Savonlinja

Vs: Savonlinja-yhtiöt

Viime kuusta lähtien on ollut enää Savonlinja Oy, Savonlinja-yhtiöiden aika on ohi.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

OJF-638 ilman teippauksia, ex. SL#676, havaittu tänään Helsingissä Töölössä siirtokilvissä. Toinen saman sarjan auto meni edellä. Liekkö suuntana ollut Länsisatama?
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Sattui sama letka vastaan Mikkelissä.
1kpl setra & 3kpl 7250 & 1kpl sym alkuinen star

PS. SL 745 näyttäisi olevan kymen charterlinen väreissä.

---------- Viestit yhdistetty klo 15:40 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:34 ----------

Missäs nämä leasing autot luuraa 461, 462, 463 ,464. ?
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Tulipa ihan mielenkiinnosta tutkittua killerpopin 7.7. päivitettyä kalustolistaa:

Vanhimmat alustat:

-87: 285, 288, 289 Scania K112
-88: 340, 341, 342 Volvo B9M
-89: 441 Volvo B9M; 688 Scania K113

Kaikki Flyer-korilla vm. -04 - -06. Nämä on samalla viimeiset käytössä olevat uudelleen koritetut autot.
Viimeiset koritukset tehtiin listan mukaan -06 (287, 289, 437). Ainoa -90 luvun alusta, joka sai uuden korin oli 437 (B10M -96), mutta tähän oli syynä alkuperäisen korin palo -05. Ilmeisesti -90 alustat eivät ehtineet korinvaihtoikään ennen koritusten loppumista. Vahinko sinänsä, koska vm. -90 alkaen olisi ollut useita MB 1625 alustaisia tarjolla. Olisi Flyerikin ollut nimensä veroinen. Liekkö MB-alustalle yhtään Flyeria ylipäätään rakennettiin? Olisi mielenkiintoista tietää, että kuinkahan monta uudelleen koritusta Savonlinjan toimesta ehdittiinkään vuosien varrella tehdä.

Vanhimmat peruskorjatut korit (alkuperäisellä alustalla):

- 94: 471, 472 Volvo B10M; 476 Scania K113; 612 Volvo B12
-95: 487, 488 Volvo B10M

Kaikki Eagle 451-korilla, peruskorjattu arviolta 2009 - 2011 (kaikista ei tietoa peruskorjausvuodesta).

-96: 435, 436 Volvo B10M / Falcon; 489, 497 Volvo B10M / Eagle

Nämä Falconit ovat alkupään 540-mallia (-96 tullut myös vielä joku 520). Kaikkiaan Falcon 540-mallisia on ollut vain 13 kpl.
Eagleista 489 on uusin käytössä oleva 451-mallinen (ainoat -96 tulleet 491:n kanssa). Taulukon mukaan 451-mallisia on ollut kaikkiaan 51 kpl (liekkö vahingossa tuo lukumäärä).
Auto 497 taasen on ensimmäisiä 560- mallisia, ilmeisesti ensimmäinen Savonlinjalle tullut (ellei koritettu 495 ole tullut ensin).
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

SL 685 sahasi Varkauden ja Joroisten väliä muutama viikko sitten.

En tiedä onko savonlinjalla auto pulaa ( luulisi, että ei ), mutta tänään Savonlinnan pikaa hoiteli Pohjolan Matkan auto.
Tai sitten joku oli hajonnut pahaan paikkaan.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Tulipa ihan mielenkiinnosta tutkittua killerpopin 7.7. päivitettyä kalustolistaa:

Sori vaan, tässä lienee jokin väärinkäsitys, itse en pidä yllä mitään Savonlinjan kalustolistaa, eikä resurssitkaan siihen antaisi myöten. Omalla palvelimellani kyllä sijaitsee lukuisia muita kalustolistoja tai tietokantoja, joita ylläpitää sitten jokin muu toimija. Tarjoan lähinnä paikan itseilmaisuun halukkaille.

Voin kuitenkin kaivaa Trafin avoimesta datasta kaikki Mikkeliin rekisteröidyt M3-tyypin linja-autot vaikkapa 31.3.2019. Niistä ei ikävä kyllä selviä omistaja, mutta pystyy kuitenkin päättelemään onko jokin auto vielä hengissä.

