. Tukholma

Saksa:
9. München

Suomi:
10. Helsinki

Sveitsi:
11. Geneve
12. Zürich

Venäjä:
13. Jekaterinburg
14. Kaliningrad
15. Tver

Viro:
16. Tallinna
 
Amsterdam, Augsburg, Basel, Berlin, Bonn, Budapest, Brüssel, Chemnitz, Göteborg, Hannover, Helsinki, Innsbruck, Köln, Lisboa, München, Nürnberg, Oslo, Pietari, Potsdam, Praha, Rotterdam, Tallinna, Tukholma, Trondheim, Wien, Zagreb, Zürich

Museot:
Chrich, Malmköping, Malmö, Skjoldenæsholm

Ja vielä erikoisuus:
Seaton

32
 
Matkustettu:
Berliini, Boadilla del Monte/Pozuelo de Alarcon, Budapest, Helsinki, Madrid, Parla, Riika, Tallinna, Tukholma = 9

Nähty:
Moskova, Pariisi

Edessä vuonna 2011:
Pariisi, Pietari
 
Ehkäpä on syytä päivittää listaa.

Ruotsi
Tukholma
Göteborg
Norrköping
Lidingö

Norja
Oslo

Viro
Tallinna

Saksa
Karlsruhe
Düsseldorf
Köln
Dortmund
Bochum
Essen
München

Itävalta
Linz

Sveitsi
Zürich
Basel
Genève
Bern
Lausanne (virallisesti kevytmetro)

Alankomaat
Amsterdam

Suomi
Helsinki
Turku
Jatketaan listaa:

Ranska

Lyon
Saint-Étienne

Suosittelen etenkin Lyonia. Siellä ovat raitiotiet heränneet uuteen kukoistukseen viimeisen 10 vuoden aikana. Linjoilla T1 ja T2 viedään kummallakin erikseen päivässä lähes 80 000 matkustajaa!
 
Lisätty Porto:

Aakkosjärjestyksessä:

Amsterdam, Antverpen, Augsburg, Basel, Berliini, Bern, Bielefeld, Blackpool, Bonn, Bratislava, Braunschweig, Bremen, Bremerhaven, Brysseli, Budapest, Bydgoszcz, Charleroi, Czestochova, Darmstadt, Douglas, Dublin, Düsseldorf, Firenze, Frankfurt a. M., Gdansk, Geneve, Gent, Gorzow, Grudziadz, Göötepori, Elblag, Haag, Hampuri, Hannover, Heidelberg, Helsinki, Innsbruck, Kaliningrad, Kassel, Katowice, Kiel, Köln, Lausanne, Liepaja, Lille, Lontoo Croydon, Lissabon, Ludwigshafen, Mainz, Manchester, Mannheim, Milano, Moskova, Most, München, Norrköping, Nürnberg, Oostende, Oslo, Olomouc, Ostrava, Pariisi, Pietari/Leningrad, Porto, Potsdam, Poznan, Praha, Riika, Rooma, Rostock, Rotterdam, Santa Cruz, Soller, Strausberg, Stuttgart, Tallinna, Torun, Trondheim, Tukholma, Tunis, Turku, Ulm, Wien, Wien Baden, Woltersdorf, Würzburg, Väinänlinna ja Zürich.

Erillisiä museoraitiotiepaikkakuntia:
Auckland, Barcelona, Bergen, Chamby, Christchurch, Christchurch Ferrymead, Kiiruna, Lima, Malmköping, Malmö, Manchester Heaton Park, Skjoldenæsholm, Sintra, Tukholma, Wellington ja Vinterbro.
 
Ykkösenä sellainen, josta moni saattaisi olla kateellinen. Vaikken itse tuosta mitään muistakaan. Eli Turku.
Sittemmin itse bongattuja: Helsinki, Tukholma (myös Lidingö), Oslo, Göteborg, Antwerpen, Tallinna, Riika, Gdansk, Varsova, Krakova

Raitiovaunussa on aina meininkiä ja tunnelmaa!
 
Ykkösenä sellainen, josta moni saattaisi olla kateellinen. Vaikken itse tuosta mitään muistakaan. Eli Turku.

Minä ainakin olen kateellinen. Mutta toivotaan, että vielä pääsisi Turussakin raitsikalla ajelemaan joku päivä!
 
Takaisin
Ylös