Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Tosiaan ensimmäiselle lähdölle Pyynikintorilta vaikutti olevan väkeä jo poikkeuksellisen paljon.Kovin olivat ihmiset tänään kiinnostuneita sähköbussista. Ite ajelin sähköbussin jälkeen kulkevaa autokiertoa just samaan aikaan kun se aloitti, osa taisi olla pettyneitä kun "joutuivatkin" tavalliseen bussiin
Tosiaan ensimmäiselle lähdölle Pyynikintorilta vaikutti olevan väkeä jo poikkeuksellisen paljon.
Itse koin auto vasta 17:48 vuorolla RAU-PYY rautatieasemalta alkaen. Sangen ripeä oli kyllä liikkeissään, joutais tuo Hämeenkatu asfaltoida ja nostaa nopeusrajoituski 60km/h, niin ei mene Solariksen menohalut hukkaan Samalla vuorolla ollut nuoriso muuten puhui ”teslabussista”.
Yle Tampere sai kanssa juttua aikaiseksi, http://yle.fi/uutiset/3-9361562?origin=rss
Paljonko istumapaikkoja näissä sähkö-Solarikseissa on? Ja millä linjalla hybridit nyt kulkevat?
Toinenkin sähköbussi, TKL #16 myös tänään linjalla 2.
Tuli sitten kesken päivän, aamulla lähti vain #13.
Olin ymmärtävinäni että kuljettaja koulutus on vielä kesken ja sen takia ei voida sähköautoa joka vuorossa pitää.Oli ainakin jo kello 11 aikoihin aamupäivällä tuo #16. Ilmeisesti vaihdettu sitten nimenomaan sen #13 tilalle, kun sitä ei enää silloin näkynyt. Minkähän lie takia.
Edestakaisen matkan jälkeen akun varaus pysytteli edelleen ainakin silmämääräisesti sisätilan informaationäytön mukaan 75%:n tuntumassa, joten autoilla voinee hyvin ajella myös pitempääkin reittiä. Linja 2 on kuitenkin hyvin sopiva vaihtoehto näin alkuun.
75 - 77% oli varausta jäljellä keskiviikko aamulla aina kierroksen jälkeen (pikalataukseen meni kokonaisuudessaan noin 4 min että akut oli taas 90%). Iltapäiväruuhkassa varmaan saattaa olla hieman vähemmän varausta jäljellä, mutta kyllähän tuolla 3 - 4 kierrosta hyvinkin ajelee ilman pelkoa latauksen loppumista.
Linjalla 2 tuo ylimääräinen pikalatausmahdollisuus saatiin laittamalla neljäs auto linjalle. Nykyistä linjastoa jos tutkii, voisi löytää potentiaalisia sähkökohteita, joskin useimpien pääte on Keskustorilla, eikä siellä missä tämä lataamo. Ja sekin Keskustorin joutoaika sulaisi ajelussa Pyynikintorille. Mutta jos lähtökohta on, että jokaiselle sähköistettävälle linjalle tarvii laittaa yksi auto lisää kiertoon, ollaan väärillä jäljillä.