Tässä on minusta oikeastaa kolme aika outoa juttua.
Ensinnäkin se, että kun meillä ei vielä pariin vuoteen ole Topeliuksen pohjoisosan raideyhteyttä, niin Ruskeasuolta ei pääse Rusinan silmukkaan. Onko todella perusteltua ajaa tuollainen valtava lenkki Pasilaan asti, jotta saadaan se Rusinapuiston pysäkki palveluta varhaisaamusta? Aika kalliiksi tulee, ja kuulostaa tarpeettomalta. Varmasti siellä on joku suunnitteluohje, jossa tavoitellaan pääsyä keskustaan tiettyyn kellonaikaan mennessä aamulla, mutta olisiko siitä kuitenkin tässä kohtaa järkevää joustaa, kun Rusinapuiston tuntumasta pääsee Pasilaan bussilla, keskustaan nelosella ja jos juuri seiskan kyytiin mielii, niin Tullinpuomista Manskulta. En pidä tuollaista ylimääräistä ajoa taloudellisesti perusteltuna.
Toisekseen en ymmärrä tätä "iso pysäkki" -selitystä. Miksi sen pitää olla niin? Onko tämä taas joku kankean atk-järjestelmän luoma ongelma? Onhan itsestäänselvää, että jos Länsi-Pasilasta seiska kulkee seiskan reittiä Rusinapuistoon, niin silloin sen kilvissä kuuluu olla seiskan numero eikä muuta.
Sama koskee Pikkistä, vaikka tietysti tuollainen "linja" Kytösuontieltä Pikku Huopalahden päätepysäkille varmaan kerää keskimäärin nolla nousijaa. Mutta kyllä siinä silti pitäisi olla linjatunnus 10 eikä H.