Savonlinja

Vs: Savonlinja-yhtiöt

Hoitaako Kymen Charter siis tätä liikennettä toistaiseksi Savonlinjakonsernin alihankkijana, vai onko se lähiaikoina siirtymässä pois Savonlinjan tarjonnasta kokonaan? Siirtyikö kaupan myötä myös kalustoa KC:lle?

Kymen Charterline on ostanut Kymenlaakson toiminnot ja kaupan mukana siirtynyt tiettyjen linjojen lisäksi kalustoa. Naapurifoorumin havaintojen mukaan mahdollisesti 813, 797, 668, 227, 287, 685, 782, 725 ja 437.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Jääkö ESLL:lle enää muuta toimintaa kuin HSL-liikenne?

HSL-liikenne siirtyi lokakuun alussa Savonlinja Oy:n nimiin. Savonlinja-yhtiöiden eri yksiköiden operoimasta pikavuoroliikenteestä käsittääkseni iso osa siirtyi emoyhtiön nimiin jo aiemmin.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Tuo oli odotettavissakin, koska ESLL ajoi liikennettä Savonlinjalta vuokratulla kalustolla.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Savonlinja on tänään julkistanut tiedotteen laajoista lakkautuksista pikavuoroliikenteestä muuallakin kuin Kouvolassa. Lakkautukset tulevat voimaan 1.1.2019.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Tämän jälkeen seuraava kysymys onkin, mitä jää. Ja tietysti myös, millä perusteella.
Kun Pohjolakin noilta seuduilta katoaa, alkaa tarjonta ainakin Kymenlaakson suunnalla olla kovin niukkaa. Kouvolan keskustan ns.matkakeskuksen kaukobussitolpilta ei kohta pääse enää juuri mihinkään, ellei Koivisto tuo Onnibussejaan sinne. Kotkan ja Helsingin välillä ei ole edes junavaihtoehtoa, joten saari on jäämässä liikenteelliseen loukkuun, ellei joku uusi toimija tule apajille, tai ellei Savonlinjan "päivityksen" seuraava vaihe ole uusien vuorojen perustaminen sellaisiin aikoihin, joissa heillä ei nykyään vuoroa ole.
Sitä, että Helsingin ja Jyväskylän välisille "traktoribusseille" ei ole riittänyt matkustajia, ei voi pitää minkäänasteisena ihmeenä.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Itäisessä Suomessa ollaan myös helisemässä ellei uusilla yrittäjillä sitten "paikkailla". Savonlinja lopettaa myös samalla kaikki lentokenttä- ja satamayhteydet. Itse olen sitä mieltä että Savonlinja on itse hautansa kaivanut. Liian halvat liput, markkinoinnin taso, liian vaihteleva kaluston laatu sekä huonot aikataulut ovat sellainen kombinaatio ettei sillä varmasti pärjää.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Itäisessä Suomessa ollaan myös helisemässä ellei uusilla yrittäjillä sitten "paikkailla". Savonlinja lopettaa myös samalla kaikki lentokenttä- ja satamayhteydet. Itse olen sitä mieltä että Savonlinja on itse hautansa kaivanut. Liian halvat liput, markkinoinnin taso, liian vaihteleva kaluston laatu sekä huonot aikataulut ovat sellainen kombinaatio ettei sillä varmasti pärjää.
Samaa mieltä. Viime vuosina taso vähän koheni, mutta "vuoropolitiikka" oli vanhoillista. Eiköhän Porvoon Liikenne ulota pendelöintikonseptejaan Loviisaan ja Lapinjärvelle ainakin työmatkalaisia ajatellen ja Koivistokonserni saa käyttöä Astromegoille Kotkan suunnan liikenteessä. Ja Vuorela vastaavasti lisää tarjontaansa Kotkan päästä kun ovat jo linjalla sinnitelleet muutamalla halpisvuorolla.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Onko savonlinjalla vielä lahti eagle 451 ja carrus star 502 korimallisia busseja? Ja jos on niin kuinka monta?
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Onko savonlinjalla vielä lahti eagle 451 ja carrus star 502 korimallisia busseja? Ja jos on niin kuinka monta?

Lahti Eagle 451 autoja on ainakin vielä:

#471 BGF-817
#472 RGE-806
#476 RGE-807
#487 CBT-314
#488 CBT-355
#489 EGT-295
#504 EGB-738 (Tällähetkellä myytävänä Nettikoneessa https://www.nettikone.com/scania/113/1797089)


Carrus Star 502 puolestaan:

#602 SIL-551
#656 SYM-929
#657 AYU-429


Lahti Eaglejen kohdalla en ole varma että mitkä noista on enään ajossa, on saattanut poistuakin, Stareista liikenteessä pitäisi olla vielä ainakin autot #656, ja #657.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Savonlinja fuusioi kaikki tytäryhtiöt emoyhtiöön ja irtisanoo sen seurauksena 19 toimihenkilöä.

Lisäksi Savonlinja käy YT-neuvotteluja 55 kaukoliikenteen kuljettajan irtisanomiseksi ehdollisena varotoimenpiteenä, jos kaukoliikennettä supistetaan tai se päätetään lakkauttaa kokonaan. Liiketoimintajohtaja Harri Leskisen mukaan seuraavat puoli vuotta ja vuosi määrittävät paljon tulevaisuutta.

Taloussanomien uutinen
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Savonlinja lienee menneen talven lumia. Hallinnon kiinteät kulut ovat niin suuret, että kaikki kilpailutukset näytetään hävittävän, kun pienemmät "ketterät" yhtiöt voittavat kaikki kohteet.
Odotellaan nyt vielä Lpr-Imatra tuloksia niin oollan paljon viisaampia.
 
Takaisin
Ylös