- Liittynyt
- 2 Elokuu 2007
- Viestit
- 667
Saisikohan tästä A:sta kelvollisen niin, että
9 kulkisi Munkkiniemeen
7 kulkisi Ilmalaan
Tämähän kuulostaa perusteluineen hyvältä idealta. Kannatan.
Tuota 1/5-juttua olen miettinyt siten, että kannattaisi varmaan selvittää, olisiko linjan 70T keskustaosuuden korvaaminen ratikalla mitenkään järkevää. Jos linjan 1 kääntäisi Urheilutalolta Sturenkadun kautta Koskelaan, reittihän olisi identtinen. Tällöin kakkosen voisi jatkaa Pasilan asemalta Käpylään, jolloin bussin 69 voisi päättää Pohjolanaukiolle. Koskelantien yhteys Pasilaan hoituisi linjalla 506 (joka ei tosin nykyisin kulje viikonloppuisin). Linja 5 olisi samalla fiksuinta jatkaa nykyisen 1A:n lailla Käpylään.
Käpylässä olisi syytä ottaa kaavailuun myös palvelun jatkaminen Koskelan nurkille hyödyntämällä varikon uudistamisen yhteydessä rakennettavaa varayhteyttä. Jos kiskoja ollaan laskemassa Kunnalliskodintielle joka tapauksessa, ei varmaan ole mitään syytä olla hyödyntämättä niitä myös linjaliikenteessä.