7.7.2019 osuva ainakin tähän: https://bussikirjasto.fi/moba/kalustolistat/savonlinja.htm
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Sattui sama letka vastaan Mikkelissä.
1kpl setra & 3kpl 7250 & 1kpl sym alkuinen star

PS. SL 745 näyttäisi olevan kymen charterlinen väreissä.

---------- Viestit yhdistetty klo 15:40 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:34 ----------

Missäs nämä leasing autot luuraa 461, 462, 463 ,464. ?

Ainoa SYM-alkuinen Star on 656. Nyt sitten on ohi senkin taival SL:n väreissä. Carruksia jää enää 3 kpl, Starit 602 ja 657 ja Vega 639.

Viimeinen käytössä ollut Setra on 324 (319UL, matala 65 paikkainen teliauto). Siihen päättyi sitten pitkähkö, -83 vuodesta alkanut Setrojen kausi Savonlinjan palveluksessa. Tilaston mukaan Setroja ehti olla kaikkiaan 61 kpl, joista onneksi ensimmäinen, auto 300 on säilytetty museoituna. Harmillista, että uudemmista (-05 - -08) Setroista luovuttiin ennenaikaisesti jo pari vuotta sitten. Samalla päättyy myös MB-moottoilla varustettujen täyskokoisten bussien aika. Jäljelle jää yksi 818 alustainen midi ja toki iso liuta Sprinttereitä.

Jännä juttu, että sitten yksi (745) piti tuosta sarjasta hävittää. Samoin 797, joka oli 797 - 801 -sarjan paras, on menty luovuttamaan KCL:lle.

461 - 465 on ilmeisesti se Ivecojen sarja, josta ainakin osa tuli 2016 Lappenranta - Imatra välille. Jos noista vekottimista on päästy eroon, niin se lienee ainoastaan positiivista.

---------- Viestit yhdistetty klo 19:39 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:36 ----------

SL 685 sahasi Varkauden ja Joroisten väliä muutama viikko sitten.

En tiedä onko savonlinjalla auto pulaa ( luulisi, että ei ), mutta tänään Savonlinnan pikaa hoiteli Pohjolan Matkan auto.
Tai sitten joku oli hajonnut pahaan paikkaan.

Mielenkiintoista, kun listalla 685 on KCL:lle siirtynyt auto.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Ei ollut teli joka Helsinkiin matkasi.
SL 324 edelleen Joensuussa.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Sori vaan, tässä lienee jokin väärinkäsitys, itse en pidä yllä mitään Savonlinjan kalustolistaa, eikä resurssitkaan siihen antaisi myöten. Omalla palvelimellani kyllä sijaitsee lukuisia muita kalustolistoja tai tietokantoja, joita ylläpitää sitten jokin muu toimija. Tarjoan lähinnä paikan itseilmaisuun halukkaille.

Voin kuitenkin kaivaa Trafin avoimesta datasta kaikki Mikkeliin rekisteröidyt M3-tyypin linja-autot vaikkapa 31.3.2019. Niistä ei ikävä kyllä selviä omistaja, mutta pystyy kuitenkin päättelemään onko jokin auto vielä hengissä.

7.7.2019 osuva ainakin tähän: https://bussikirjasto.fi/moba/kalustolistat/savonlinja.htm

Jaahas, niinpä näkyy tuo moba olevan siinäkin osoitteessa, jonka kautta pääsin listaan käsiksi. Huomio on kiinnittynyt vaan tuohon killerpop.systes. alkuun. Eli kiitos kuuluukin sitten pääosin muualle. Hyvä kuitenkin, että löytyy tilaa tuollaiselle erinomaiselle datalle.

---------- Viestit yhdistetty klo 19:52 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:44 ----------

Ei ollut teli joka Helsinkiin matkasi.
SL 324 edelleen Joensuussa.

No sitten ei Setra-kausi olekaan vielä ohi. Viimeinen, varsinainen mohikaani jäljellä. Jos havainto oli SL:n peruja oleva Setra, niin lienee hetken ehtinyt lepäillä Enonkoskella. Tai sit se oli joku Allison-laatikkovikainen, joka on unohtunut takariviin Mikkeliin ja saanut yllättäen ehjän voimalinjapalikan sisäänsä? Ne oli mukavia autoja ne Allisonilla olevat, 652:lla ainakin tuli ajeltua.

---------- Viestit yhdistetty klo 21:58 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 19:52 ----------

Jatkoin vielä moban eli Miskan kalustolistan selailua.

