Näinhän se menee. Ja itse asiassa viisinumeroisessa litaniassa vain kolme keskimmäistä muodostaa varsinaisen järjestysnumeron. Viimeinen luku on joku "ihan turha ja ylimääräinen" numero. Numerointiperiaatetta päivitettiin huomattavasti vuonna 2009. Sitä ennen varikkotunnus oli erotettu väliviivalla. Takimmainen "turha numero" puuttui aiemmin tyystin.
Ehkä asia on helpompaa ymmärtää esimerkin valossa. Toisen toimituserän Trollino 18 -johdinautojen numerot ovat 650 - 674, alkuperäisin varikkotunnuksin ilmoitettuna 2-650...2-674. Kun väliviiva putosi pois, numerot varikkotunnuksineen ovat periaatteessa 2650 - 2674. Mutta sitten perään tuli se ylimääräinen numero, ja tässä tapauksessa vaunuihin merkityt numerot menevät 26509, 26511, 26520, 26531, 26542, 26553, 26564, 26575 jne. aina numeroon 26749 saakka. Loppukoodeilla kai on olevinaan jokin logiikka, mutta se ei kasva vaunu vaunulta joka kohdassa yhdellä numerolla, vaan yhdeksikön jälkeen tulee usein ykkönen, ja vasta sitten nolla ja sen jälkeen uudelleen ykkönen. Joissakin tilanteissa joku numero saattaa toistua (esimerkkisarjassa löytyy vaununnumerot 26695 ja 26705, molemmissa siis vitonen loppukoodina). Mutta eiköhän kaikella ole tarkoituksensa...