Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
1.9.
52 /1A
2119 liikkeellä Mäkelänkadulla tositoimissa. Syyskausi on siis julistettu alkaneeksi.
Kahdeksikon pysäkkinäytössä "Helsinginkatu" kaksi kertaa; "Kustaankatu" ja "Helsinginkatu".
2.9.2009
Välipalanivel #76 peruutteli noin klo 14 Töölön hallista linjan 10 iltapäiväruuhkavaunuksi.
Mielestäni paras ratkaisu Helsinginkadulla olisi poistaa ylimääräinen Kustaankadun pysäkki (vain 140 m etäisyys uuteen pysäkkiin), jolloin päästäisiin oikomaan radan turhat ja matkustajille epämukavat mutkittelut. Tilalle tehtäisiin suora ja asianmukaisesti korotettu kiskoalue, jolle autot eivät ryhmittyisi.
I=ovi k=kääntöistuin x=tavallinen istumapaikka ____=nivel
osa 4 nyt:
takapää
______
k x
I xx
I xx
k x
______
etupää
Kuvailemasi kaksi penkkiä ovat puuttuneet vaunusta 227 niin kauan kuin muistan, eli jo vuosien ajan. En ihmettelisi ellei niitä ole siinä vaunussa koskaan ollutkaan. Tämän vuoksi en usko että samoja penkkejä tullaan poistamaan muista vaunuista.Vaunun 227 nelososasta oli poistettu kaksi penkkiä. Hiukan ristiriidassa ainaisen istumapaikkojen tärkeyden toitottamisen kanssa.
...
Ennenhän ovettomalla puolella oli neljä kahdenistuttavaa riviä. Muissa vaunuissa en ole vielä havainnut vastaavaa muutosta.
3.9.
73 /3X Ainakin kyseinen vaunu ajoi reitin Ensi linja - Rautatieasema - Bulevardi - Kaivopuisto - Aleksanterinkatu - Rautatieasema - Ensi linja, vaikka HKL linjalla -palsta antoi ymmärtää reitiksi Areenan talon lenkki - Rautatieasema - Bulevardi - Telakkakatu. Ja tieto koko linjasta oli siis vasta saman aamun lehdessä. Missään muualla ei mitään tietoa ollut, ei edes tämän foorumin joukkoliikenneuutisissa (!)
Ykis mlnrv, 76, havaittu jollain Mannerheimintien linjalla!