Raitiovaunuhavaintoja syys-lokakuu 2008

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Mahtaakohan olla virroittimen naru jumissa? Samoin kävi taannoin 339:lle Manskulla: virroitin ei yltänyt lankaan, koska naru oli jumissa.
Mistäpä tosiaan tiedän, kun en käynyt kysymässä. Muistoni siitä, että alasvetoköysi oli solmittu kiinni "sopivalta kohdalta" (estämässä virroittimen liian nousun) ovat muinaisuudesta.
Kuljettajathan tietävät miten on nykyään?
 
Mistäpä tosiaan tiedän, kun en käynyt kysymässä. Muistoni siitä, että alasvetoköysi oli solmittu kiinni "sopivalta kohdalta" (estämässä virroittimen liian nousun) ovat muinaisuudesta.
Kuljettajathan tietävät miten on nykyään?

Onko tuo ollut nimenomaan laihialaisten käytäntö aikoinaan?
 
Onko tuo ollut nimenomaan laihialaisten käytäntö aikoinaan?
En tiedä, että onko ollut suorastaan käytäntö. Ja silloin ei "laihialaisista" tiedetty vielä mitään.
Nuoren pojan muistikuvat (60-luvulta) ovat vaunuista 1-15, 16-30, 301-330, 331-375.
 
En tiedä, että onko ollut suorastaan käytäntö. Ja silloin ei "laihialaisista" tiedetty vielä mitään.
Nuoren pojan muistikuvat (60-luvulta) ovat vaunuista 1-15, 16-30, 301-330, 331-375.

Juu, kyllä nykyisten linjavaunujen kanssa on ohje nimenomaan varmistaa, ettei virroittimen naru takerru mihinkään.
 
Juu, kyllä nykyisten linjavaunujen kanssa on ohje nimenomaan varmistaa, ettei virroittimen naru takerru mihinkään.
Niin silloin (lähes 50 vuotta sitten) toki tajusin, että köydessä oli löysää vaikka se oli solmittu "tietystä kohdasta" kiinni. Varmaan nykyinen käytäntö on parempi. Antaa virroittimen ongelmatapauksessa sitten rysähtää romuksi.
Toisaalta on aivan mahdollista, että olen silloin (lähes 50 vuotta sitten) käsittänyt asian täysin väärin :oops:.
Jättäkäämme tämä asia tähän. Senkin takia, että en ole nimittäin sen koommin kiinnittänyt asiaan mitään huomiota,
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös