Raitiovaunuhavaintoja - syyskuu 2023

Helsinki 30.9.2023

KLOY 610 oli iltapäivälläkin ajossa, se ajoi Viikin suunnalta suoraan varikolle noin klo 14.40. Kymmenkunta minuuttia myöhemmin KLOY 611 lähti varikolta Itäkeskukseen. Se ei siellä pitkään viipynyt, se jatkoi Roihupellosta Viikin suuntaan, luultavasti pidemmällekin länteen. Roihupellossa se oli tällä sivulla muutamaa minuuttia yli viidentoita.
 
113 näyttää menneen hylkyyn heinäkuisen palon jäljiltä. https://twitter.com/markomainio/status/1708082101256356061 Se ehti olla pois liikenteestä jo aikaisemmin huhtikuun loppupuolelta pariin päivään ennen paloa. Olin jostain saanut päähäni, että alkuperäisellä numerolla 34 ollut Nr1 olisi saapunut ennen heinäkuuta 1973 eli se ehti täyttää 50 vuotta, mutta SRS:n sivuilla ei olekkaan tarkkoja saapumis- tai valmistusaikoja. Seuraavaksi vanhin 114 (ex. 37), joka on vielä liikenteeessä, on kuitenkin viimeinen vuonna 1973 valmistettu, eli se kai täyttää 50 lähempänä vuodenvaihdetta.
 
113 näyttää menneen hylkyyn heinäkuisen palon jäljiltä. https://twitter.com/markomainio/status/1708082101256356061 Se ehti olla pois liikenteestä jo aikaisemmin huhtikuun loppupuolelta pariin päivään ennen paloa. Olin jostain saanut päähäni, että alkuperäisellä numerolla 34 ollut Nr1 olisi saapunut ennen heinäkuuta 1973 eli se ehti täyttää 50 vuotta, mutta SRS:n sivuilla ei olekaan tarkkoja saapumis- tai valmistusaikoja. Seuraavaksi vanhin 114 (ex. 37), joka on vielä liikenteessä, on kuitenkin viimeinen vuonna 1973 valmistettu, eli se kai täyttää 50 lähempänä vuodenvaihdetta.

Kirjassa "Suomen juna- raitiovaunukuvasto 1.1.1996" on toimituspäivät.
34 on 26.10.1973 ja 37 on 29.12.1973.
 
Takaisin
Ylös