Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
2.9.2008 tiistaina aamulla linjalla 6/8 vaunu 151 ruuhkassa.
Tänään (3.8) oli välipala-manne 162 koulutusajossa Töölön hallien luona.
Hukkainvestointiko, tarvitaankohan niitä mihinkään?
Näinhän se on. Ja sitten 2012 eteenpäin aletaan korjaamaan uusien sarjavaunujen lastentauteja ja vikoja .Uusia sarjavaunuja joudutaan odottamaan ainakin vuoteen 2012 asti, ja siihen mennessä pitäisi linjaston olla laajentunut ainakin Jätkään, ehkä Merikadulle ja Ilmalaankin. Niitä pidennyksiä on vaikea hoitaa ilman manneja, ellei varioita oikeasti saada liikenteeseen huomattavasti nykyistä enemmän. Vaikka tilanne nyt näyttääkin hyvältä, minun on vaikea uskoa että sopimuksen mukainen 90% käyttöaste jatkossa toteutuu.
Näinhän se on. Ja sitten 2012 eteenpäin aletaan korjaamaan uusien sarjavaunujen lastentauteja ja vikoja .
Ylläolevaan pohdiskeluun liittyen...:161 näkyy koeajoilla ja 162 koulutusajoissa.
Entäpä 163 ja 164? 165 ollut heinäkuusta teleiltä nostettuna Vallilassa. 166 ei edes vielä maassamme.
Olet oikeassa tietysti. Vaan äkkiä sitten siirsivät 165:n pois siitä pilttuusta. Hyvä kun tuli korjattu tieto.Ylläolevaan pohdiskeluun liittyen...:
Tuossa esille tulleen mukaan ylös nostettu Väliosa-Manne olisikin HKL 164. Mielestäni sama vaunu on ollut pidempäänkin juuri tuolla paikalla telittömänä.
Perin oudoksuttavia nämä Mannejen sijoitukset. Olisi odottanut niitä ennenkaikkea linjalle 9. Kertaakaan en ole tällaista tapahtumaa todistanut.
Mutta entäpä HKL 153 YIT? (Siinähän olisi ysilinjalle sopiva.)
Mannejen kilpirullissa on ysin kohdalla pelkkää mustaa (myös vaunussa 162), joten määränpäätekstien puute vaikeuttaa niiden sijoittamista ysille. Toisaalta kyllähän sitä varmaan pärjäisi pelkällä numerollakin.
Omituista että vaunua 162 käytetään koko ajan koulutusajossa. Linjallehan se kuuluisi jonkin valmet nivelen tilalle. On tilavampi ja esteettömämpi. Pikku-mannet sitten koulutusajoon.
Matkustin tuolloin vaunussa 162 Aleksilta Pasilaan. Sää oli sateinen, mutta ei erityisen viileä. Siitä huolimatta vaunun ikkunat olivat kauttaaltaan niin huurussa, että oli vaikea nähdä missä kohdin reittiä mentiin. Onneksi sisällä oli toimivat pysäkkinäytöt. :smile: Harmi, että manneissa on tällainen heikkous, joka vain pahenee syyskelien myötä.2.9.2008 tiistaina aamulla linjalla 6/8 vaunu 151 ruuhkassa. Samana päivänä illalla iltaruuhkassa linjalla 7A vaunu 162.
Matkustin tuolloin vaunussa 162 ... vaunun ikkunat olivat kauttaaltaan niin huurussa, että oli vaikea nähdä missä kohdin reittiä mentiin.