- Liittynyt
- 6 Joulukuu 2005
- Viestit
- 194
Mihinkäs nykyään laihialaisopetusta tarvitaan
Kiskoilla liikkuu myös punainen mainosvaunu, ym kalustoa..
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Mihinkäs nykyään laihialaisopetusta tarvitaan
Valitettavasti vaunua tänään ajanut kuljettajaharjoittelija ei vielä uskaltanut antaa virtaa tarpeeksi ja jäi aikataulusta myöhään.
Ei ole 14:ssa Livaa, mutta ykköslinjalla on mahdollista ilmankin. Siellä pitäisi suurimmassa osassa valoja päästä vanhalla menetelmällä, vaihteenkääntäjä ja tunnistimet.Olisiko myöhästymiseen vaikuttanut myös se seikka, ettei vaunussa 14 ole liva-laitteistoa toisin kuin peruskorjatussa vaunussa 12?
Mahtaakohan tänään olla ensimmäinen päivä, kun kaikki linjalle kykenevät mannet ovat olleet yhtä aikaa ajossa?
Jep. 151 - 154 olivat kaikki samanaikaisesti liikenteessä myös 9.5.2007. Tuolloin Väliosamanneja ei vielä Suomessa ollut, mutta toisaalta HKL 12:kin oli linjalla.Pikaisella tarkistuksella löysin vaunujen 151, 152, 153 ja 154 olleen yhtäaikaa linjalla ainakin 26.4.2006.
Ainakin olemme saavuttaneet uuden maksimin - 5 samaan aikaan linjalla.
Maanantaina 28.10. klo 20.40 aikoihin HKL 54 oli Ensilinjalla 3B:lle kilvitettynä jossain TV kuvauksissa. Liekö ensimmäinen kerta, että Linjojen raiteille olisi ollut käyttöä sitten viime joulukuun?
Pääseekö sinne jo? Sehän on hyvä! Vielä muutama päivä sitten Toisen linjan ja Porthanin risteys oli yhtä hullunmyllyä ja betoniporsaat tukkivat tehokkaasti tien Linjojen radalle. Onkohan ne nyt siirretty pysyvästi radan tieltä pois, vaiko vaan tilapäisesti?
30.10.: No 12 pääsi kusiputkan kurviin asti. Mutta sitten ei virroitin kerta kaikkiaan ylettynyt ajolankaan. H-1 hinasi 12:n takaisin ratapihalle ja matka jäi sillä erää siihen (n.14.40).
En tiedä muuta kuin, että menossa oli (ehkä Koskelaan) tuskin linjalle. Varikon henkilökuntaa oli ajamassa.Oliko menossa linjalle vai korjattavaksi? Hyvä, että siinä on sentään eloa. Onkohan suunnanvaihtajalle tehty jotain?
Mahtaakohan olla virroittimen naru jumissa? Samoin kävi taannoin 339:lle Manskulla: virroitin ei yltänyt lankaan, koska naru oli jumissa. Päivistysauto paikalle, mies 339:n katolle, minuutti työtä ja ongelma pois päiväjärjestyksestä!
En tiedä muuta kuin, että menossa oli (ehkä Koskelaan) tuskin linjalle. Varikon henkilökuntaa oli ajamassa.