- Liittynyt
- 4 Lokakuu 2009
- Viestit
- 3,230
Raitiovaunulinjojen 3 ja 6 reittiosuus 45. vidusskola-Jugla avattiin tänään liikenteelle peruskorjattuna.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Rīgas satiksme tilaa 125 uutta 18-metristä Škoda 27Tr -johdinautoa.
Itse käyttäisin nimeä Solaris Trollino 18. Enhän myöskään kutsu Volvo 8700RLE-busseja Deutz:n nimellä.Eikös nämä ole samoja kuin Solaris Urbino 18, mutta toisella nimellä, tai jotain vastaavaa?
Itse käyttäisin nimeä Solaris Trollino 18.
Pahoittelut, en ole niin varma noista Solariksista, mutta kuitenkin, onko nuo sama tuote, vain kahdella eri nimellä, vai?
paitsi tässä on Škodan omat sähkölaitteet.
Linjoilla 9 ja 27 on keskustan päässä lyhyt osuus, joka ajetaan apumoottorin voimin - tällä osuudella ei ole ajolankoja. Johdintankojen hallinta tapahtuu kuljettajanpaikalta nappia painamalla. RS:n Škoda 24Tr-Irisbus-sarjan ydinosa on varustettu apumoottorilla + generaattorilla. Tästä on kyllä ollut puhetta aiemminkin tällä foorumilla.Ihan varmasti näin trollikan, joka kulki sarvet alhaalla. Havaitsin sen itse raitiovaunusta, joten en osaa sanoa, oliko se olevinaan jollakin linjalla. Samoin trollikan tyyppi jäi tuntemattomaksi. Onkos näissä akut langattomilla osuuksilla kulkemiseksi?
Aiemmasta Škoda/Solaris-keskustelusta: Škodan mallit 26Tr/27Tr/28Tr on esitelty vuonna 2010. Sitä vanhemmat Škodan tekniikalla varustetut Solaris-johdinautot on tyypitetty aina Solaris Trollinon joiksikin versioiksi (12/15/18).
En osaa sanoa tehtiinkö Trollinoista kaupat Solariksen vai Škodan kanssa.
Tarkoitat ilmeisesti uusinta kauppaa? Tätä edeltäväkin suurhankinta eli viitisen vuotta sitten tulleet Škoda-Irisbus 24Tr:t lienevät nekin Škodan kautta hankittuja. Siinä oli kysymyksessä 150 kaksiakselisen trollikan osto. Voisi olettaa, että nyt tilattujen nivelien tultua ajoon kaikki korkealattiaiset vanhat johdinautot poistuvat käytöstä. En pidä mahdottomana, että jopa vanhimpia matalalattiaisia trollikoita saattaisi mennä ainakin seisomaan.Rīgas satiksmen mukaan kaupat tehtiin Škoda Electricin kanssa.
Tarkoitat ilmeisesti uusinta kauppaa? Tätä edeltäväkin suurhankinta eli viitisen vuotta sitten tulleet Škoda-Irisbus 24Tr:t lienevät nekin Škodan kautta hankittuja.