Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom.: This feature may not be available in some browsers.
Pakkohan liikennettä on vähentää, kun OB vie matkustajat. Eläkeläisellä kun on aikaa, laskeskelin, että Savonlinja on vähentänyt pikavuoroliikennettään parissa vuodessa n.188 000 kilometristä/viikko nyt haetut muutokset mukaan laskien n. 112 000 kilometriin/viikko. Kun viime vuoden tuloksia katselee, ei hyvältä näytä.
Täällä etelärannikolla asiakastyytyväisyys on varsinkin matkustusmukavuuden kannalta ollut kovalla koetuksella kun Savonlinja/ESLL:n autokanta on pitkään ollut vanha, aikatauluja ja reitistöä ei ole uudistettu muuttuvan ympäristön mukana ja sitten iskettiin vielä tämä typerä käteismaksu-uudistus joka ei osoita pelisilmää lainkaan. Kilpailijoiilla on uutta kalusto, läppäripöytiä, hyvät hinnat, wifiä ja kunnon 230 V sähköä suoraan seinälistasta.Savonlinjan uusien avauksien epäonnistuminen 3-tiellä ja 9-tiellä merkitsevät sitä, että yhtiön liikenne painottuu yhä vahvemmin Itä- ja Kaakkois-Suomeen, mikä on väestötappioaluetta. Ei siis ole kovin kirkas tulevaisuudennäkymä.
Viimeisimpien tulevien vähennysten jälkeen näyttäisi Savonlinjan vähintään viisipäiväisten pikavuorolähtöjen määrä olevan 68
Vai niin. Ilmeisesti kaupan mukana siirtyy jotain kalustoa myöskin?Savonlinja on tiedotteen mukaan myynyt Kymenlaakson toiminnot Kymen Charterlinelle 1.10 alkaen.
Arvauksena vain. Kuten Hki-Vantaan syöttöliikenne siirtyi alihankkijalle kannattavuuden parantamiseksi, myös nuo Kymenlaakson ajot ostetaan alihankkijalta.
Siis, ei myyty mitään, vaan ostetaan tuotantoa.
Kuka tuota Hki-Vantaan syöttöliikennettä ajaa aliurakointina? Åberg?
Huhun mukaan Kymin Charter ostamassa Etelä-Suomen Linjaliikenteen. Onko parempaa tietoa?
Hoitaako Kymen Charter siis tätä liikennettä toistaiseksi Savonlinjakonsernin alihankkijana, vai onko se lähiaikoina siirtymässä pois Savonlinjan tarjonnasta kokonaan? Siirtyikö kaupan myötä myös kalustoa KC:lle?