Seinäjoen paikallisliikenne

Ai, kyllä siellä Seinäjoen varikolla vielä #104, #138, #139 ja #261 oli tänä aamuna. Sen sijaan tuo näkemäni neljän auton letka 2.1.2013 viestissä on siirtynyt.

No siinä tapuksessa korjaan tuota edellistä viestiäni. Eli siis, osa on jo siirretty ja loput tullaan siirtämään piakkoin Tuupakan (tai muille Veolian pk-seudun) varikolle.

Jääkö muuten Seinäjoelle Veolian kaukoliikenneautoja, vai hoidetaanko Satakunnan ja Etelä-Pohjanmaan kaukoliikenne Porin varikolta?
 
Kyllä mä lähtisin väittämään noista Killerpopin listaamista autoista, että jos eivät kelpaa seinäjoelta myytynä kellekään, on niiden seuraava sijoituspaikka osoitteessa "Laukunkangas 200, Karvila" ;)
 
Kyllä mä lähtisin väittämään noista Killerpopin listaamista autoista, että jos eivät kelpaa seinäjoelta myytynä kellekään, on niiden seuraava sijoituspaikka osoitteessa "Laukunkangas 200, Karvila" ;)

Itse ajattelin, että ne tuotaisiin pk-seudulle siksi, koska Veolian Seinäjoen varikon toiminta loppuu, eikä sinne voi busseja jättää. Siksi kysyinkin edellisessä viestissäni, että jääkö Seinäjoelle mitään autoja. Jos jää, niin silloinhan Veolia ei ole sieltä mihinkään lähdössä, ja myös busseja voi säilyttää siellä ennen kuin myydään tai viedään romutettavaksi. Mutta jos ei jää, niin silloinhan autot on siirrettävä muualle, eli todennäköisesti pk-seudulle, josta ne voidaan helposti siirtää esim. Viroon. Ja vaikka nuo autot nyt tulisivatkin pk-seudulle, ei niistä saa ajaa kuin 138:lla ja 139:llä, ja niilläkin vain vuoden.
 
No siinä tapuksessa korjaan tuota edellistä viestiäni. Eli siis, osa on jo siirretty ja loput tullaan siirtämään piakkoin Tuupakan (tai muille Veolian pk-seudun) varikolle.

Jääkö muuten Seinäjoelle Veolian kaukoliikenneautoja, vai hoidetaanko Satakunnan ja Etelä-Pohjanmaan kaukoliikenne Porin varikolta?

Seinäjoella lie tällä hetkellä kaukoliikenteen autot #12 ja #724.

Ja mitä tulee varikoihin, niin kyllähän liikenne koostuu pitkälti Kauhajoen ja Teuvan tarpeista, joita sitten täydentävät nämä Porin autot.
 
Uusi kilpailu Seinäjoen paikallisliikenteestä on käynnistynyt. Tarjouspyyntöasiakirjat voi ladata osoitteesta http://www.seinajoki.fi/hankinnat/tarjouspyynnot.html 14.8.2013 mennessä.

Kilpailu käydään reittipohjaisena käyttöoikeussopimuksena. Linja 7 ei kuulu kilpailun piiriin. Sopimuskausi on 2.1.2014 - 10.8.2015 + 3 yhden vuoden mittaista optiota, joiden käytöstä tilaaja voi yksin päättää.

Tällä kertaa kalustosta ei saa pisteitä, mutta kaluston vähimmäisvaatimukset ovat aika tiukat: maksimi-ikä sopimuksen alkaessa 9 vuotta ja päästötaso vähintään Euro 5. Kesäajan liikenteessä käytettävissä ajoneuvoissa on oltava jäähdytysilmastointi. Vara-autojen päästötason on oltava vähintään Euro 3.
 
Uusi kilpailu Seinäjoen paikallisliikenteestä on käynnistynyt. Tarjouspyyntöasiakirjat voi ladata osoitteesta http://www.seinajoki.fi/hankinnat/tarjouspyynnot.html 14.8.2013 mennessä.

Sopimuskausi on 2.1.2014 - 10.8.2015 + 3 yhden vuoden mittaista optiota, joiden käytöstä tilaaja voi yksin päättää.

Minkätakia tuosta sopimuskaudesta on nyt tehty noin lyhyt? Vuosi sitten sopimuskaudeksi määriteltiin 5 vuotta ja nyt kausi jää vajaan kahden vuoden mittaiseksi+mahdolliset optiot. Kiinnostaakohan ketään osallistua kilpailuun kun sopimuskausi on noin lyhyt? Lisäksi vielä melko tiukat kalustovaatimukset, maximi-ikä on vain 9 vuotta ja päästötasokin pitää olla euro5?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kiinnostaakohan ketään osallistua kilpailuun kun sopimuskausi on noin lyhyt?

Ehkäpä sopimuskausi on noin lyhyt juuri siksi, että muut kuin "oman kylän poika" ei osallistuisi :) Nykyinen liikennöitsijä todennäköisesti osallistuu, kun kalustovaatimuksetkin natsaavat hyvin heillä jo olevaan kalustoon.
 
Miksiköhän Onnibus jätti nyt väliin tämän Seinäjoen kilpailutuksen. Vuosi sitten paukuteltiin henkseleitä ja kehuttiin, miten jatkossa Seinäjoen kansa pääsee matkustamaan Jussi-kuvioiduissa penkeissä ja vielä saavan nauttia ilmaisista wlan-yhteyksistä.
 
Miksiköhän Onnibus jätti nyt väliin tämän Seinäjoen kilpailutuksen. Vuosi sitten paukuteltiin henkseleitä ja kehuttiin, miten jatkossa Seinäjoen kansa pääsee matkustamaan Jussi-kuvioiduissa penkeissä ja vielä saavan nauttia ilmaisista wlan-yhteyksistä.

No eihän tuohon osallistunut muutkaan liikennöitsijät koska koko kilpailutus oli lähinnä vitsi! Tuskin liikennöitsijöitä kiinnostaa hankkia suht uutta kalustoa vajaan kahden vuoden mittaiseen sopimukseen. Tämä ns. "Kilpailutus" oli tehty mittatilaustyönä Härmän liikenteelle.
 
Takaisin
Ylös