Lisää peruskorjattuja / korjaamattomia, jotka vielä ajossa:

-97: 254, 255 Volvo B10M / Eagle

-98: 392, 393, 438, 562, 563, 564, 567, 568 Volvo B10M / Eagle; 412, 419 Volvo B10M / Falcon

Näistä 392, 419, 438 ja 562 vailla peruskorjausta / ei tietoa peruskorjauksesta.

-99: 556 Volvo B10M / Eagle; 557, 558, 575, 576, 577 Scania K113 / Eagle; 583, 584 Volvo B10BLE / Säffle; 602 Volvo B10M / Star 502; 670, 674, 676, 677 Volvo B10B / 7250

Näistä 556, 557, 575, 576, 577, 602, 670, 674, 676 ja 677 vailla peruskorjausta / ei tietoa peruskorjauksesta. 670, 674, 676, 677 on ilmeisesti myyty, ainakin kolme niistä on yllä mainittu havaitun ilman SL:n teippauksia.

-00: 295 Scania K114 / Flyer; 597, 598, 599, 636, 637, 638 Volvo B10M / Eagle; 639 Volvo B10M / Vega

Näistä ainoastaan 637 on tietojen mukaan peruskorjattu. Se on silloin uusin peruskorjatuista autoista. 295 on ainoa K114 Flyer-korilla. Sen lisäksi on ollut 3 kpl Eagle-korisia K114-alustalla, joista yksi on myyty. 639 on Savonlinjan historian ainoa Vega.

---------- Viestit yhdistetty klo 23:52 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:58 ----------

Tulipa ihan mielenkiinnosta tutkittua killerpopin 7.7. päivitettyä kalustolistaa:

Vanhimmat alustat:

-87: 285, 288, 289 Scania K112
-88: 340, 341, 342 Volvo B9M
-89: 441 Volvo B9M; 688 Scania K113

Kaikki Flyer-korilla vm. -04 - -06. Nämä on samalla viimeiset käytössä olevat uudelleen koritetut autot.
Viimeiset koritukset tehtiin listan mukaan -06 (287, 289, 437). Ainoa -90 luvun alusta, joka sai uuden korin oli 437 (B10M -96), mutta tähän oli syynä alkuperäisen korin palo -05. Ilmeisesti -90 alustat eivät ehtineet korinvaihtoikään ennen koritusten loppumista. Vahinko sinänsä, koska vm. -90 alkaen olisi ollut useita MB 1625 alustaisia tarjolla. Olisi Flyerikin ollut nimensä veroinen. Liekkö MB-alustalle yhtään Flyeria ylipäätään rakennettiin? Olisi mielenkiintoista tietää, että kuinkahan monta uudelleen koritusta Savonlinjan toimesta ehdittiinkään vuosien varrella tehdä.

Vanhimmat peruskorjatut korit (alkuperäisellä alustalla):

- 94: 471, 472 Volvo B10M; 476 Scania K113; 612 Volvo B12
-95: 487, 488 Volvo B10M

Kaikki Eagle 451-korilla, peruskorjattu arviolta 2009 - 2011 (kaikista ei tietoa peruskorjausvuodesta).

-96: 435, 436 Volvo B10M / Falcon; 489, 497 Volvo B10M / Eagle

Nämä Falconit ovat alkupään 540-mallia (-96 tullut myös vielä joku 520). Kaikkiaan Falcon 540-mallisia on ollut vain 13 kpl.
Eagleista 489 on uusin käytössä oleva 451-mallinen (ainoat -96 tulleet 491:n kanssa). Taulukon mukaan 451-mallisia on ollut kaikkiaan 51 kpl (liekkö vahingossa tuo lukumäärä).
Auto 497 taasen on ensimmäisiä 560- mallisia, ilmeisesti ensimmäinen Savonlinjalle tullut (ellei koritettu 495 ole tullut ensin).

Korjaus tuohon Falconeihin: eli -96 tullut vielä joku 431-Falcon, ei tietenkään 520-Falcon.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Savonlinjalta poistunut useampi Iveco Crossway Länsisataman kautta ulkomaille. Kuulemma suuntana Puola ja Latvia/Liettua ? Montako ja mitkä numerot ei vielä tietoa.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Savonlinjalta poistunut useampi Iveco Crossway Länsisataman kautta ulkomaille. Kuulemma suuntana Puola ja Latvia/Liettua ? Montako ja mitkä numerot ei vielä tietoa.

Onkos selvinnyt mitä ivecoja on poistunut ?
 
Takaisin
Ylös