Savonlinja

Vs: Savonlinja-yhtiöt

Tähän on tullut vähän jatkoa muutama päivä sitten, ei mitään uutta tai mullistavaa:

Savonlinja siirsi härskeistä ehdotuksista syytetyn bussikuskin pois tehtävistään
http://yle.fi/uutiset/savonlinja_si...yytetyn_bussikuskin_pois_tehtavistaan/8884274
Bussimatkustajan kertomus kuljettajan esittämistä seksuaalisista ehdotuksista on johtanut siihen, että poliisi tutkii tapausta kunnianloukkauksena. Kuljettaja kiistää tapahtuneen, mutta bussiyhtiö ei ole jättänyt asiassa omaa rikosilmoitusta.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Seuraava teksti ei liity millään tasolla tähän Savonlinjat tapahtumaan.

On huono tapa erottaa kuljettaja ennenkuin edes tiedetään ovatko väitteet totta. Joku voi tuota käyttää aseenaan jos ei satu kuljettajasta pitämään syystä että ei vaikka antanut juoda kahvia bussissa tai ei päästänyt liputta.
Samaa yritin sanoa, mutta Masi Paunu on niin iso nimi bussialalla ettei hänen tarvitse välittää oikeusmurhan mahdollisuudesta. Uusia kuljettajia on aina jonossa tulossa jos vanhat käy hankalaksi.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Savonlinja hakee välille Turku - Tampere - Jyväskylä kahta vuoroparia 1.1.2016 alkaen.

Kuulemma matkustajat eivät aluksi meinanneet löytää tätä Savonlinjan uutta avausta, mutta nyt matkustajia näyttää riittävän: eilen 18.15 Jyväskylästä Tampereelle ajettiin kahdella bussilla ja näytti siltä, että nimenomaan suuren matkustajamäärän vuoksi. Ehkäpä tässä ketjussa aiemmin mainittu uutisointi on tuonut näkyvyyttä firmalle ja kaikki julkisuushan on hyvää julkisuutta :)
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Ei mennyt ESLL:llä hyvin ELY-keskuksen hankinnoissa Uudellamaalla. 31:stä tarjouksesta ei yhtään kauppaa. Itä-Uudellamaalla, jota seuraan, siirtyi runsaasti liikennettä muille. Porvoo-Mäntsälä meni ryhmittymälle Seppälä+Lampola, Loviisa-Lapinjärvi koululaisliikenne Elimäen Liikenteelle ja Porvoo-Sikilä-Forsslätt koululaisliikenne Kaj Forsblomille. Firman läsnäolo on muutenkin hiipumassa kaakkoisrannikolla. Onkohan konserni luopumassa markkinoistaan täällä kokonaan? Helsinki-Kotka-liikennettä ei uudisteta, vaan supistuksia seuraa jatkuvasti.

Ely-asiakirjat tässä ja tässä.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Savonlinjalle tulossa uusia Scania Interlink HD -telejä. Lahden tehtaan pihalla seisoi tänään 4 yksilöä.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Hesari on haastatellut sekä Savonlinjan uutta että vanhaa toimitusjohtajaa: 60 vuotta toimitusjohtajana riitti isälle – Savonlinja vaihtoi johtoa myllerryksen keskellä. Molemmat kritisoivat EU:n palvelusopimusasetusta ja joukkoliikennelakia, mutta uusi toimitusjohtaja Kai Honkanen toteaa, että muutos on mahdollisuus.

Nämä perinteiset isot kotimaiset bussifirmat ovat kyllä kukin hiukan outoja liikeyrityksiä. Haihatellaan olotilaa, jossa ei ole käytännössä kilpailua. Tämä jopa tilanteessa, jossa toimiala oli näivettyvä ja jokainen suomalainen bussifirmojen ulkopuolella tiesi sen näivettymisen syyn: markkinat eivät toimineet ja hinnat karkasivat käsistä. Lopulta kilpailu sekä kilpailutukset tulivat ja elvyttivät alaa. Tässä tilanteessa edessä näkyvä kalteva liukas pinta sai monella perinteisellä toimijalla aikaan paniikkinappulan painamisen. Paradoksaalista, kilpailun oli lopulta avaamassa vasemmistoliiton liikenneministeri.

Toisaalta Savonlinja näkyy uudistuneen varsin edukseen ja ainakin Turussa napannut sopimusliikenteestä ihan kunnon siivun, joten tuota uuden pomon mainitsemaa mahdollisuutta on myös nähdäkseni käytetty.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Mä todella toivon että toi Tampereen kuvio onnistuu. Ja jos aikataulut ja hinnoittelu saadaan kohilleen niin miksi ei onnistuisi. Tästä olisi seuraavaksi hyvä laajentaa myös Helsingistä Turkuun-reitille.
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Minun on vaikea keksiä, mitä Savonlinja tekisi niin erilailla kuin Pohjolan Liikenne, että se menestyisi Tampereen reitillä. Lisäämällä tällainen pääreitti linjakartalle firmasta tehdään kyllä houkuttelevampi ostokohde...
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Ehkä Savonlinjan taka-ajatuksena on tehdä Tampereelle jonkinlainen läntinen solmukohta, josta muutaman kerran päivässä on samanaikaiset lähdöt niin Helsinkiin, Turkuun kuin Jyväskyläänkin. Koko Suomen kattavuus on mahdollista hankkia vain uusia pikavuoroja perustamalla. Yhtiön uusi väritys on paljonkin huomiota herättävämpi kuin Pohjolan, ja saumaa kisaan Onnibussin kanssa sikäli enemmän, että asia tuntuu kiinnostavan.
Matkahuoltolaisuus karsinee Honkasen haluja ajaa täsmälleen samoihin aikoihin Paunun ja Länsilinjojen kanssa, mutta hyvinhän on kaikkien tiedossa, että vapaita slotteja kolmostieltä löytyy. Itse jaksan yhä odottaa sitä iltakymmenen pintaan Tampereelta Helsinkiin suuntaavaa vuoroa, tosin pelkään sen tässäkin tapauksessa olevan turhaa...
 
Vs: Savonlinja-yhtiöt

Minun on vaikea keksiä, mitä Savonlinja tekisi niin erilailla kuin Pohjolan Liikenne, että se menestyisi Tampereen reitillä. Lisäämällä tällainen pääreitti linjakartalle firmasta tehdään kyllä houkuttelevampi ostokohde...

Näin tampereella asuvana Tampere–Helsinki-välin viikoittaisena vakiomatkustajana totean, että Tampereella ollaan ainakin omassa kuplasssani autuaan tietämättömiä Pohjolan Liikenteestä. Enkä tosiaan ole sen kummempaa markkinointia nähnyt kuin itse linja-autot. Onnibus rummuttaa jatkuvasti printti- ja sosiaalisessa mediassa mutta Pohjolan Liikenne olisi saanut paljon näkyvämmin ilmoittaa olemassa olostaan.
 
Takaisin
Ylös