Seinäjoen paikallisliikenne

Eilen illalla tullut tekstiviesti, vaikka tulikin ns. varmalta taholta, oli vähän asioiden edellä. Sillä ainoastaan Seinäjoen katurin siirtyminen Härmän Liikenteelle on päätetty asia, muu oli jonkinsortin väärinymmärrystä.
 
Tämän päivän Ilkan paperiversiossa on puolen sivun uutinen asiasta. Uutisen (ei siis huhun) perusteella 14 bussia siirtymässä Härmän Liikenteelle. Kieltämättä Härmän Liikenteestä kasvaisi jo keskisuuri yritys tällä rintamalla, jos se sitä ei ole vielä ollut. Uutinen kamerakaappauksena liitteenä.
harmanliikenne_edit.jpg
 
Onkos näiden autojen lisäksi Seinäjoella vielä muita paikkureita? #165, #138, #139, #367, #371, #233, #366, #106, #258, #259, #261 ja #263.
 
Onkos näiden autojen lisäksi Seinäjoella vielä muita paikkureita? #165, #138, #139, #367, #371, #233, #366, #106, #258, #259, #261 ja #263.

Listasta puuttuu #104 Volvo B10BLMF Carrus City M, jonka viimeksi muistan olleen Eepeen mainoksissa
Myös #226, Volvo City L B7RLE näyttäs puuttuvan, joka on #233:n sisarauto.

#106, #258 ja #261 ovat poistettu.

Puhtaasti paikkureita on siis #104, #138, #139, #165, #226, #233, #259, #261, #367, #371. Toki jos en väärin käsittänyt, tälläkin hetkellä Seinäjoen paikkurissa olisi yksi Crossway.Porista, jonka tilalla Porissa on #716? Mutta joka tapauksessa tuossa listassa on vasta 10 autoa. Tuohon muutama Fifty lisää, niin varmaan saadaan se 14 autoa kasaan.
 
Valitettavasti Ilkan paperiversiota ei ole käsillä, mutta
http://www.ilkka.fi/uutiset/maakunta/seinajoen-lahibussiliikenne-junnaa-junnaa-ja-junnaa-1.1083053
Ilkka sanoi:
Seinäjoen kaupunkiliikenteen siirto Veolialta Härmän liikenteen hoidettavaksi odottaa edelleen viimeistä sinettiä. Viivästyminen on kestänyt jo pari kuukautta.

Liiketoimintojen piti siirtyä härmäläiskäsiin jo elokuussa. Esisopimus kaupasta tehtiin kesäkuussa.

Härmän liikenteen liikennejohtaja Sami Heinimäki alkaa olla turhautunut mies. Bussiliikenteen siirto on jämähtänyt Ranskaan.
Lue aiheesta lisää keskiviikon Ilkasta.(19.10.2011)
 
Seinäjoen paikkuriliikenteen siirto Härmän Liikenteelle on peruuntunut.


Härmän Liikenne Oy:n henkilökunnan tiedote 3.11.2011:

"Saimme tänään lopullisen vahvistuksen Veolialta, että Veolian pääkonttori Ranskassa ei ole hyväksynyt Suomen maajohdon tekemää sopimusta Seinäjoen paikallisliikenteen siirtymisestä Härmän Liikenteelle. Veolia jatkaa Seinäjoen paikallisliikenteen hoitamista sopimuskauden loppuun asti. Vetäytymisen syy johtuu Veolian konsernin sisäisistä asioista."


Kummalliseksi asian tekee se, että Veolia oli kaupan aloitteellinen osapuoli ja halusi itse julkistaa esisopimuksen heti viime kesäkuun lopulla.
 
Viimeksi muokattu:
Seinäjoen paikallis- ja palveluliikenteen kilpailutus 1.1.2013 - 31.12.2017 on meneillään. Tarjouspyynto löytyy 23.7.2012 asti Seinäjoen www-sivuilta.
 
Onnibus jätti tänään Seinäjoen kaupungille tarjouksen koko kaupungin paikallisliikenteen ja ympäröivien erillisreittien liikennöinnistä 2013-2017. Tarjouksen liitteeksi vaaditussa toimenpideohjelmassa Onnibus tuo ilmaiset wlan-yhteydet kaikkiin busseihin, brändää Seinäjoen joukkoliikenteen kotiseutuaiheiseen imagoon (esim. jussi-kuvioiset istuinverhoilut) ja järjestää Seinäjoen lapsille ja nuorille joukkoliikennevalistusta kouluissa ja esikouluissa. Odotellaan, miten tarjouskilpailu ratkeaa...

https://www.facebook.com/photo.php?....157117264395929.33932.156538811120441&type=1
 
jussi-kuvioiset istuinverhoilut

:shock: Plääh.

Seinäjoelta kotoisin olevana tekisi mieli anoa kotiseutuvapautusta jussi-kuviosta. Jussipaidan historia ei ole liittynyt mitenkään muita Etelä-Pohjanmaan paikkakuntia enempää Seinäjokeen ennen Duudsoneita. Nykyisistä kunnista paidan kotipaikka olisi kai lähinnä Lapua tai Kauhava. Kuviolla on jostain syystä nyttemmin tapetoitu puoli Suomea ja se tuntuu symboloivan lähinnä itsetuhoista koheltamista. Perinteinen jussipaita on sitä paitsi ruma ja epämukava, nimimerkillä trauman jo lapsuudessa saanut.
 
Viimeksi muokattu:
:shock: Plääh.

Seinäjoelta kotoisin olevana tekisi mieli anoa kotiseutuvapautusta jussi-kuviosta. Jussipaidan historia ei ole liittynyt mitenkään muita Etelä-Pohjanmaan paikkakuntia enempää Seinäjokeen ennen Duudsoneita. Nykyisistä kunnista paidan kotipaikka olisi kai lähinnä Lapua tai Kauhava. Kuviolla on jostain syystä nyttemmin tapetoitu puoli Suomea ja se tuntuu symboloivan lähinnä itsetuhoista koheltamista. Perinteinen jussipaita on sitä paitsi ruma ja epämukava, nimimerkillä trauman jo lapsuudessa saanut.

Kiteytit asian harvinaisen ytimekkäästi.


Tällainen olisi erittäin, erittäin tervetullua myös muihin Suomen kaupunkeihin (pois lukien HSL-alue, Tampere ja Turku)

No mikäs Turussa tai Tampereessa on vialla? Vai etkö halua tunnustaa ko kaupunkeja kaupungeiksi?
 
No mikäs Turussa tai Tampereessa on vialla? Vai etkö halua tunnustaa ko kaupunkeja kaupungeiksi?

Kirjoitin viestini ehkä hieman epäselvästi, mutta tarkoitin siis sitä, että HSL-alueella, Tampereella ja Turussa joukkoliikenne toimii ihan eri tavalla (paremmin) kuin muissa Suomen kaupungeissa. Eli niissä ei joukkoliikennettä tarvitse niin perinpohjaisesti kehittää. Totta kai lasken Tampereen ja Turun kaupungeiksi.
 
Takaisin
Ylös