14.9.: Niinpä, HKL 109 Koskelassa ja lippa tallella. Tässähän on sitten uusi "vaunutyyppi".Ainakin #109 näytti säilyttäneen lippansa. Nämähän piti poistaa välipala-asennusten yhteydessä.
Viimeksi muokattu:
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
14.9.: Niinpä, HKL 109 Koskelassa ja lippa tallella. Tässähän on sitten uusi "vaunutyyppi".Ainakin #109 näytti säilyttäneen lippansa. Nämähän piti poistaa välipala-asennusten yhteydessä.
Tämä: Raitioliikenne pysähdyksissä tunninTänään puolenpäivän tienoilla oli ilmeisesti jotain hämminkiä Hämeentiellä Sörnäisten pohjoispuolella, koska useampi kutoskasilla ollut vaunu ajoi Mäkelänkatua pitkin Pasilaan kääntymään.
Eipä silloin kiskotusta uudistettu, Uutta vain rakennettiin. Nyt taitaa olla kyseessä nimenomaan vaihteiden ja risteysten vaihto (paitsi tietysti sen ysilinjan "mukana tulleen" vaihteen).Mitä kiskoja tässä kuvan risteyksessä nyt vaihdetaan, kun viime vuonna tai pari vuotta sitten tuossa kohdassa vaihdettiin myös kiskoja?
Vai muistanko väärin, eli 9-linjan kiskojen rakentamisen aikana ei olisikaan vaihdettu kiskoja?
HKL 154; vaunussa on uusi Marianne -mainos, siis jo kolmas versio. Itse näin tänään. Miten kauan lienee ollutkaan.
Kuljettajille ei liene kerrottu bussin 8X lähtöpaikkaa kun Urheilutalon Helsinginkadun puoleisella pysäkillä kuulutettiin poikkeusreitti.
Bussin reitti vaihtui ilmoitetusta, kun vasta liikennöidessä selvisi ettei Urheilutalon ympäri mahdu ajamaan.
Vasta liikennöidessä? Mä en ole ajanut metriäkään bussia, mutta olisin kyllä voinut kerrottaessa auliisti kertoa, ettei noista mutkista mikään bussi taivu. Ja varmaan kuka vaan bussia ajava ja kaupunkia tunteva olisi voinut sen myös kertoa, jos vaan joku olisi kysynyt.
Vasta liikennöidessä? Mä en ole ajanut metriäkään bussia, mutta olisin kyllä voinut kerrottaessa auliisti kertoa, ettei noista mutkista mikään bussi taivu. Ja varmaan kuka vaan bussia ajava ja kaupunkia tunteva olisi voinut sen myös kertoa, jos vaan joku olisi kysynyt.
Ja ainakin osa kasin kuskeista pysähtyi vasta kasin normaalilla pysäkillä eikä siinä bussin vieressä kolmosen pysäkillä. Näin ollen kasin matkustajat joutuivat kävelemään kulman taakse. Ei minusta kovin fiksua toimintaa tuossa tilanteessa.
Raitiolinjan 8 olisi pitänyt pysähtyä myös Läntisellä Brahenkadulla sijaitsevalla raitiovaunuapysäkillä Urheilutalo. Pysäkki oli merkitty myös poikkeusreitit esittelevään karttaan (linkki karttaan). Raitioliikenteessä on perinteisesti pysähdytty kaikilla poikkeusreitin pysäkeillä vaikka pysäkkikilvessä ei linjan numeroa olisikaan.