27.9.
1:llä 75 vuorossa 208, 471 vuorossa 201,
2/3:lla 434, 409 vuorossa 116, 407 vuorossa 115,
4:lla 430 vuorossa 142, 425,
8:lla 416, 440, 414 vuorossa 153, 428, 463 vuorossa 952, 470, 104 vuorossa 952, 108 vuorossa 954,
10:llä 406, 466,
407:ssa oli HKL:n logot.
105 opetusajossa Runeberginkadulla Topeliuksenkadun risteyksessä matkalla etelään klo 17:43
Lisäksi somekuvan mukaan 461 olisi saanut vaaleanpunaiset roseenauha-mainokset.
Sitten vielä tutkahavaintoa. Jokerilla ei tutkassa näkynyt eilen minkäänlaista liikennettä, mutta tänään on iltaa kohden ensin 612 lähtenyt varikon länsipuolelta 16:24 aikaan ja on nyt jo toista kertaa Itäkeskuksessa, sekä 602 lähti 19:45 Itäkeskuksesta, ja on nyt tulossa Keilaniemestä takisin Säterin kohdalla.
---------- Viestit yhdistetty klo 18:05 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 17:56 ----------
Noi on ihan höpöä. Yleensähän noi tietokonemallinnukset menee toisin päin, eli matkustajia ilmestyy oikeasti paljon enemmän kuin mitä tietokone osaa arvata. Mutta tässä nimenomaisessa keississä en jaksa mitenkään uskoa, että Artic 5 min välein tulisi ylitäyteen. Ensi vuonna se sitten nähdään, mutta kun siellä 10 minuutin välein ratikka suhaa ja kansa on tottunut muihin kulkumuotoihin, niin ei ne vaunut tule siellä täynnä olemaan.
Kannattaa ilman muuta suhtautua varauksella, enkä itsekkään pitäisi noita minään ensisijaisen vaihtoehtona sille, mitä tulee tapahtumaan. Kuitenkin siihen kannattaa valmistautua, mikä nyt tosin ei ole kovin ajankohtainen ongelma, kun vaunuja on vapaana tarpeeksi ainakin 2025 asti Mannerheimintien rempan takia. Ja jossain siinä kohtaa rupeaa kai saapumaan Kruunusiltojenkin kalustoa. Ensinhän muutenkin tihennettäisiin 7,5 minuuttiin tai kuuteen, eikä siellä sen verran porukkaa ole heti elokuun puolessavälissa odottamassa, mutta vähitellen, kun tuollapäin liikkujat löytävät linjan ja kun alue rakentuu voi hyvinkin tulla ahdasta ainakin 10min vuorovälillä.